Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #1 Skrevet 29. september 2015 Har et par vintersko etter storesøster (lite brukt og lillesøster skal bruke de lite, så ikke lag diskusjon rundt arving av sko). Tuppen er hard, umulig å kjenne tåa. Sålen kan ikke tas ut, så umulig å måle. Hvordan sjekke om skoen er stor/liten/passelig?? Anonymous poster hash: ecd51...e0c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #2 Skrevet 29. september 2015 Tegn rundt foten og klipp ut en såle i papp. Legg i skoen så kjenner du hvor god plass den får. Anonymous poster hash: ed3dc...4fd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. september 2015 #3 Skrevet 29. september 2015 Ta et sånt metall-målebånd og stikk inn i skoen og merk av hvor lang den er?
Mamma_til_2 Skrevet 29. september 2015 #4 Skrevet 29. september 2015 Om du har ett slikt målebånd som er av metall og bøyelig så kan du sette det ned i skoen og skyve det frem i tuppen slik at det ligger helt rett og bøyer seg I skaftet, da ser du hvor lang skoen er inni og kan sammenligne med barnets fot. Eller du kan se på lappen inni om der står hvor mange cm skoen er og måle barnets fot.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #5 Skrevet 29. september 2015 Ta ut såla inni skoen å sette foten til toåringer på, det skal være litt plass til overs, men ikke for mye. Passer ikke den størrelsen sett såla pent på plass igjen å gjenta prosedyren på neste par... Anonymous poster hash: 55a5c...049
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #6 Skrevet 29. september 2015 Tegn rundt foten og klipp ut en såle i papp. Legg i skoen så kjenner du hvor god plass den får. Anonymous poster hash: ed3dc...4fd Skal prøves prøvde med et ark,men det brettes jo og jeg ser jo ikke om fet blir reelt eller ikke. Hard papp skal forsøkes Anonymous poster hash: ecd51...e0c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #7 Skrevet 29. september 2015 Jeg bruker å rive ut sålen selv om den er limt fast. Ellers syns jeg det er omtrent umulig å vite om skoene passer eller ikke. Anonymous poster hash: 0d2d8...6bb
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #8 Skrevet 29. september 2015 Ta et sånt metall-målebånd og stikk inn i skoen og merk av hvor lang den er? Har bare meterstokk og mykt målebånd, ingen av de fungerte. Skulle hatt i metall ja. Anonymous poster hash: ecd51...e0c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #9 Skrevet 29. september 2015 Om du har ett slikt målebånd som er av metall og bøyelig så kan du sette det ned i skoen og skyve det frem i tuppen slik at det ligger helt rett og bøyer seg I skaftet, da ser du hvor lang skoen er inni og kan sammenligne med barnets fot. Eller du kan se på lappen inni om der står hvor mange cm skoen er og måle barnets fot. Hvis det står cm så er det garantert at det er sålen innvendig? Skal se om det står noe Anonymous poster hash: ecd51...e0c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #10 Skrevet 29. september 2015 Ta ut såla inni skoen å sette foten til toåringer på, det skal være litt plass til overs, men ikke for mye. Passer ikke den størrelsen sett såla pent på plass igjen å gjenta prosedyren på neste par... Anonymous poster hash: 55a5c...049 Sålen er limt fast,ellers er det det jeg pleier å gjøre Anonymous poster hash: ecd51...e0c
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Jeg bruker å rive ut sålen selv om den er limt fast. Ellers syns jeg det er omtrent umulig å vite om skoene passer eller ikke. Anonymous poster hash: 0d2d8...6bb Greide ikke. Må nok skjære da, og det orker jeg ikke. Anonymous poster hash: ecd51...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå