Gå til innhold

Kommer barnetryden i kveld for oss med dnb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

😐

Anonymous poster hash: 17b90...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnetrygden selvfølgelig😉

Skrevet

Ikke min iallefall ...

Anonymous poster hash: 144a1...626
Skrevet

Det finner du ut i morgen tidlig.......

Anonymous poster hash: 0b42f...b6c

Skrevet

Ja☺

Står den til utbetaling hos deg?

Det gjør den nemlig ikke hos meg, og da ble jeg litt usikker..

Skrevet

Ja☺

Står den til utbetaling hos deg?

Det gjør den nemlig ikke hos meg, og da ble jeg litt usikker..

Har ikke sjekket nav nei men de er på konto.

Skrevet

Hva slags rolle spiller det?

Anonymous poster hash: 6a19d...b73

Skrevet

For meg betyr det at jeg har råd til vinterdress.

Anonymous poster hash: 70dd9...94b

Skrevet

Forundrer meg stadig at folk er avhengig av barnetrygd for å sikre seg til lønning, kjøpe nødvendige klær eller annet.

Anonymous poster hash: f72e4...d0d

Skrevet

Hva slags rolle spiller det?Anonymous poster hash: 6a19d...b73

Du trenger visst ikke de pengene du. Jeg gjør....

Anonymous poster hash: 3340d...ca2

Skrevet

Forundrer meg stadig at folk er avhengig av barnetrygd for å sikre seg til lønning, kjøpe nødvendige klær eller annet.

Jeg bruker konsekvent barnetrygden på familen og barna. Er det ikke det det som er meningen? At folk setter pris på og benytter barnetrygda synes jeg at andre skal se ned på. Vi har alle forskjellige behov. Men må jo si meg enig i at det spiller ingen rolle om den kommer kl 23 på kvelden eller i løpet av natten.

Anonymous poster hash: 5639e...c3f

Skrevet

Jeg har Dnb, men jeg har ikke fått den enda.

Har alltid pleid å få den dagen før den siste, men ikke denne gangen.

Skjønner veldig godt at noen er helt avhengig av barnetrygden, for meg utgjør den nesten 4000 i mnd. Da jeg også fikk kontantstøtte var det til sammen nesten 10000.

Så til dere som håner de som er avhengig av den, kom dere ned av den høye hesten deres!

Skrevet

Jeg forundrer meg stadig over at noen mennesker ikke skjønner at ikke alle har samme økonomiske utgangspunkt...

Anonymous poster hash: d4ba1...d1e

Skrevet

Hva slags rolle spiller det?Anonymous poster hash: 6a19d...b73

For meg betyr det at jeg har råd til vinterdress. Anonymous poster hash: 70dd9...94b

Forundrer meg stadig at folk er avhengig av barnetrygd for å sikre seg til lønning, kjøpe nødvendige klær eller annet.Anonymous poster hash: f72e4...d0d

Da er du en unormal person ;) kjøpte vinterdress til 1100kr, dvs jeg kunne betalt det uansett, men bruker barnetrygden på det så jeg skal kunne betale 3000kr i bhgplass uten å måtte snu på krona.

Skal ikke mye til for å forundre deg skjønner jeg.

Skrevet

Finnes ganske mange fattige i Norge, og for de så betyr det nok mye at barnetrygden kommer inn. Og hvordan tror dere det er for en enslig mor, på laveste sats ufør. Som alltid må snu på krona, ligger stort sett alltid i minus.

I byen min, så er det 18% barn som lever under fattigdomsgrensen. Og det er bare tragisk. Nå er mine 2 barn noen av de. Men vi er nylig kommet dit. Og håper vi ikke må være der for lenge, for det er virkelig ikke gøy. Spesielt ikke da man er vant til noe helt annet.

Anonymous poster hash: e68e9...81e
Skrevet

Jeg som skrev dette med at det forundret meg at folk brukte barnetrygden på slike nødvendige ting, har bare byttet til pcen.

Jeg mente det ikke som kritikk eller som i at jeg ikke forstår at man må det når man ikke har penger. Det var mer det at jeg ikke skjønner hvordan det skal være nødvendig i velferdslandet Norge. Jeg vet at mange har ekstremt dårlig råd fordi jeg jobber med familier som sliter med økonomi osv, men jeg syns det er fælt at noen må vente på den stakkars tusenlappen. Jeg vet at mange må bruke den på mat for å ha noe å spise resten av mnd frem til trygd/lønn.

Jeg ser jeg helt klart burde formulert meg annerledes. Det var bare det at jeg syns det er så merkelig at denne trygden går til alle når det er noen som trenger den for å få basisbehov dekket mens andre (som jeg selv) bare kan spare den tusenlappen til barnet mitt skal kjøpe bolig en gang. Det var mer at jeg var provosert over at det ikke er en behovsprøvd form for trygd. Neste gang skal jeg utdype bedre. Og for å svare så kom min inn i går kveld, har dnb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...