Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Stort sett gidder jeg ikke å ta meg bryet å lese annet enn HI. Kommentere da på det. Ser i ettertid at mange blir irriterte, at jeg må lese gjennom hele tråden, fordi det er kommet tilleggsopplysninger til HI etc. Slitsomt! Anonymous poster hash: 5575b...fb7
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Nei, ikke forpliktet, men det kan være en fordel å skumme etter "HI" på slutten av svar for å se om det kommer fra noe nytt. Det er ikke alltid HI i en tråd tenker over å ta med alle mulige tilleggsopplysninger, og derfor gir dem underveis. Om et innlegg har over 8-9 svar er det et tegn om at her kan det være noe som er greit å få med seg Anonymous poster hash: da77d...1fe
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Ja, blir helt svett jeg... Tilleggsopplysninger liksom. Burde vært regler på at alt kom fram i HI ellers blir tråden slettet. Anonymous poster hash: fdbb0...ee9
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Selvfølgelig er du ikke forpliktet til å lese hele tråden. Men hvis du velger å kommentere uten å ha lest alt kan det være lurt å skrive at du ikke har lest alt, så slipper du de oppgitte kommentarene. Anonymous poster hash: 099cb...636
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Som de andre sier: Nei. MEN, for å slippe å virke som en komplett dott kan det være lurt. Ikke veldig intelligent å komme med en kommentar som er helt på bærtur og "old news" i diskusjonen fordi du ikke gidder å lese alt. Da kan du jo egentlig bare la være. Mener jeg. Anonymous poster hash: a0224...1a8
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #6 Skrevet 30. september 2015 Er ikke tråden helt fersk så jeg raskt kan titte over alle svar så gidder jeg ikke kommentere. Hvis hi kommer mer viktig informasjon på side to tenker jeg at hele problemstillingen er pyntet på og da er det ikke vits å bruke tid på den. Utrolig mange som endrer historien underveis når svarene ikke blir som forventet. Anonymous poster hash: f2cd9...e14
Superdolly Skrevet 30. september 2015 #7 Skrevet 30. september 2015 Dette forumet er høyst frivillig og du er ikke pliktig til noe som helst. Problemet med å ikke lese alt, er som de andre har nevnt, at veldig ofte kommer hi med flere opplysninger underveis. Dessuten kan det jo godt hende at andre allerede har skrevet det samme som du tenker, og fått svar på det igjen. Da vil kommentaren din kunne framstå som lite relevant eller til og med dum. Du vil med stor sannsynlighet få en del oppgitte kommentarer.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #8 Skrevet 30. september 2015 Selvsagt er du pliktig. Står I grunnloven og medfører strenge fengselsstraffer ved å bryte dette regelverket Anonymous poster hash: 3ac9e...69e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #9 Skrevet 30. september 2015 Selvsagt er du pliktig. Står I grunnloven og medfører strenge fengselsstraffer ved å bryte dette regelverket Anonymous poster hash: 3ac9e...69e Du fremstår som veldig enkel. Anonymous poster hash: 5575b...fb7
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #10 Skrevet 30. september 2015 Irriterer meg over de som skal ha absolutt hele saken i HI. Noen ganger kommer man ikke på alt med en gang, andre ganger er det ting man ikke vurderte som relevante, som viser seg å være lurt å legge til etterhvert, ut fra hvilke svar man får. Dette er et forum, ikke en eksamen! Anonymous poster hash: c5035...36a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #11 Skrevet 30. september 2015 Irriterer meg over de som skal ha absolutt hele saken i HI. Noen ganger kommer man ikke på alt med en gang, andre ganger er det ting man ikke vurderte som relevante, som viser seg å være lurt å legge til etterhvert, ut fra hvilke svar man får. Dette er et forum, ikke en eksamen! Anonymous poster hash: c5035...36a Et eksempel jeg kommer på da. En mor hadde fått vite at sønnen hadde utøvet vold mot en medelev og lurte på om skolen ikke overreagerer i ordlegging når de informerer henne. Hun får flere reaksjoner på at vold ikke er bra og at det er bra skolen reagerer. Så lengre ned kommer det info om at gutten hadde slått de som mobbet. Da mener jeg at det bare er tull. SELVSAGT er dette informasjon som må stå i første innlegg da dette selvsagt er kjernen i problemet hun ber om hjelp til å vurdere. Anonymous poster hash: f2cd9...e14
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #12 Skrevet 30. september 2015 Irriterer meg over de som skal ha absolutt hele saken i HI. Noen ganger kommer man ikke på alt med en gang, andre ganger er det ting man ikke vurderte som relevante, som viser seg å være lurt å legge til etterhvert, ut fra hvilke svar man får. Dette er et forum, ikke en eksamen! Anonymous poster hash: c5035...36a Et eksempel jeg kommer på da. En mor hadde fått vite at sønnen hadde utøvet vold mot en medelev og lurte på om skolen ikke overreagerer i ordlegging når de informerer henne. Hun får flere reaksjoner på at vold ikke er bra og at det er bra skolen reagerer. Så lengre ned kommer det info om at gutten hadde slått de som mobbet. Da mener jeg at det bare er tull. SELVSAGT er dette informasjon som må stå i første innlegg da dette selvsagt er kjernen i problemet hun ber om hjelp til å vurdere. Anonymous poster hash: f2cd9...e14 Selvfølgelig finnes det nyanser! Helt avgjørende informasjon er en ting, tilleggsopplysninger noe annet. Anonymous poster hash: c5035...36a
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #13 Skrevet 30. september 2015 Selvsagt er du pliktig. Står I grunnloven og medfører strenge fengselsstraffer ved å bryte dette regelverket Anonymous poster hash: 3ac9e...69e Du fremstår som veldig enkel. Anonymous poster hash: 5575b...fb7 Men altså. Spørsmålet er virkelig veldig dumt. Pliktig? Anonymous poster hash: 033e3...085
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #14 Skrevet 30. september 2015 Selvsagt er du pliktig. Står I grunnloven og medfører strenge fengselsstraffer ved å bryte dette regelverket Anonymous poster hash: 3ac9e...69e Du fremstår som veldig enkel. Anonymous poster hash: 5575b...fb7 Her er det ikke rom for ironi ser jeg. Man trenger ikke være enkel for å svare på den måten. Man blir gjerne litt oppgitt av dumme spm, da svarer man gjerne med litt ironi og dumme svar. Anonymous poster hash: 32f6e...c94
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Selvsagt er du pliktig. Står I grunnloven og medfører strenge fengselsstraffer ved å bryte dette regelverket Anonymous poster hash: 3ac9e...69e Du fremstår som veldig enkel. Anonymous poster hash: 5575b...fb7 Ironi er vel ikke din sterkeste side kanskje........... Og nei du trenger selvfølgelig ikke å ha lest gjennom hele tråden.Men har du ikke det, så mener du du da må tåle at folk kommenterer at du har fått med deg alt Anonymous poster hash: 0bb38...8b2
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 (jeg har ikke lest gjennom svarene i denne tråden)Det er ikke ofte jeg lager tråder her, men når jeg gjør det, så har jeg tendenser til å legge så mange opplysninger jeg kan i HI. Det ender opp med å bli langt - og veldig få svar, om noen i det hele tatt. Samme tråd er blitt forkortet, med mye mindre opplysninger - og vôila - jeg får svar. Jeg må likevel legge ut disse andre opplysningene etter hvert som svarene kommer, og svarene blir svart med spørsmål tilbake. Så er en god idè å skumme gjennom svarene før du svarer på noe. Men må innrømme at om ikke tråden er ekstra interessant eller noen spør "hvordan legge en ettåring", så gidder ikke jeg skumme gjennom svarene. Da får jeg heller bare svare det samme som ti andre, og ferdig med det. Så jeg må vel også ta til meg litt kjeft her, og begynne å skumme gjennom innleggene... Anonymous poster hash: 83ab2...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå