Gå til innhold

Kan jeg prostafen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn reisesyke tabletter? Holder på å bli gal av denne kvalmen nå, og hadde vært så deilig hvis det fungerte og ikke var skadelig for lille i magen.

Anonymous poster hash: d407a...88c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I felleskatalogen står det at det kan brukes om det er strengt nødvendig og at behandlingen skal være kortest mulig, Og med Max dose på 50 mg. Går over i morsmelk. Jeg ville ikke tatt sjansen.

Anonymous poster hash: 562a7...0b3

Skrevet

I felleskatalogen står det at det kan brukes om det er strengt nødvendig og at behandlingen skal være kortest mulig, Og med Max dose på 50 mg. Går over i morsmelk. Jeg ville ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 562a7...0b3

Og om du leser om alle bivirkningene så ville jeg iallefall ikke tatt de:)

Anonymous poster hash: 562a7...0b3

Skrevet

Jeg bruker ikke få bivirkninger av de. Men får bare holde ut kvalmen og håp den roer seg snart. Klarer ingenting nå, ikke engang sove for det føles som jeg skal kaste opp hver øyeblikk heletiden.

Skrevet

Jeg brukte Postafen daglig i hele svangerskapet med andremann og fra uke 6- ca 18 med førstemann. Disse fikk jeg på resept av legen min pga ekstrem svangerskapskvalme for å klare å holde på noe. De tok verste brodden av kvalemn så jeg klarte å holde på væske i hvertfall. Tok ikke kvalmen vekk. Mitt problem var at jeg kastet opp alt, klarte ikke suge på en isbit engang uten at det kom opp igjen, så jeg ble dehydrert. Da mente legen min at jeg burde prøve postafen. Ville ikke brukt det uten å snakke med legen om det først. I mitt tilflele gikk det jo fint med disse to i magen, men når det står i bruksanvisningen at man ikke bør ta det i svangerskap uten å konsultere lege først, ville jeg ikke gjort det.

Skrevet

Har du prøvd med seabands? Vet ei venninne av meg brukte det med nr. 3 og hun ble bedre av å bruke de. Var ikke kvalm I noen av mine 3 svangerskap, så jeg har dessverre ikke noen andre råd. Håper det går fort over.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg gikk på postafen i begge mine svangerskap, men det var legen som skrev ut til meg. De hjalp ikke og jeg ble satt på enda sterkere medisiner, slike muskelavslappende som psykiatriske pasienter får. (Tok de bare to ganger da jeg ble så "avslappet" av de at jeg ikke klarte å gå på do aleine engang!)

Ring legen din og forhør deg om postafen, du :)

Skrevet

I Sverige får alle gravide med kvalme postafen. Der er det andre retninglinjer enn i norge.

Skrevet

Skal få meg legetime snart. Det skal ikke Være enkelt med svangerskaps kvalme kjenner jeg. Har vist glemt og fortrengt hvor ille det var sist gang i 2010. Prøvde sånne bånd til å ha rundt håndledd den gangen, men hjalp ikke noe da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...