Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Var hos tannlegen og fikk beskjed om at hun har kryssbitt,noen som har erfaring med dette?er det normalt? Anonymous poster hash: cc98e...610
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Har hun melketennene ennå? Min datter hadde kryssbitt, men det ordnet seg automatisk når hun fikk de nye tennene Anonymous poster hash: 27b00...373
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Ja hun er bare 4 år,men sliter en del med muskulaturen rundt munn så lurte på om dette kunne ha noe sammenheng. Anonymous poster hash: cc98e...610
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Har hun melketennene ennå? Min datter hadde kryssbitt, men det ordnet seg automatisk når hun fikk de nye tennene Anonymous poster hash: 27b00...373 Har ikke tro på at hun da hadde kryssbitt. Det er da kjeven som er feil og ikke bare tennene. Vår datter har kryssbitt. Det er en lang vei å gå for å regulere først kjeven i flere stadier for så til slutt å regulere tennene. Vi er nå på del tre. Dyrt blir det også selv med 75% dekning som er det meste man får. Anonymous poster hash: 4e39e...e31
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Og nei det er ikke så veldig vanlig. Anonymous poster hash: 4e39e...e31
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Ja det er relativt vanlig i melketannsettet hos barn som bruker eller har brukt smokk. Retter seg ofte av seg selv hvis de slutter i tide (før fireårsalder). Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: b5868...eca
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Ja det er relativt vanlig i melketannsettet hos barn som bruker eller har brukt smokk. Retter seg ofte av seg selv hvis de slutter i tide (før fireårsalder). Hilsen tannlege. Anonymous poster hash: b5868...eca Og ja, det kan absolutt ha en sammenheng med muskelproblemer. Kjevevekst og tannstilling påvirkes av muskulaturen rundt munnen og tungemuskulaturen. Anonymous poster hash: b5868...eca
Mamma_til_2 Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Min hadde det men tannlegen ville vente med og gjøre noe til alle melketennene var ute og de nye var på plass og nå er alt fint bortsett fra at en hjørnetann ikke helt har funnet plassen sin men det håper vi skal rette seg ☺
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Tusen takk for svar ) hun har for liten overkjeve dom gjør dette og får da underbitt når hun tygger. Anonymous poster hash: cc98e...610
Gjest Kira Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Tannlegen sa også at min eldste hadde dette på 4-års kontrollen. Fikk beskjed om at de ville følge med videre, og gjorde ikke noe med det før melketennene var borte. Hun har forøvrig aldri brukt smokk.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Sønnen min på 9,5 år har det. Tannlegen sier at det gjøres ikke noe før alle nye tennene har kommet på plass. Han brukte bare smokk frem til han var 1 år, så tror ikke det kan være derfor hos han. Anonymous poster hash: 383b7...9d2
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Datteren vår har det, hun er 8. Går nå med bøyle i ganen for å vide ut og trekke bakover 6 årsjeklslene. Hun har mistet 9 tenner, men kun 7 er kommet opp, det er absolutt ikke plass til flere før kryssbittet og plassen er rettet på. Det er reguleringstannlegene som bestemmer hva når og hvordan slike ting skal rettes opp. Og lite/ingenting de kan gjøre før 6 årsjeklslene er kommet opp og evt X antall tannfellinger Anonymous poster hash: 3d5d0...d68
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Datteren vår har det, hun er 8. Går nå med bøyle i ganen for å vide ut og trekke bakover 6 årsjeklslene. Hun har mistet 9 tenner, men kun 7 er kommet opp, det er absolutt ikke plass til flere før kryssbittet og plassen er rettet på. Det er reguleringstannlegene som bestemmer hva når og hvordan slike ting skal rettes opp. Og lite/ingenting de kan gjøre før 6 årsjeklslene er kommet opp og evt X antall tannfellinger Anonymous poster hash: 3d5d0...d68 Og pappa i huset hadde samme bøylesystem selv for 20 år siden, så kryssbitt kan være arvelig og sees spesielt hus de med smal kjeveben Anonymous poster hash: 3d5d0...d68
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Sønnen min har kryssbitt. Han er 6 år og skal starte med regulering om 5 mnd. Har mistet og fått 8 nye tenner. Kjeveortopeden sier det er viktig å starte tidlig fordi overkjeven ikke vil vokse som den skal. Anonymous poster hash: db98d...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå