Gå til innhold

Vil deres ettåring ha ALT søsken spiser på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk "kjeft" av en venninne fordi jeg gav henne 1/4 sjokoring kjeks.

Vi var på tur i skogen med barna og hadde med niste og noen kjeks.

Selvsagt vil minste ha det de store spiser. Gir jeg feks en annen type til minste vil hun ikke ha den.

Jeg velger som regel litt sundere snacks men på søndag ble det en sjokoring da. Jeg tenker faktisk ikke over at 1/4 ring er så veldig usunt. I følge min venninne var det TULL å gi en så liten en smaken på slikt.

Jeg svarte rimelig kjapt at hun fikk slutte å snuse før hun gav meg råd om sunde ting og så flira vi litt av det. Ikke noe big deal altså.

Men jeg har begynt å tenke. Er det virkelig så ille å la henne smake litt på snacks når søsken får? Jeg kan jo ikke bare gi til noen.

Ting hun kan få smake på er små biter med kjeks, en halv seigmann, to ostepop etc.

Jeg unngår salt.

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: de63b...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk "kjeft" av en venninne fordi jeg gav henne 1/4 sjokoring kjeks.

Vi var på tur i skogen med barna og hadde med niste og noen kjeks.

Selvsagt vil minste ha det de store spiser. Gir jeg feks en annen type til minste vil hun ikke ha den.

Jeg velger som regel litt sundere snacks men på søndag ble det en sjokoring da. Jeg tenker faktisk ikke over at 1/4 ring er så veldig usunt. I følge min venninne var det TULL å gi en så liten en smaken på slikt.

Jeg svarte rimelig kjapt at hun fikk slutte å snuse før hun gav meg råd om sunde ting og så flira vi litt av det. Ikke noe big deal altså.

Men jeg har begynt å tenke. Er det virkelig så ille å la henne smake litt på snacks når søsken får? Jeg kan jo ikke bare gi til noen.

Ting hun kan få smake på er små biter med kjeks, en halv seigmann, to ostepop etc.

Jeg unngår salt.

Hva gjør dere?

Samme som deg. Jeg har to ettåringer og tar ikke de kampene der. Det blir annerledes med småsøsken enn med førstemann.

Anonymous poster hash: b071f...754

Skrevet

Det er lett å begrense med førstemann..

Her hadde nr 4 smakt det aller meste leeenge før hun ble 1år😀

Og de fleste som sier noe på det, har ett eller ingen barn😜

Skrevet

Ettåring får smake av storebror og oss.

Om det så er ostepop, is eller sjokolade.

Vi har ikke slikt hver dag og det er ikke kilovis.

1 åringen kan ikke sitte å se på at andre spiser når han skjønner det er noe godt.

Mest poppis er vannflaska til storebror foreløpig 😀😀

Skrevet

Det er lett å begrense med førstemann..

Her hadde nr 4 smakt det aller meste leeenge før hun ble 1år😀

Og de fleste som sier noe på det, har ett eller ingen barn😜

Hehe. Ja hun har ett barn. 🙊

Skrevet

Vi har bare ett barn på 2 år, men det er flere ting jeg og mannen spiser som ikke hun får. Etter litt masing har hun forstått at det er forskjell på hva noen spiser og at en kan ikke få alt.

Nå sitter ikke vi å trykker i oss is mens vi snakker om hvor godt det er, men vi har cola mens hun har vann, vi spiser sterk mat mens hun får "barneversjonen", vi har salt og piffi på mat mens hun ikke får osv. Og så lager vi ikke en sak ut av det.

Anonymous poster hash: 43aa6...aad

Skrevet

Vi har bare ett barn på 2 år, men det er flere ting jeg og mannen spiser som ikke hun får. Etter litt masing har hun forstått at det er forskjell på hva noen spiser og at en kan ikke få alt.

Nå sitter ikke vi å trykker i oss is mens vi snakker om hvor godt det er, men vi har cola mens hun har vann, vi spiser sterk mat mens hun får "barneversjonen", vi har salt og piffi på mat mens hun ikke får osv. Og så lager vi ikke en sak ut av det.

Anonymous poster hash: 43aa6...aad

Nå er det ikke snakk om vanlig mat og drikke.

Min forstår VELDIG godt forskjell på hva som er litt ekstra.

Skrevet

Sånne ting er nok ganske annerledes for de som har sitt første barn enn for de som har flere tenker jeg. Er selv opptatt av sunn mat til barna, men er ikke veldig streng heller. Her er storesøster 8 og lille på snart 1,5 år har fått smake på mange ting tidligere enn eldste fikk. Det er ikke mye hun greier å spise uansett og hvis det lar seg gjøre gir vi henne sunnere alternativer. Men jeg ser ikke problemet om hun av og til får en kjeks eller 4 non stop. Hun får også smake litt på is og kake når vi har det.

Skrevet

Du med 2 åring, de tingene du nevner der med krydret mat/barnemat etc blir jo noe annet. Det vi snakker om er når barnets søsken får is, vaffel, kjeks ol og 1 åringen også vil ha. Når de begynner å forstå det der da nytter det ikke å komme med en hirsekjeks eller eplebåt altså, bah! Og jeg synes det er koselig at 1 åringen vår får være med og kose seg og være inkludert.

Skrevet

synes ikke det er vits i og gi så små barn godt nei, uansett om de har søsken eller ei

Skrevet

synes ikke det er vits i og gi så små barn godt nei, uansett om de har søsken eller ei

Det er ikke vits å lage tråder anonymt for så å svare seg selv med nick heller.

Likevel gjør DU det. ;-)

Skrevet

Problemet ditt er??? voks opp i steden

Skrevet

Hehe.

Surpump.

Skrevet

Hehe.

Surpump.

snakker du om :P stalker 

Skrevet

Hehe.

Surpump.

Ja. Ustabile jenter ser jeg opp til.

Skrevet

Hehe.

Surpump.

Ja. Ustabile jenter ser jeg opp til.

du kjenner meg ikke engang personlig,så du kan ikke si hvordan jeg er i det hele tatt, er ikke sånn jeg er her i virkeligheten vettu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...