Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Sånn reisesyke tabletter? Holder på å bli gal av denne kvalmen nå, og hadde vært så deilig hvis det fungerte og ikke var skadelig for lille i magen. Anonymous poster hash: d407a...88c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 I felleskatalogen står det at det kan brukes om det er strengt nødvendig og at behandlingen skal være kortest mulig, Og med Max dose på 50 mg. Går over i morsmelk. Jeg ville ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 562a7...0b3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 I felleskatalogen står det at det kan brukes om det er strengt nødvendig og at behandlingen skal være kortest mulig, Og med Max dose på 50 mg. Går over i morsmelk. Jeg ville ikke tatt sjansen. Anonymous poster hash: 562a7...0b3 Og om du leser om alle bivirkningene så ville jeg iallefall ikke tatt de:) Anonymous poster hash: 562a7...0b3
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Jeg bruker ikke få bivirkninger av de. Men får bare holde ut kvalmen og håp den roer seg snart. Klarer ingenting nå, ikke engang sove for det føles som jeg skal kaste opp hver øyeblikk heletiden. Anonymous poster hash: d407a...88c
MTF Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Jeg brukte Postafen daglig i hele svangerskapet med andremann og fra uke 6- ca 18 med førstemann. Disse fikk jeg på resept av legen min pga ekstrem svangerskapskvalme for å klare å holde på noe. De tok verste brodden av kvalemn så jeg klarte å holde på væske i hvertfall. Tok ikke kvalmen vekk. Mitt problem var at jeg kastet opp alt, klarte ikke suge på en isbit engang uten at det kom opp igjen, så jeg ble dehydrert. Da mente legen min at jeg burde prøve postafen. Ville ikke brukt det uten å snakke med legen om det først. I mitt tilflele gikk det jo fint med disse to i magen, men når det står i bruksanvisningen at man ikke bør ta det i svangerskap uten å konsultere lege først, ville jeg ikke gjort det.
Husbygger Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Har du prøvd med seabands? Vet ei venninne av meg brukte det med nr. 3 og hun ble bedre av å bruke de. Var ikke kvalm I noen av mine 3 svangerskap, så jeg har dessverre ikke noen andre råd. Håper det går fort over.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Jeg gikk på postafen i begge mine svangerskap, men det var legen som skrev ut til meg. De hjalp ikke og jeg ble satt på enda sterkere medisiner, slike muskelavslappende som psykiatriske pasienter får. (Tok de bare to ganger da jeg ble så "avslappet" av de at jeg ikke klarte å gå på do aleine engang!) Ring legen din og forhør deg om postafen, du
tante grusom master of law Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 I Sverige får alle gravide med kvalme postafen. Der er det andre retninglinjer enn i norge.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Skal få meg legetime snart. Det skal ikke Være enkelt med svangerskaps kvalme kjenner jeg. Har vist glemt og fortrengt hvor ille det var sist gang i 2010. Prøvde sånne bånd til å ha rundt håndledd den gangen, men hjalp ikke noe da. Anonymous poster hash: d407a...88c
Mamma_til_2 Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Jeg fikk men ble kjempetrøtt av de!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå