Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #1 Skrevet 30. september 2015 For tiden går jeg på paralgin forte, har hatt en operasjon og er alene med et barn på fem år. Skulle egentlig hatt sterkere smertestillende, men jeg fikk de på sykehuset og med de innabords hadde jeg ikke klart å ta meg av barnet i det hele tatt. Uansett, paralgin, trodde ikke man ble "så" rusa av det?! Jeg blir jo småfull av de. Barnet syns jeg er helt normal, men jeg merker selv at jeg fjaset en del. Prøvde meg uten, men da blir smertene så ekstreme at jeg bare ligger og gråter og vrir meg i smerte.. Tror dere barnet kan få "traumer" av dette senere? Jeg vet jeg høres helt hønemor ut nå, men jeg kunne f.eks ikke drukket alkohol til det punktet av rus jeg er på med paralgin foran barnet. Æsj, alt man skal bekymre seg for! Anonymous poster hash: 5e6e7...060
Blomstogbier Skrevet 30. september 2015 #2 Skrevet 30. september 2015 Nei, barnet får ikke traumer av det Når det er sagt forstår jeg kkke hvilken rus du snakker om. Jeg bøttet nedpå med paralgin forte en tidagersperiode og merket NULL... Sikker på at det ikke er "selvoppfyllende profeti"? At du forventer en rus og derfor "kjenner en rus"
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #3 Skrevet 30. september 2015 Nei, det er klart barnet ikke får traumer av å se deg "rusa" en dag i sitt liv. Du sier dessuten at barnet synes du er normal. Det er nok mest du som merker dette. Kan ikke barnet være i bhg? Anonymous poster hash: 1cb46...7a6
Mamma_til_2 Skrevet 30. september 2015 #4 Skrevet 30. september 2015 Huff ja jeg kjenner følelsen, men jeg reagerer på pf. Blir svimmel og kvalm!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #5 Skrevet 30. september 2015 Nei, barnet får ikke traumer av det Når det er sagt forstår jeg kkke hvilken rus du snakker om. Jeg bøttet nedpå med paralgin forte en tidagersperiode og merket NULL... Sikker på at det ikke er "selvoppfyllende profeti"? At du forventer en rus og derfor "kjenner en rus" Takk for at du tar deg tid til å svare ei hysterisk mor Nei, veldig sikker på at jeg blir rusa. Tar ellers lite medisiner/smertestillende og blir lett påvirket av slike ting. Føles ut som en litt mildere variant av "likeglad-sprøyta" man får på sykehus før enkle inngrep. Det er jo opioder(!?) i de, det omgjøres til morfin i leveren, er nok forskjell fra person til person hvor mye som blir laget? Anonymous poster hash: 5e6e7...060
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Takk for svar dere andre også Skjønner jo at det er litt tullete tankegang, men bekymrer meg jo for alt Barnet er selvfølgelig i barnehagen, men han må jo hjem også, hehe. Har han jo på morgen og ettermiddag/kveld Anonymous poster hash: 5e6e7...060
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Nei, barnet får ikke traumer av det Når det er sagt forstår jeg kkke hvilken rus du snakker om. Jeg bøttet nedpå med paralgin forte en tidagersperiode og merket NULL... Sikker på at det ikke er "selvoppfyllende profeti"? At du forventer en rus og derfor "kjenner en rus" Det er veldig individuelt hvordan de fungerer. Jeg blir også litt rusa av dem (ikke så mye som hi beskriver), men vet også om noen som ikke merker noe til dem i det hele tatt, hverken på smertene eller annet. Anonymous poster hash: ef7e5...490
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Skjønner både følelsen og tankene dine. Nei, barnet tar ikke skade og ja, man kan oppleve rus på paralgin forte. Jeg sovner av 1 stk Men nå er jeg sensitiv ovenfor morfinpreparater, kan ikke bruke cosylan en gang.. Anonymous poster hash: 300f7...254
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Jeg bruker sterke smertestillende i perioder pga. kroniske smerter. Jeg liker heller ikke rusen av Paralgin Forte + jeg blir helt forstoppet. Har nå byttet til Tramadol. Kjenner jeg blir påvirket av de også, men det er på en helt annen måte og magen fungerer som den skal. Anonymous poster hash: 36ff1...e83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå