Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Jeg har en bekjent som leverer barnet i barnehagen 7.30 og henter 16.30 ( det som er åpningstiden). Hun er selv hjemme og får sosialstøtte. Hun sier at barnet blir levert da pga bv sier hun skal det. Far har barnet annenhver helg og onsdag. Den helgen hun har barnet har hun som regel barnevakt for å gå på byn. Hvorfor får enkelte barn? Anonymous poster hash: 51e16...2fd
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Ja BV krever enkelte ganger at unger blir levert i barnehagen. Anonymous poster hash: 7511a...cbf
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Ja bv kan kreve det fordi barn har behov for rutiner og struktur...i de tilfellene bv betaler barnehageplassen er det veldig vanlig at det stilles krav til leveringstider og hentetider. Anonymous poster hash: 278da...96a
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Synes av måten du formulerer deg på, å merke at du er kritisk til henne som mor. Vel, hvis sannheten er at hun er en mor som i liten grad klarer å se barnets behov og fylle dem, så er det vel positivt for barnet å ha lange dager i barnehagen. Man blir ikke en bedre mor av å gi ungen kortere dager i barnehagen, og noen barn har vel kanskje best av å fylle dagen med andre tilbud enn å være hjemme. Anonymous poster hash: 34ffe...c5f
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Jeg vet ingenting om dette, men synes du virkelig at det er urealistisk? Kanskje mor sliter i hverdagen, hun har behov for avlastning. BV sier at barnet skal i barnehagen, og siden det er viktig med rutiner i hverdagen, er faste klokkeslett satt. Klokkeslettene er trolig tatt uifra mors behov. Anonymous poster hash: 699bc...217
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Det er få hjelpetiltak barnevernet kan gi pålegg om. Barnehageplass er ett, foruten det kan det gis pålegg om uanmeldte visitter i hjemmet over en tidsbegrenset periode. Anonymous poster hash: bf2ab...1bb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Du virker totalt uvitende til andre menneskers behov og ikke minst blir man ikke automatisk bedre mamma av å levere sent, hente tidlig. Dette barnet trenger trolig struktur og rutiner noe barnevernet er inne og hjelper mor med. Ta den lange nesa di hjem og pass på deg selv Anonymous poster hash: baf30...724
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Ærlig talt folkens. Intet barnevern hadde forlangt at et barn var i barnehagen i et så langt tidsrom. Fra 09- 15 kanskje, men nei, dette er tydeligvis en dårlig unnskyldning. Når det er sagt så dømmer jeg ikke moren selv om dette er selvvalgt. Det kan være mye vi ikke vet. Anonymous poster hash: 92314...22e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Hva med foreldre som jobber, og av den grunn leverer tidlig og henter sent? Er de bedre foreldre enn foreldre som går på trygd? Barnets dag i barnehagen er da like lang, uavhengig av hva foreldrene gjør de timene. Anonymous poster hash: dd324...dac
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 BV kan forlange at barnet er i bhg hver dag, men de forlanger ikke "fra de åpner, til stengetid", det er nok noe hun selv velger. Her må ungene i bhg hver dag, leverer og henter som jeg vil, men de må være i bhg i kjernetiden (10-14) Dette fordi jeg ikke hadde nok sosialisering med de første levetiden deres (er 11 mnd mellom de) så de trenger det. Jeg endre i sterk depresjon kort tid før fødselen til eldste, klarte ikke si det til noen, og ingen merket seg det og tok tak i det, før unge nr 2 kom til. da jobbet jeg med egen mentale helse, mens ungene var med far og i avlastningshjem når far jobbet helg. Det var forferdelig å være uten de. Men slik er det nå: ungene kan kun være hjemme ved sykdom, ellers må de i bhg for å få på flass den delen av sosialiseringen de manglet første leveåret/leveårene. Eldste var 2,5 år når jeg endelig startet å være blant folk, før det satt jeg inne i hus med ungene, og gjorde kun "høyst nødvendig" med de. Skamfullt at det er oppstarten jeg ga ungene mine, men de årene som har gått nå, har jeg prøvd mitt beste for å gjøre opp for det, så jeg samarbeider høyst frivillig med BV, for ungenes beste <3 Anonymous poster hash: 89edc...94e
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Dette er et av tiltakene barnevernet kan sette i gang, og dette gjør de fordi det er mer hensiktsmessig og bedre for barnet å være i barnehagen enn å være hjemme med mor hele dagen. Det kan diskuteres om det da er hensiktsmessig at barnet skal være der resten av tiden..... Ingen grunn til å dømme mor for det, hun følger nå bare det hun er pålagt. Anonymous poster hash: 8cb79...eb7
Gjest Muji81 Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Spørsmålet mitt er. Hvis det nå IKKE var et pålegg fea bv, HVA skal du Gjøre med den informasjonen??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå