Gå til innhold

Gira av farmor, rolig med mormor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både farmor og mormor har jobbet med barn i sin yrkeskarriere, så de kan unger.

Jeg ser likevel forskjell på barnets atferd når han er sammen med dem. Han blir skikkelig gira av å være med farmor: løper, skriker, hoier og finner på bøll, gjør seg til, hører ikke. Det er helt annerledes med mormor. Da leker han rolig, koser på fanget, tar beskjeder med en gang osv. Det er egentlig veldig rart for farmor er strengere enn mormor. Mormor er mer fysisk, kysser og koser, kiler ham og tøyser, men barnet er likevel roligere. Flere som ser forskjell på barnas atferd utifrå om de er med morforeldre eller farforeldrre ? Hos oss er fars foreldre over ti år eldre enn mine, men ingen av dem er gamle. Kan det ha noe å si?

Anonymous poster hash: 32844...c9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok bare sånn at en farmor er en dårligere bestemor enn en mormor.

Anonymous poster hash: 8246e...75f

Skrevet

Det er nok bare sånn at en farmor er en dårligere bestemor enn en mormor.

Anonymous poster hash: 8246e...75f

Hæ???

Skrevet

Min er også villere når han er med farmor enn mormor, men her er grunnen tydelig: Hos farmor gjør han alt han kan for å få oppmerksomhet fordi hun hele tiden er opptatt med noe annet (ser tv eller sitter med nesa i iphonen). Hos mormor får han kontinuerlig oppmkersomhet uten å måtte jobbe for den.

Anonymous poster hash: 43bf0...680
Skrevet

Her er det omvendt. Begge er kjærlige etc. Men farmor setter grenser...hos mormor er det fritt vilt.

Skrevet

Jeg hadde det samme. Farmor var god, men streng og hadde masse regler.

Mormor var uendelig god med et smil og forståelse. Hun var aldri sint og streng, og derav var jeg også roligere rundt henne.

Å være streng gir ikke nødvendigvis rolige barn. Å være god setter et godt eksempel

Anonymous poster hash: 9b153...134

Skrevet

Enkelt! Mormor ser følelsene til barnet og gir mye nærhet og kjærlighet. Det fører til en god relasjon og gjensidig respekt. Farmor er streng og det skader relasjonen og gjør barnet usikker og barnet blir dermed litt bajas. Å være streng er en uting!

Anonymous poster hash: 9b501...2c0

Skrevet

Det er nok bare sånn at en farmor er en dårligere bestemor enn en mormor.Anonymous poster hash: 8246e...75f

Hæ???

Hørt om ironi??

Anonymous poster hash: c6a93...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...