Gå til innhold

New York med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips og råd

Anonymous poster hash: e06c8...414

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Tips og råd

Anonymous poster hash: e06c8...414

Var der i fjor med barn. De hadde ikke veldig glede av selve byen, altså. Mye trafikk og varmt og masete for dem. Central Park var barnevennlig, og de hadde moro av båt-, buss- og helikopterturer. Men å vasse rundt i gatene var ikke noe for dem.

Skrevet

Hvor gamle er de? Bare stress med små barn. Vent til de er eldre, evt. velg en annen by. USA er herlig!

Anonymous poster hash: f67d3...d03

Skrevet

Vi var i NY for en måned siden, uten barn, men jeg er gravid. Vi var veldig glad vi reiste uten barn... De har ikke så mye glede av den store byen. Men som noen andre over her skrev, så er det jo mange andre byer i USA som passer utmerket for barnefamilier. :)

Anonymous poster hash: 4773c...856

Skrevet

Vi var i Ny med små barn (5 og 6) og de storkoste seg. Mulig vi har rare barn da 😉 vigikk selvfølgelig endel icentral park, og det er to museum i hversin ende av parken som er veldig barnevennlige. Ungene våres koste seg der! Vi gikk på top of the rock om kvelden, det snakket de om lenge etterpå. De syns også det var gøy å gå rundt i byen, så lenge det ble gjort i et rolig tempo. Vi kunne fint gjort det igjen!

Skrevet

Jeg mener New York og andre storbyer passer perfekt for barn i de fleste aldre, MEN det fordrer at man gjør god research på forhånd. Ikke dra på en slik ferie uten å ha googlet ganske mye og lest et par reiseguider først spør du meg. 

Det viktiste er: Hvor gamle er barna dine? Hva er deres interesser? 

Legg opp en slik tur ut ifra at dere faktisk drar som en familie med barn, og ikke som om dere drar som voksne på shopping rett og slett. 

New York har masse forskjellige og spennende bydeler, masse spennende museumer med forskjellige temaer (her kommer "hva er deres interesser" inn).

Central Park (som jo er nevnt av flere her) byr på både roing i båt, dyrepark, masse forskjellige gateartister, lekeplasser, små berg å klatre på, baseball-baner hvor man sitte å se på folk spille, heste-transport, isboder osv. 

Schwartz lekebutikk på 5th avenue er jo et must å stikke innom, hvor de har leker i mange etasjer, og ikke minst et slikt piano i gulvet som man kan spille på ved å gå/hoppe på det, akkurat som i filmene Hjemme alene og Big. 

Highland Park kan kanskje være kult for de rette barna - en park som ligger oppå noen gamle togskinner, som går over bilveiene i nedre del av Manhatten. 

Bronx zoo. 

Top of the Rock og Empire State Building. 

Og ikke minst innspilling av et av USAs mest populære frokost-TV-programmer (som jeg i farten ikke husker hva heter) på plassen rett ved Rockefeller Center. 

Greenwich Village byr på et litt mer kunsterisk og variert bymiljø med masse, kule små butikker hvor man kan finne mer spesielle ting. Er det noen i familien som er interessert i sjakk finner du feks der en butikk som selger et sykt stort utvalg av sjakksett, både håndlagede og masseproduserte, med temaer som middelalder, Game of Thrones, Simpsons, Star Wars og alle mulige andre temaer jeg ikke en gang kan komme på. Det er alltid noen som sitter ved bordene der å spiller også. 

Se om dere kan få tak i billetter til å se en ekte amerikansk baseball-kamp, med foam finger, cheese dogs og hele pakka. Det er akkurat som på film, og utrolig gøy og fascinerende. 

Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men det hadde vært veldig mye lettere om du hadde sagt noe om hvor gamle barna dine er og hva slags interesser de har. 

Anonymous poster hash: aae85...1f8
Skrevet

Vi var der med en halvannen åring. Et sant helvete. Han var hysterisk redd pga trafikk, mennesker etc

Anonymous poster hash: 06f36...275

Skrevet

Vi var der med en halvannen åring. Et sant helvete. Han var hysterisk redd pga trafikk, mennesker etc

Wow! Gadd dere virkelig å dra med dere et så lite barn på den lange flyturen? Hadde jeg aldri orket kjenner jeg.

Skrevet

Se om dere kan få tak i billetter til å se en ekte amerikansk baseball-kamp, med foam finger, cheese dogs og hele pakka. Det er akkurat som på film, og utrolig gøy og fascinerende.

Vi dro på baseballkamp.

Gudfader i skuret for en kjedelig sport. Jeg er hva dag som helst villig til å se maling tørke i stedet.

Måtte ta ungene med hjem før halvgått kamp, de gikk i frø på tribunene.

Anonymous poster hash: c219f...81a

Skrevet

Vi dro på baseballkamp.

Gudfader i skuret for en kjedelig sport. Jeg er hva dag som helst villig til å se maling tørke i stedet.

Måtte ta ungene med hjem før halvgått kamp, de gikk i frø på tribunene.

Anonymous poster hash: c219f...81a

Det er jo en ærlig sak, alle kan ikke like det samme. Jeg synes fotball er det kjedeligste i verden. VI syntes baseball var morsomt, hadde satt oss inn i reglene på forhånd (sport er som regel morsommere når man faktisk skjønner hva som skjer), og hadde noen utrolig hyggelige medtilskuere ved siden av oss.

Det er også muligheter for å se basketballkamper om man drar i sesong. Har hørt at billetter til det er vanskelig å få tak i, og dyrt.

Skrevet

Wow! Gadd dere virkelig å dra med dere et så lite barn på den lange flyturen? Hadde jeg aldri orket kjenner jeg.

Vi var og besøkte min familie I Boston I flere uker og avsluttet ferien med 4 dager I New York.

Flyturen var enkel som bare der. Ikke noe problem.

Skrevet

Vi var og besøkte min familie I Boston I flere uker og avsluttet ferien med 4 dager I New York.

Flyturen var enkel som bare der. Ikke noe problem.

Åh... Heldiggriser. Vår pode, som er 1,5 år får hetta av å fly i bare 1 time og 15 min til hjembyen min. Hun er ikke av de som gråter konstant, men blir urolig og vil i alle fall ikke sitte i ro under take off og landing. 😩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...