Gå til innhold

Gravid, vondt i beinet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 27 uker på vei nå og siste uken har jeg hatt fryktelig vondt i beinet. Tror ikke det er blodpropp, og jeg har heller ingen hevelser i beina. Men det verker veldig, spesielt på "innsiden av benet" (fra midten av låret og helt ned til der ankelen begynner) og også litt under fotbladet.

Det hjelper å sitte/ligge så det er i alle fall noe som forverres av belastning, men "verkingen" henger litt igjen slik at jeg gjerne må ta det med ro en times tid før jeg kan si at jeg ikke kjenner noe som helst.

Jeg har stående arbeid men går med joggesko med god demping for å avlaste mest mulig, og prøver å ta småpauser gjennom hele dagen.

Innimellom verker det også "nedentil" (liksom i beinet i underlivet), men det har komt og gått i flere uker nå og er langt i fra "dagligdags".

Noen som vet hva det kan være? Er litt redd for å få skikkelig bekkenløsning eller at beina/ryggen skal konke ut, for i huset vårt har vi toalett i 1 etg, kjøkken/stue i 2 etg. og soverom i 3 etg... Stresser med tanken på å ikke kunne være spesielt "mobil".. Har heller ikke lyst å bli sykmeldt fra jobb, da jeg vet det er behov for meg, og får dårlig samvittighet av tanken på at andre må jobbe masse overtid pga meg..

Kanskje noen også har tips til øvelser etc som kan hjelpe? :-) Har tenkt på bassengtrening, men vet ikke om det vil hjelpe å "bare svømme" eller om jeg bør være med veileder (fysioterapeut etc?) ?

Anonymous poster hash: 5ec1b...8f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du først skal kontakte lege og få tatt en blodprøve for å sjekke D-dimer for å se om du kan ha en blodpropp likevel.

Som gravid har du høyere risiko for blodpropp, og ikke alle har de klassiske tegnene med hevelse, rødhet eller varme til å begynne med.

Så oppsøk først lege! :)

Og gjør det nå - ikke vent!

Anonymous poster hash: 9515b...c0d
Skrevet

Hmm tror du det kan være sannsynlig? Googlet det når det startet (for første tanke var nettopp blodpropp) og fikk inntrykk av at det var kun når man "hevet" beinet at smerten lettet? For meg hjelper det stort sett å sitte/ligge uansett om beina fortsatt er "ned på bakken".. Og i helga gikk det veldig bra, kjente det litt når jeg måtte stå oppreist lenge, men ikke ellers... Men sikkert ikke så dumt å få sjekket det, er vel enkelte ganger det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymous poster hash: 5ec1b...8f5
Skrevet

Høres ut som du har en irritert nerve i ryggen og begynnende bekkenløsning.

Anonymous poster hash: 9a625...685

Skrevet

Det med smerter i beinet nedentil er typisk bekkenløsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...