Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Minste er snart 8 år. Vi er ferdig med barnehage, henting og bringing - og det går an å ta en løpetur mens barna er hjemme alene. De klarer seg også på ettermiddagene noen timer før vi kommer hjem. Vi har frihet til å trene om vi vil, og jobbe mer om det trengs. Men så er det denne lengselen etter nr tre da... Trenger råd. Anonymous poster hash: ffa5a...584
snarttrebarnsmor1 Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 For å være din motvekt 😏 Vi fikk nr tre, og selv om han er en "enkel" baby, så veltet tredjemann lasset. Jeg kommer nok allikevel alltid til å ha lyst på et barn til, men det er så hektisk her at en løpetur er noe jeg nesten bare drømmer om.. Men alle familier er ulike ønsker deg masse lykke til med valget 😊
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Vår tredje veltet og lasset. Mye syk, ekstremt krevende, og det er et aldri så lite mareritt når mannen er borte (noe han er myyye) og de andre skal hit og dit. Jeg lever enda i troen på at han skal bare innfinne seg i å være den sol glir inn i rutinene, men det har gått 2 år og det har enda ikke skjedd... men han blir jo større han og! :-) Har du lyst har du lov!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Tror det er en grunn til at veldig mange stopper etter to. To foreldre, to barn. Man kan dele seg om nødvendig. Anonymous poster hash: 8f2b7...490
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Veltet lasset her og er halvannet nå, satser på det går seg til Anonymous poster hash: a14c9...813
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Dere som sier en ny baby velter lasset, hvor gamle er søsknene? Her blir de 8 og 12. Hi Anonymous poster hash: ffa5a...584
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Tre er hektisk og travelt. Jeg ville likevel aldri vært henne foruten. Orker du å bli bundet på nytt, er det bare å sette i gang Anonymous poster hash: c7375...0fc
shari_z Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Jeg synes nr 3 er dyrt, men så måtte jeg kutte kraftig ned på amming til kun morgen og kveld da hun ble 6 mnd. Barnemat er dyrt! Men ellers går det helt fint. Vi har endelig fått en rolig baby, og hun har ikke veltet lasset. Litt gøy, egentlig, å begynne igjen på nytt (våre andre var 13 og 6 år da minste ble født). Vi har vært heldig og velsignet!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Hos oss synes jeg luvet ble alt for rolig. Jeg har to tette som begynner å bli store nå,6 og 5år. De leker fint sammen,klarer det meste alene. Jeg ønsket meg alltid 3barn,vi får se om mannen ønsker det samme. Anonymous poster hash: 3c653...f23
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Dere som sier en ny baby velter lasset, hvor gamle er søsknene? Her blir de 8 og 12. Hi Anonymous poster hash: ffa5a...584 6 og 9 når han kom. De hadde begge aktiviteter som krevde sitt, og mannen jobber typ 300 timer overtid i året, sjeldent i Norge. .. så alt faller på meg.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Synes tre barn høres grusomt ut! Ingen tid til dere selv, starte småbarnsperioden på nytt med nytt bleiebarn, killer for forholdet, DYRT og ikke minst drepen for karrieren! Anonymous poster hash: 043df...039
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Barn nr.3 var uten tvil enklest😊 Lite syk, sovet godt om natta osv. Mine er ganske tette da, vi har fått tre barn i løpet av fem år☺️
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Jeg tror dette er avhengig av mange faktorer. Økonomi, overskudd, tid, vilje til å ofre alenetid osv. Her skal vi ha nr 3. Føler at noe mangler med bare to barn. Vår første er 7 år, og andremann er ett år. Startet prøvingen nå og håper den sitter raskt. Vet det blir travelt, men aktiviteter med barna gir oss overskudd. Mannen bidrar like mye som meg. Økonomi og husrom er på plass. Anonymous poster hash: e6f6d...d6e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Synes tre barn høres grusomt ut! Ingen tid til dere selv, starte småbarnsperioden på nytt med nytt bleiebarn, killer for forholdet, DYRT og ikke minst drepen for karrieren!Anonymous poster hash: 043df...039 Her er det motsatt ang forholdet. Vi blir sterkere med barna, og har blitt flinkere til å prioritere forholdet. Nå har vi kun to ennå, men nr 3 er under planlegging og vi ser fram til ny babyperiode. Anonymous poster hash: e6f6d...d6e
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #15 Skrevet 30. september 2015 Takk for innspill. Tar gjerne imot flere. Anonymous poster hash: ffa5a...584
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #16 Skrevet 30. september 2015 Skal ha nr tre til våren. Litt panikk, redd for at lasset velter, som dere sier. Hadde vi planlagt dette, hadde det aldri skjedd. Men synes til nå at det har vært mye lettere å gå gravid denne gangen enn de andre to ganger. Får håpe trenden fortsetter. Liv i huset er bra. Synes det er enklere å være tobarnsmor enn mor til en som er vant med all oppmerksomhet. Håper den trenden også fortsetter. De andre er 7 og 2,5. Vi lengter etter egen tid, men har også innsett at den ikke finnes. Begge er mye hjemme. Ingen hjelp fra besteforeldre i nærheten. Et soverom for lite. Pytt, går seg til. Anonymous poster hash: 72896...dae
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #17 Skrevet 30. september 2015 Venter nummer tre. De eldste er da 8 og 11. Blir jo rart å begynne på nytt, men satser på at det går fint. Kommer jo til å miste en del av friheten, men eldste kan etterhvert hjelpe til. Foreldrene våre bidrar når vi ikke får kabalen til å gå opp. Vi har gode naboer (foreldre til barnas venner blant annet) som kan ta barna med på trening. Jeg er ikke hysterisk på rutiner, og satser på å drasse minste med dersom det lar seg gjøre. Ingen av de andre har sovet, så det forventer jeg ikke nå heller. For oss føles det riktig å få tredje. Mest for meg. Har alltid ønsket et tredje barn. Tror egentlig det blir veldig fint for hele familien. Anonymous poster hash: e4f05...ad1
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #18 Skrevet 30. september 2015 Mine er 10 og 12 år. Vi vurderer nr 3, har alltid hatt lyst på en til. Ungene er selvstendige, klarer seg selv, sykler til venner og fritidsaktiviteter. De har ofte venner på besøk eller overnatter hos venner. Meg og mannen synes det er rart å bare være to i huset når ungene er på farten. Vi ønsker en liten som kan være et lite midtpunkt, son gjør at ungene vil komme hjem, at vi har er barn til å engasjere oss i, osv. Økonomi, hus, venner/nettverk, ro er på plass. Anonymous poster hash: 86a73...ad6
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #19 Skrevet 30. september 2015 Dere som sier en ny baby velter lasset, hvor gamle er søsknene? Her blir de 8 og 12. Hi Anonymous poster hash: ffa5a...584 3 og 6 år. Anonymous poster hash: a14c9...813
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #20 Skrevet 30. september 2015 Mine var 2 og 4 da minste ble født. Det var hektisk og travelt, men for en lykke og glede!! Kan ikke hjelpe deg, dessverre Anonymous poster hash: 6f86e...e43
Anonym bruker Skrevet 30. september 2015 #21 Skrevet 30. september 2015 Jeg synes nr 3 er dyrt, men så måtte jeg kutte kraftig ned på amming til kun morgen og kveld da hun ble 6 mnd. Barnemat er dyrt! Men ellers går det helt fint. Vi har endelig fått en rolig baby, og hun har ikke veltet lasset. Litt gøy, egentlig, å begynne igjen på nytt (våre andre var 13 og 6 år da minste ble født). Vi har vært heldig og velsignet! Lag barnematen selv! Anonymous poster hash: 8d76a...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå