Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Sønnen min har et godt sovehjerte. Lett å legge og sover hele natten. Han er nå ti måneder, og har hele tiden vært utrolig lett å ha med å gjøre. Bortsett fra når han blir overtrøtt. Det har vært tre episoder der han har vært syk og hatt problemer med å sovne på kvelden. Alle gangene har han blitt helt hysterisk og gråter og gråter. Når jeg forsøker å trøste så blir han helt krakilsk og slår bort hånda mi og gråter enda høyere. Han vil rett og slett være i fred og gråte til han blir sliten og sovner. Jeg synes det er helt forferdelig men trøster jeg varer det lengre. Han sover omsider nå og jeg føler meg skikkelig mislykket og er så lei meg. Ellers er han veldig kosete og sosial gutt da. Er det normalt at de vil gråte seg slik i søvn alene? Anonymous poster hash: 39de8...563
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Nei Anonymous poster hash: 0d036...4ee
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Nei Anonymous poster hash: 96ef4...34a
Mamma til 2 søte Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Han vil være i fred og gråte til han sovner?? Håper du ikke er seriøs... Når ungen blir hysterisk tar du han opp og roer han ned!!! I alle dager...
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Han vil være i fred og gråte til han sovner?? Håper du ikke er seriøs... Når ungen blir hysterisk tar du han opp og roer han ned!!! I alle dager... Jeg tar han opp og legger han i senga mi og det fungerer i starten men så begynner han å gråte igjen og da hyler han i senga mi, når jeg bysser og holder han inntil meg osv. Når jeg da legger han ned så legger han seg på siden og gråter roligere. Hvis jeg da stryker på ryggen eller panna begynner han å gråte høyere og høyere og vifter bort hånda mi. Tar jeg vekk hånda roer gråten seg noe. Den varer da i tre-fire minutter. Han gråter ikke hele tiden. Da fikler han med smokken og gråter litt og suger litt. Virker som han vil sove men ikke får det til. Huff, dette høres helt forferdelig ut. Jeg er faktisk en helt normal omsorgsfull mamma. Anonymous poster hash: 39de8...563
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Høres veldig likt ut som med min 10 mnd gamle datter. Prøv å bysse ham i søvn. Hold ham liggende i armene dine inntil deg, byss med store bevegelser. Det fungerer her Anonymous poster hash: 4e9a2...f3d
Mamma til 2 søte Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Han vil være i fred og gråte til han sovner?? Håper du ikke er seriøs... Når ungen blir hysterisk tar du han opp og roer han ned!!! I alle dager...Jeg tar han opp og legger han i senga mi og det fungerer i starten men så begynner han å gråte igjen og da hyler han i senga mi, når jeg bysser og holder han inntil meg osv. Når jeg da legger han ned så legger han seg på siden og gråter roligere. Hvis jeg da stryker på ryggen eller panna begynner han å gråte høyere og høyere og vifter bort hånda mi. Tar jeg vekk hånda roer gråten seg noe. Den varer da i tre-fire minutter. Han gråter ikke hele tiden. Da fikler han med smokken og gråter litt og suger litt. Virker som han vil sove men ikke får det til. Huff, dette høres helt forferdelig ut. Jeg er faktisk en helt normal omsorgsfull mamma. Anonymous poster hash: 39de8...563 Uff ja, det hørtes forferdelig ut. Men det hørtes bedre ut nå ☺ Har han holdt på med dette lenge? Jeg har ei på 10 mnd selv. De er midt i ett utviklingssprang nå spm visstnok varer ei stund, så det kan være det som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Synes det høres helt normalt ut jeg, noen trenger å finne roen selv og blir veldig "forstyrret" av berøring i innsovningsfasen. Jeg satt siden av senga og sang rolig til han fant roen, da visste han i alle fall at jeg var i nærheten. Sovnet raskest slik. Anonymous poster hash: 39b45...e7d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Han vil være i fred og gråte til han sovner?? Håper du ikke er seriøs... Når ungen blir hysterisk tar du han opp og roer han ned!!! I alle dager...Jeg tar han opp og legger han i senga mi og det fungerer i starten men så begynner han å gråte igjen og da hyler han i senga mi, når jeg bysser og holder han inntil meg osv. Når jeg da legger han ned så legger han seg på siden og gråter roligere. Hvis jeg da stryker på ryggen eller panna begynner han å gråte høyere og høyere og vifter bort hånda mi. Tar jeg vekk hånda roer gråten seg noe. Den varer da i tre-fire minutter. Han gråter ikke hele tiden. Da fikler han med smokken og gråter litt og suger litt. Virker som han vil sove men ikke får det til. Huff, dette høres helt forferdelig ut. Jeg er faktisk en helt normal omsorgsfull mamma. Anonymous poster hash: 39de8...563 Uff ja, det hørtes forferdelig ut. Men det hørtes bedre ut nå ☺ Har han holdt på med dette lenge? Jeg har ei på 10 mnd selv. De er midt i ett utviklingssprang nå spm visstnok varer ei stund, så det kan være det som gjør det. Det har skjedd tre ganger. Alle gangene har han vært syk og urolig på kvelden. Han er veldig glad i senga si og smiler når jeg legger han i den når han er frisk. Han er utrolig avhengig av rutiner da og sover veldig mye fortsatt. Normalt legger han seg kl seks og da sover han til seks igjen. I dag klarte han ikke sovne før kl ni. Det er så grusomt. Jeg sitter ved sengen sa han kan se meg selvsagt. Virker som han er så overtrøtt og overstimulert at det er ubehagelig å bli tatt på nesten. Skjønner at det ikke er normalt ut fra reaksjonene her da. Hjelper ikke på følelsen av å være mislykket. Takk for svar i allefall. Anonymous poster hash: 39de8...563
Mamma til 2 søte Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Han vil være i fred og gråte til han sovner?? Håper du ikke er seriøs... Når ungen blir hysterisk tar du han opp og roer han ned!!! I alle dager...Jeg tar han opp og legger han i senga mi og det fungerer i starten men så begynner han å gråte igjen og da hyler han i senga mi, når jeg bysser og holder han inntil meg osv. Når jeg da legger han ned så legger han seg på siden og gråter roligere. Hvis jeg da stryker på ryggen eller panna begynner han å gråte høyere og høyere og vifter bort hånda mi. Tar jeg vekk hånda roer gråten seg noe. Den varer da i tre-fire minutter. Han gråter ikke hele tiden. Da fikler han med smokken og gråter litt og suger litt. Virker som han vil sove men ikke får det til. Huff, dette høres helt forferdelig ut. Jeg er faktisk en helt normal omsorgsfull mamma. Anonymous poster hash: 39de8...563 Uff ja, det hørtes forferdelig ut. Men det hørtes bedre ut nå ☺ Har han holdt på med dette lenge? Jeg har ei på 10 mnd selv. De er midt i ett utviklingssprang nå spm visstnok varer ei stund, så det kan være det som gjør det.Det har skjedd tre ganger. Alle gangene har han vært syk og urolig på kvelden. Han er veldig glad i senga si og smiler når jeg legger han i den når han er frisk. Han er utrolig avhengig av rutiner da og sover veldig mye fortsatt. Normalt legger han seg kl seks og da sover han til seks igjen. I dag klarte han ikke sovne før kl ni. Det er så grusomt. Jeg sitter ved sengen sa han kan se meg selvsagt. Virker som han er så overtrøtt og overstimulert at det er ubehagelig å bli tatt på nesten. Skjønner at det ikke er normalt ut fra reaksjonene her da. Hjelper ikke på følelsen av å være mislykket. Takk for svar i allefall. Anonymous poster hash: 39de8...563 Nei! Du må da ikke tenke sånn ☺ Han er sikkert bare kjempe kjempe sliten.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Jeg tror ikke det er unormalt. Alle har ikke behov for nærhet hele tiden, og han har fått gode rutiner på søvn og har blitt vant med å finne søvnen selv. Det er jo kjempebra. Han gråter sikkert fordi han er overtrøtt og plages med noe. Min gutt klarte heller ikke å roe seg ordentlig om det ble for mye styr, han la seg til i sengen alene og var fprnøyd med det. Anonymous poster hash: dead2...a8a
*Miss Marple* Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Det er veldig mye som er innenfor normalen når det gjelder hvordan ungene vil ha det og jeg syns ikke du skal stresse så mye med dette. Det er klart at det er vondt og frustrerende å ikke få trøste når barnet gråter, men det er også viktig at du respekterer følelsene hans. Så lenge du er nær han og responderer om han ønsker nærhet tror jeg ikke det er ille at han gråter. Han må nok bare finne roen selv når han er så utilpass.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Synes det høres helt normalt ut jeg, noen trenger å finne roen selv og blir veldig "forstyrret" av berøring i innsovningsfasen. Jeg satt siden av senga og sang rolig til han fant roen, da visste han i alle fall at jeg var i nærheten. Sovnet raskest slik. Anonymous poster hash: 39b45...e7d Takk. Det virker som han synes berøring er ubehagelig når han er trøtt faktisk. Anonymous poster hash: 39de8...563
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Det er nok mest vanlig at det ikke er sånn, men unormalt tror jeg ikke det er. Jeg har i alle fall hørt om flere som har vært sånn. Anonymous poster hash: 718e0...c41
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Takk for svar alle. Tror jeg skal tørke egne tårer og legge meg selv nå. Blir helt følelsesmessig utladet av dette her. Anonymous poster hash: 39de8...563
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå