Gå til innhold

Noen som har gode tips til oppfeting av barn?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 8 åring,127 cm høy og veier 20 kg. Han har alltid vært småspist,og gutter på hans alder skal ligge mellom 1400 til 2000 kcal om dagen.

Har sjekket litt på nett om næringstett mat osv,men har dere noen knep/oppskrifter på mat/middag barn elsker?

 

Anonymous poster hash: a7f14...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har et tantebarn med en sykdom som gjør at de tar opp veldig lite næring, samtidig som de ofte er syke og trenger å ha litt å gå på. Han fikk rapsolje blandet i yoghurten i hvertfall...1-2 ss i en yoghurt, blandet skikkelig godt sammen. Smaker nesten ingenting ;)



Anonymous poster hash: 2926a...919
Skrevet

Om han vokser normalt ville jeg ikke bekymret meg. Min gutt var omtrent som din. Han spiser når han er sulten. Tynn ja, men det er mange andre på hans alder også. Så lenge han vokser og legger på seg litt (selvom han fortsetter å være tynn) er det ikke noen grunn til å gjøre noe. Snakk med legen om du er veldig bekymret.

 

 



Anonymous poster hash: 86275...e61
Skrevet

Hvis han liker nøtter/frø er jo dette veldig kaloririkt samtidig som det er sundt. Samme med avocado

Skrevet

Lag smoothie med avocado, mandelsmør, bær, helfet yoghurt, banan og juice. Kan også fryses til is. 😊

 

Anonymous poster hash: 9bd2d...ec1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...