Gå til innhold

Delaktige fedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor delaktige og engasjerte er deres menn (pappa til barna) i barna deres?

Mannen her må nesten fortelles at han kan skifte bleie, leke og sånn ...

F.eks i går så kastet baby opp over seg og bilstolen rett før vi kom hjem. Vi gikk ut av bilen, jeg foreslo at jeg kunne ordne vogna og at han kunne ta baby. Jeg fiksa vogna og tok den med inn, der sto baby fortsatt i bilstolen og mannen var ikke å se.

Fant han ute hvor han holdt på med noe hobby-ting. Spurte hvorfor han ikke vaska baby som hadde oppkast overalt, men fikk da til svar "du sa bare at jeg skulle ta henne med inn, hvis jeg skulle ha vaska så måtte du ha sagt det da" ....

Altså, kan hende jeg forventer mye, men syns virkelig at han kan skjønne sånt selv?

Anonymous poster hash: 33725...bfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et råd, ikke få flere barn med denne mannen!

Anonymous poster hash: 8b8d4...5df

Skrevet

F.eks i går så kastet baby opp over seg og bilstolen rett før vi kom hjem. Vi gikk ut av bilen, jeg foreslo at jeg kunne ordne vogna og at han kunne ta baby. Jeg fiksa vogna og tok den med inn, der sto baby fortsatt i bilstolen og mannen var ikke å se.

Fant han ute hvor han holdt på med noe hobby-ting. Spurte hvorfor han ikke vaska baby som hadde oppkast overalt, men fikk da til svar "du sa bare at jeg skulle ta henne med inn, hvis jeg skulle ha vaska så måtte du ha sagt det da" ....

Altså, kan hende jeg forventer mye, men syns virkelig at han kan skjønne sånt selv?

Jøss, det burde være selvforklarende at man vasker og tar seg av baby. Du forventer ikke for mye!

Anonymous poster hash: 59b75...04e

Skrevet

Et råd, ikke få flere barn med denne mannen!

Anonymous poster hash: 8b8d4...5df

Har allerede to stk, men kan ikke begripe hvordan man kan være så lite innsiktsfull .... :o gode gud, irriterer meg såå over sånne episoder.

Skrevet

Jøss, det burde være selvforklarende at man vasker og tar seg av baby. Du forventer ikke for mye!

Anonymous poster hash: 59b75...04e

I følge min mann så er INGENTING med baby noe han kan skjønne uten at jeg gir konkret beskjed. Han mener at det er min oppgave. Men samtidig blir han sur når jeg f.eks sier at baby trenger ikke tas med på badet med flombelysning og tulles med kl 23.30, for så å bli lagt i senga mi og han selv legger seg på et annet rom ...

Skrevet

Det er når jeg lese om sånne "håpløse tilfeller" at jeg blir så glad for at mannen og jeg delte permisjonen. Da er det liksom ikke kunnskap om barna "min greie". Han kan like mye om deres behov og hvordan rutinene ellers er. Det er like mye hans domene som mitt.

Anonymous poster hash: d472a...5c7
Skrevet

Oi, hørtes ikke noe gøy ut. Her er mannen like delaktig som meg, og har alltid vært. Var aldri snakk om å ligge på eget rom og la meg ta hele nettene da de var babyer heller. Ble de skitne, griste med mat, trengte ny bleie osv, så klarte han like godt som meg å se det. Han har også alltid gått og bært mye på de, lekt med de, tatt babyen med på trilletur eller til venner da jeg var sliten osv. Med andre ord så gjorde han det samme som meg. Nå som de er store er han flinkere enn meg til å huske foreldremøter, dugnader, aktiviteter o.l. Han er veldig delaktig og engasjert og jeg synes absolutt du kan kreve mer av mannen din. Si han må ta seg sammen, det blir jo ekstra mye jobb på deg om du må fortelle han i hver minste detalj hva som skal gjøres.

Anonymous poster hash: 0ded9...67e

Skrevet

Han er SELVFØLGELIG like delaktig som det jeg er!!! Noe annet hadde vært uaktuelt.

Skrevet

Oi det der er jo helt hårreisende, skulle tro han var mentalt handicappet. Mannen er selvsagt like mye delaktig i det som har med barnet å gjøre som meg. Det betyr at han tar sin del av bleieskift, mating, nattevåking, nattstell, legebesøk, hjemme fra jobben med sykt barn osv. Eneste som har blitt min "greie", er å bade henne. Men på den annen side lager han nesten all maten. Lager middager som han fryser ned i glass for eksempel. Helt uten å bli fortalt at dette må gjøres.

Anonymous poster hash: 8d516...7e9
Skrevet

Oi, hørtes ikke noe gøy ut. Her er mannen like delaktig som meg, og har alltid vært. Var aldri snakk om å ligge på eget rom og la meg ta hele nettene da de var babyer heller. Ble de skitne, griste med mat, trengte ny bleie osv, så klarte han like godt som meg å se det. Han har også alltid gått og bært mye på de, lekt med de, tatt babyen med på trilletur eller til venner da jeg var sliten osv. Med andre ord så gjorde han det samme som meg. Nå som de er store er han flinkere enn meg til å huske foreldremøter, dugnader, aktiviteter o.l. Han er veldig delaktig og engasjert og jeg synes absolutt du kan kreve mer av mannen din. Si han må ta seg sammen, det blir jo ekstra mye jobb på deg om du må fortelle han i hver minste detalj hva som skal gjøres.

Hver gang jeg snakker med han om det blir han bare sur og mener at jeg krever for mye.

