Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Jeg har alltid hatt høy arbeidsmoral, og er den som går på jobb tross brukket bein og andre ting som måtte inntreffe. Har ingen fraværsdager hittil i år, heller ikke i fjor. For et par mnd siden begynte jeg å få gallesteinsanfall på natten. Det kommer ca 3-4 gng i uken, og det er rulle rundt i din egen svette vondt. Jeg pøser på med voltarol, ibux og paracet. Det tar de største toppene, men jeg sovner som regel av utmattelse til slutt. Nå orker jeg ikke å ha det slik lenger og skal ringe legen i morgen. Jeg jobber netter på et sykehjem som sykepleier og er alene. Jeg fikk et anfall forrige uke og måtte bokstavelig talt krype omtrent rundt. Jeg aner ikke hva som framprovoserer anfallene, de kommer bare hyppigere og hyppigere om dagen, og enkelte kvelder kommer smertene og varer ett døgn, og da har jeg feber og kvalme i tillegg. Er så redd jeg skal få slike anfall på jobb. Tror dere jeg kan få en sykemelding? Eller hva gjøres? Anonymous poster hash: f669b...145
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Ja det får du Anonymous poster hash: 0965e...90c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Ja det får du, det høres alvorlig ut. God bedring! Anonymous poster hash: 125d3...9f6
Ladybugg Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Tror du Bør be om en vurdering på sykehuset. For videre behandling
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Selvsagt får du det! Bare snakk med legen din. Anonymous poster hash: 5498d...395
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Tusen takk for svar. Hva sier jeg til legen? At jeg føler jeg ikke mestrer å jobbe natt? Fordi anfallene plutselig kommer. Hva hvis legen sier nei? Anonymous poster hash: f669b...145
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Tusen takk for svar. Hva sier jeg til legen? At jeg føler jeg ikke mestrer å jobbe natt? Fordi anfallene plutselig kommer. Hva hvis legen sier nei? Anonymous poster hash: f669b...145 Du forteller helt nøyaktig og nøytralt nøyaktig det samme som du skrev her. Alle symptomer og plager og hvordan det påvirker deg. Dersom legen sier nei, bytter du lege, for da har ikke legen rett menneskesyn og kompetanse. Enhver normal og dyktig lege vil gi deg både sykemelding og kanskje også henvisning til sykehus uten å blunke en gang ut i fra hva du beskriver. Anonymous poster hash: 5498d...395
TPK Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Hvorfor har du ikke gått til legen for mange måneder siden?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 I tillegg kan du også nevne at du er alene sykepleier på jobb, og når du har så sterke smerter at du slutt sovner av utmattelse så har du ingenting på jobb å gjøre. Tenk på pasientsikkerheten! Hva om du gjør en banal feil som har store konsekvenser pga at du er så sliten eller har sterke smerter (eks. måler opp feil dose morfin eller overser alvorlige symptomer)? Og så ber du om å bli henvist til sykehuset for utredning. Anonymous poster hash: 17327...37a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Jeg hadde det på samme måte, endte med galleblærebetennelse og de opererte ut hele greia. Kom deg til legen, jeg har fått kronisk kvalme fordi det gikk for lang tid før jeg ble operert Anonymous poster hash: f6340...8d6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Takk for at dere tar dere tid med å svare. Bakdelen med å være sykepleier er at en ikke føler ting er "alvorlig" nok, og jeg håper det skal være forbigående. Det er det nok dessverre ikke. Jeg er mest redd for sikkerheten til pasientene, om det skulle skje noe og jeg er helt i ustand pga smertene. Jeg gikk i 90 graders vinkel sist, og svettet meg rundt. Er redd legen bare skal skrive ut et preparat og si jeg må vente enda lenger:( Anonymous poster hash: f669b...145
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 Jeg hadde det på samme måte, endte med galleblærebetennelse og de opererte ut hele greia. Kom deg til legen, jeg har fått kronisk kvalme fordi det gikk for lang tid før jeg ble operert Anonymous poster hash: f6340...8d6 Huff da:( Hva skjedde med deg? Gikk du også med slike anfall? Anonymous poster hash: f669b...145
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Jeg fikk skikkelig vondt, dro til legen som sendte meg direkte til sykehuset, ble operert samme kveld. Kom deg til legen NÅ Anonymous poster hash: 03866...f28
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Jeg fikk skikkelig vondt, dro til legen som sendte meg direkte til sykehuset, ble operert samme kveld. Kom deg til legen NÅ Anonymous poster hash: 03866...f28 Hadde du hatt det lenge da? Jeg har anfall ca 3-4 gng i uken. Anonymous poster hash: f669b...145
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Du går til legen, sier det akkurat som du har sagt det her, blir sykemeldt, og antageligvis henvist til vurdering ved nærmeste kirurgiske avdeling. Neste gang du får feber ringer du LV. Som sykepleier burde du vite at cholecystitt trenger behandling! Anonymous poster hash: 30f65...609
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 Jeg hadde det på samme måte, endte med galleblærebetennelse og de opererte ut hele greia. Kom deg til legen, jeg har fått kronisk kvalme fordi det gikk for lang tid før jeg ble operert Anonymous poster hash: f6340...8d6 Huff da:( Hva skjedde med deg? Gikk du også med slike anfall? Anonymous poster hash: f669b...145 Det startet med tre anfall på kort tid ett år etter jeg hadde gått mye ned i vekt, legen ville se det an siden blodprøvene da var fine. Så gikk det 6 mnd og de kom hurtigere, jeg var kvalm, fikk feber og generell dårlig allmenntilstand. Da viste blodprøvene galleblærebetennelse og ble sendt på sykehuset for ul, når den viste mange gallestein så ble jeg henvist til operasjon. Fra henvisning til operasjon tok det 3-4 mnd hvor jeg ble dårligere (mer kvalme), var inne til mr en uke før operasjon for å sjekke at ingen stein blokkerte. Nå er det ni mnd siden og jeg går fremdeles på zofran daglig for å holde kvalme og spying i sjakk... Anonymous poster hash: f6340...8d6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Jeg hadde det på samme måte, endte med galleblærebetennelse og de opererte ut hele greia. Kom deg til legen, jeg har fått kronisk kvalme fordi det gikk for lang tid før jeg ble operert Anonymous poster hash: f6340...8d6 Huff da:( Hva skjedde med deg? Gikk du også med slike anfall? Anonymous poster hash: f669b...145 Det startet med tre anfall på kort tid ett år etter jeg hadde gått mye ned i vekt, legen ville se det an siden blodprøvene da var fine. Så gikk det 6 mnd og de kom hurtigere, jeg var kvalm, fikk feber og generell dårlig allmenntilstand. Da viste blodprøvene galleblærebetennelse og ble sendt på sykehuset for ul, når den viste mange gallestein så ble jeg henvist til operasjon. Fra henvisning til operasjon tok det 3-4 mnd hvor jeg ble dårligere (mer kvalme), var inne til mr en uke før operasjon for å sjekke at ingen stein blokkerte. Nå er det ni mnd siden og jeg går fremdeles på zofran daglig for å holde kvalme og spying i sjakk... Oj, kjære deg. Håpe det går fort over, og at kvalmen snart gir seg. Klem Anonymous poster hash: f6340...8d6 Anonymous poster hash: f669b...145
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 Jeg hadde det på samme måte, endte med galleblærebetennelse og de opererte ut hele greia. Kom deg til legen, jeg har fått kronisk kvalme fordi det gikk for lang tid før jeg ble operert Anonymous poster hash: f6340...8d6 Huff da:( Hva skjedde med deg? Gikk du også med slike anfall? Anonymous poster hash: f669b...145 Det startet med tre anfall på kort tid ett år etter jeg hadde gått mye ned i vekt, legen ville se det an siden blodprøvene da var fine. Så gikk det 6 mnd og de kom hurtigere, jeg var kvalm, fikk feber og generell dårlig allmenntilstand. Da viste blodprøvene galleblærebetennelse og ble sendt på sykehuset for ul, når den viste mange gallestein så ble jeg henvist til operasjon. Fra henvisning til operasjon tok det 3-4 mnd hvor jeg ble dårligere (mer kvalme), var inne til mr en uke før operasjon for å sjekke at ingen stein blokkerte. Nå er det ni mnd siden og jeg går fremdeles på zofran daglig for å holde kvalme og spying i sjakk... Oj, kjære deg. Håpe det går fort over, og at kvalmen snart gir seg. Klem Anonymous poster hash: f6340...8d6 Anonymous poster hash: f669b...145 Takk for det Lær av mine feil, oppsøk legen så du slipper å leve med det jeg gjør. God bedring Anonymous poster hash: f6340...8d6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #19 Skrevet 28. september 2015 Merkelig at en sykepleier ikke vet at en får sykemelding av dette. Ikke nok med det, du må nok operere itillegg. At du ikke vet dette, er litt...tja... spesielt? Jada, du er flink pike som ikke er borte fra jobb- men dette blir for dumt. Anonymous poster hash: f5e11...1c2
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 Merkelig at en sykepleier ikke vet at en får sykemelding av dette. Ikke nok med det, du må nok operere itillegg. At du ikke vet dette, er litt...tja... spesielt? Jada, du er flink pike som ikke er borte fra jobb- men dette blir for dumt. Anonymous poster hash: f5e11...1c2 Fordi man er sykepleier så betyr ikke det at man vet alt... Jeg har flere venninner som er sykepleiere og de er "blinde" når det gjelder egen helse. Det er noe i det at helsepersonell utgjør de "verste" pasientene Anonymous poster hash: f6340...8d6
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #21 Skrevet 28. september 2015 Det første du gjør er selvsagt ikke å gå til legen for å be om sykmelding. Du går selvfølgelig til legen med det formål å be om en vurdering av dine symptomer og behandling for dine plager. Om nødvendig diskuterer du også din arbeidsevne og mulighet til å stå i jobb. Hvis du mener det er vanskelig for deg å jobbe alene på natt, bør du for lengst ha diskutert dette med din leder for å få vurdert mulighetene for tilrettelegging! Anonymous poster hash: ff71e...804
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå