Gå til innhold

Ok å bare servere kaker i bursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger familiebursdag for ene barnet vårt. Vi blir ca. 15 stk. Alle som inviterer til bursdag i familien har alltid både middag og kaker. Er det ok å invitere til bursdag med kun kaker, og droppe middag? Det blir alltid mye jobb (handling, matlaging, oppvask etc.), pluss at det blir veldig dyrt ofte. Har lyst til å droppe det, men er veldig usikker... Jeg hadde selvsagt gitt beskjed når jeg inviterer om at det kun blir kaker, så de ikke kommer sultne. 

Lurer litt på hvor vanlig det er å kun ha kaker? Har de fleste middag i tillegg?

Eventuelt noen som har tips til enklere mat jeg kan servere?

Anonymous poster hash: de39b...573
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har alltid bare hatt kaker, men ville som du sier sagt fra ettersom middag er normen hos dere. Evt kan du jo servere påsmurte rundstykker/vafler i tillegg?

Anonymous poster hash: b2c66...f93

Skrevet

Jeg ber alltid bare på kaffe og kaker. Pleier å skrive det.

Skrevet

Veldig vanlig å be inn til kaffe og kaker. Du kan jo evt slenge litt pålegg på noen rundstykker, så har du noe som ikke er søtt også.

Anonymous poster hash: f66a0...004

Skrevet

Pleier å ha kaker pluss noe som er litt mer mat, rundstykker eller noe. Når folk er invitert til kl 12, så forventer de ikke middag.

Anonymous poster hash: 8f909...4e7

Skrevet

Vår familie har kun kaker, har hendt at det har vært noen påsmurte rundstykker eller loffskiver, men de siste årene har det ikke vært det heller.

Jeg laget middag en gang, og ga beskjed om at det ble mat også, likevel hadde de greid å spise før de kom :P

Men om du vil lage noe, så er jo pizzasnurrer eller tacoboller veldig enkelt å servere. Trenger ikke tallerkner da, holder med servietter...

Anonymous poster hash: cdef4...992

Skrevet

Hvis det er vanlig med mer mat i deres familie kan du jo evt bestille smørbrød?

Anonymous poster hash: e1c17...b4d

Skrevet

Vi har alltid bare kaker i bursdagsselskap. Full middag til 15 stk er ganske heftig i en travel hverdag, så det regner jeg med at folk skjønner at dere kutter ut.

Skrevet

Vi pleier å servere mat i tillegg til kaker. Mest fordi vi har familie som ikke bor i umiddelbar nærhet, og som gjerne kjører 1-2 timer for å komme hit i selskap.

Hvis familien er i umiddelbar nærhet og selskapet ikke varer mange timer, så er kaker mer enn nok. Hvis folk har litt reisevei og se gjerne blir lenge, så bør man etter min mening servere noe mer. Men det trenger jo ikke være full middag. Smitter, påsmurte baguetter, en god salat med godt brød til, spekemat etc fungerer jo veldig fint.

Anonymous poster hash: d166e...1a5

Skrevet

Her er det alltid middag. Men denne gangen tar jeg det så enkelt som pølser selv om det ikke er noen favorittmat for verken voksne eller barn. Da har jeg sagt fra på forhånd så de vet at det blir "kjip mat".

Anonymous poster hash: 136bd...eb8

Skrevet

I vår famile har vi altid kun kaker..men på andre sida av slekta har dei middag og kaker...eg tenker at ein bursdag skal bestå av kaker,brus og kaffi :) eventuelt noko pålegg på rundstykker eller boller...eg serverere kake og kaffi....uannsett kva dag og klokkeslett...og det gjere stort sett alle eg kjenner!

Anonymous poster hash: 4f0d3...e6c
Skrevet

Jeg lager alltid noe matgreier, men bare type pizza/lasagne/lefsetuller. Har fem diabetikere i nær familie og syns det er greit å tilby noe annet enn ubehagelig høyt blodsukker.

Skrevet

Helt greit, men er det normalt å servere middag i deres familie er det lurt å siifra at det kun blir kake. Ikke noe hyggelig å komme i selskap når en er innstilt på å spise der og bare få kake.

Meg og min søster har begynt å siifra om det er full pakke eller bare kake hver gang. Veldig varierende hva vi har tid til med små barn i hus. Noen ganger må vi skvise inn familiebursdager, da får gjestene også beskjed at vi må dra til ett klokkeslett. Familien min har klart å samle de fleste bursdager sammen, så det er en kabal å legge hvert år for å få det til å gå ihop. Vi voksne bytter bare gaver i barnebursdager og feires ikke av familien. Eneste er bestefar som har bursdag langt fra alle andre, han feirer vi innimellom. (I år gav han beskjed at det ikke ble feiring, for han skulle jobbe. Pensjonist som han er. Gavene ble levert på stuebordet i ett tomt hus til han.)

Onkelen til ungene har lang reisevei, så han kommer ofte litt før bursdagen starter og han får mat. Han har kommet i barneburdagene noen ganger og spist med de også, men de andre har bare fått kaker om det er det vi har. Ingen har klaget, selv om de syns det er hyggelig med middag. Min svigerfamilie var ikke vant med middag, så de var litt overrasket første gang de var i bursdag hos oss. Men bursdagsbarnet som sjeldent spiste mat fikk sin livrett til middag og spiste så det tøt ut av ørene hennes, kakene kastet hun ikke ett blikk på engang. Så for henne så var middag det store.

Anonymous poster hash: 68c5d...fb9

Skrevet

Helt greit :)

De som inviterer må da selv få bestemme hva de har råd/tid/ork/lyst til å servere :)

Anonymous poster hash: 73512...aac

Skrevet

Hvis gjestene dine har reisevei, så bør de få noe mat, men det trenger ikke å være fancy middag. En kjele med pølser eller ei gryte med suppe og godt brød ved siden av, så kan de som vil ta litt av det. Om de bor rett i nærheten, og dere legger opp til et selskap som ikke skal vare så lenge, så er det greit med bare kaker.

Skrevet

Med mindre annet er avtalt er bursdagsinvitasjoner i min og mannens familie til kakefeiring. Ikke noe mer.

Snakk med dem så de vet, at denne gang er det kakefeiring. Da er det helt sikkert greit. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...