Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg vurdere et jobbtilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er det greit å kunne vurdere et jobbtilbud før man takker enten ja eller nei?

Anonymous poster hash: f303a...a77
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mine øyne bør man si ifra før månedsslutt, bortsett fra om man får tilbudet få dager før måneden slutter. I siste tilfellet sier man ifra i rimelig tid før neste måned slutter.

Anonymous poster hash: 3662f...7a8

Skrevet

Jeg fikk tilbud fredag formiddag, ba om å få tenke på det over helga. Ble oppringt mandags morgen klokka 8 med spørsmål om jeg hadde bestemt meg.

Anonymous poster hash: 61757...553

Skrevet

48 timer

Anonymous poster hash: cbca8...b80
Skrevet

Mandag morgen burde du ha bestemt deg, 3 døgn å vurdere burde holde.

Skrevet

1 dag, Max 2!

Anonymous poster hash: 0e215...4d7

Skrevet

Du får vel en frist? En måned som noen over sier er i alle fall ikke aktuelt! Er det privat firma vil jeg si et par dager. I det offentlige sendes det ut offisielt tilbud pr brev, og der står det en frist (2-3 uker) og du må svare skriftlig.

Skrevet

Jeg fikk tilbud fredag formiddag, ba om å få tenke på det over helga. Ble oppringt mandags morgen klokka 8 med spørsmål om jeg hadde bestemt meg.

Anonymous poster hash: 61757...553

Jeg forstår ikke, du ba om helga og fikk helga, og nå synes du det er rart?

Anonymous poster hash: 89a03...73b

Skrevet

I min kommune er det 8 dager.

Anonymous poster hash: 067be...88f
Skrevet

Du får vel en frist? En måned som noen over sier er i alle fall ikke aktuelt! Er det privat firma vil jeg si et par dager. I det offentlige sendes det ut offisielt tilbud pr brev, og der står det en frist (2-3 uker) og du må svare skriftlig.

Jeg sa ikke en måned, jeg sa "ved månedsslutt" som er noe helt annet. Som regel har man lagt opp et visst løp når man lyser ut en stilling og setter en søknadsfrist. Man beregner en viss tid til å lese/vurdere søknader og en viss tid til intervjuer, alt for å kunne beregne å ha en avgjørelse innen utgangen av en spesifikk måned. Dette pga folks oppsigelsestid og når man senest ønsker at den nyansatte senest bør begynne. Så mitt poeng var at når man får tilbud i slutten av en måned bør man senest svare innen rimelig tid før måneden er over. 

Og det at man MÅ svare skriftlig på jobbtilbud i det offentlige er ikke noen absolutt regel, nei. 

Anonymous poster hash: 3662f...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...