Skrevet

Hver gang jeg snakker med han om det blir han bare sur og mener at jeg krever for mye.

Men du finner deg i det. Så ingen her kan hjelpe deg dessverre.

Skrevet

Men du finner deg i det. Så ingen her kan hjelpe deg dessverre.

Jeg finner meg ikke i det, jeg blir rasende på han og forteller han nøyaktig hva jeg mener. Men han blir bare sur og går.

Når baby ligger med opplast over hele seg så bruker jeg tida på å vaske henne fremfor å vente til han tar initiativ.. Når hun hyyyler på natta og han ikke rører en muskel, så går jeg heller til henne ...

Skrevet

Her er mannen litt lost når det kommer til baby, men han gjør så godt han kan, skifter bleier, bader, prater med han å trøster når det er behov for det. Han er helt klart mer klønete enn meg på enkelte ting. Men det at han prøver og spør om hjelp/råd om han er usikker er veldig fint :) hadde blitt gal om han ikke gadd å gjøre noe i det hele tatt! Det er tross allt vårt barn, ikke bare mitt.

Anonymous poster hash: 5ac64...76e

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor damer gidder å etablere seg med sånne talentløse menn.

Min mann er en fantastisk og dedikert pappa, en likestilt partner, en opplyst og moderne mann og et tenkende individ.

Anonymous poster hash: fa0ff...197

Skrevet

Jeg har en mann som var ganske lik, jeg skriver VAR fordi han har blitt betraktelig bedre.

Det er akkurat som om det er noe galt med antennene deres, at de ikke skjønner hva som kreves i rollen som ansvarlig voksen. Til forskjell fra din så var min villig til å la meg fortelle han hva han måtte gjøre, men det er jo helt utrolig irriterende og slitsomt å måtte gjøre det hele tiden også.

Her har vi jevnt og trutt hatt oppvaskmøter, hvor jeg har sagt med rene ord hva jeg synes om innsatsen hans, samt hva jeg mener kreves av han som far og min partner. Jeg har vært ganske direkte, men ikke ufin og bitter. Samtidig har jeg prøvd å være bevisst på å rose og kommentere når jeg ser han prøver å forbedre seg.

Sakte men sikkert har det blitt stadig bedre. Jeg har også måttet justere meg og innrømme feil, for eksempel at jeg er sjefete og vil ha kontrollen - at det han gjør ikke er bra nok.

Det finnes ikke noen easy fix her, du må rett og slett finne den rette balansen mellom å forlange at han skjerper seg, og være villig til å se på og justere din egen rolle, samt kommunisere på en konstruktiv måte. Og dette kommer ikke til å bli bra over natten, har jobbet med min i 4-5 år...

Anonymous poster hash: dd650...363

Skrevet

Pappaen er minst like delaktig som jeg er. Selv om jeg har ammet de to eldste i 15 og 16 mnd, har vi delt permisjonen omtrent helt likt. Det skal vi gjøre med tredjemann også, som nå er en mnd. Han avlaster meg med å ta med baby på butikken, triller turer, tar ham hver morgen både før jobb og i helgene. Og skifter alle bleier når han er hjemme. Sånn har han gjort med alle tre. Og blir enda mer delaktig når de blir eldre.

Jeg forstår ikke hvor dere finner slike håpløse fedre? Skjønte dere det ikke før babyen kom?

Anonymous poster hash: 0d0f1...07c

Skrevet

Pappaen er minst like delaktig som jeg er. Selv om jeg har ammet de to eldste i 15 og 16 mnd, har vi delt permisjonen omtrent helt likt. Det skal vi gjøre med tredjemann også, som nå er en mnd. Han avlaster meg med å ta med baby på butikken, triller turer, tar ham hver morgen både før jobb og i helgene. Og skifter alle bleier når han er hjemme. Sånn har han gjort med alle tre. Og blir enda mer delaktig når de blir eldre.

Jeg forstår ikke hvor dere finner slike håpløse fedre? Skjønte dere det ikke før babyen kom?

Anonymous poster hash: 0d0f1...07c

Kunne ikke forutsett dette før baby ble født nei. Trodde ærlig og opprikitig at han skulle bli engasjert i baby! Kan ikke huske at han har stått opp med baby mer enn 2-3 ganger tilsammen etter han hun ble født (8,5 mnd).

Skrevet

Min er også sånn HI. Og jeg vurderer å heller bo hver for oss. Og nå er jeg så sliten etter 3,5 år at jeg ikke orker å diskutere ting lenger heller.

Anonymous poster hash: efbd6...bf7

Skrevet

Min er også sånn HI. Og jeg vurderer å heller bo hver for oss. Og nå er jeg så sliten etter 3,5 år at jeg ikke orker å diskutere ting lenger heller.

Anonymous poster hash: efbd6...bf7

Kan du fortelle litt om hverdagen deres?

hi

Skrevet

Hvem pokker lar ungen sitte med spy overalt og ikke fatter de må gjøre noe med det?

Er mannen din evneveik? Hadde vært redd for å la denne "mannen" være alene med noe barn!

Anonymous poster hash: a1929...9b6

Skrevet

Hvem pokker lar ungen sitte med spy overalt og ikke fatter de må gjøre noe med det?

Er mannen din evneveik? Hadde vært redd for å la denne "mannen" være alene med noe barn!

Anonymous poster hash: a1929...9b6

Jeg ble sjokkert!! Men han sto på sitt og mente at jeg burde sagt at han skulle vaske og ikke bare bære henne inn.....

Jeg gruer meg til han skal ha pappaperm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...