Gå til innhold

Pappa som vurderer å gi opp barnet pga moren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en god kamerat som er så fortvila. Han og barnematen har barnet 50% hver. Barnet er 10år. De var gift, frem til hun var utro med en felles venn av dem.

Barnets mor er så grusomt fæl at pappaen vurderer å "gi opp" barnet :( Hun er frekk, prøver å bestemme alt, blir sur hvis hun ikke får viljen sin, krever at han skal betale og følge opp fritidsaktiviteter som hun selv har meldt barnet på mot pappens vilje. Nå har han fått seg kjæreste, og moren er ekstremt sjalu. Snakker stygt om henne, og er utrolig nysgjerrig. Krever å få full info om fortid, jobb, privatliv ol om henne.

Det er en daglig utfordring for han som har vart i 2år nå.. Barnet har det fint hos begge foreldrene, men jeg merker at hun blir stående litt i midten av alle konfliktene, og at hun blir lei seg for at moren snakker stygt om faren osv.. Men hun trives med 50/50-ordningen.

Merker at han er nedbrutt og sliten. I helgen sa han at han vurderer å la barnet bo fast hos moren sin, siden samarbeidet er så dårlig, og fordi det går utover livet hans at hun er slik.. Hva tenker dere om saken? :/ vanskelig å få beskrevet hvor ille det er egentlig..

Anonymous poster hash: 9c96a...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker han er litt balleløs.

Samtidig VET jeg hvor jævlige slike damer kam være. Kjenner er slik mamma fra helvete selv.

Problemet for din kamerat er at han vil ødelegge sitt forhold til sønnen for alltid.

Uansett hvor fæl moren er vil sønnen føle seg avvist. Det er en vondt følelse for barnet.

Anonymous poster hash: 0dd04...ae2

Skrevet

Folk som samarbeider dårlig bør ikke ha barn som bor 50/50

Anonymous poster hash: 085c8...a07

Skrevet

Tenker at han er en tufs som gir opp sitt eget barn pga. egne behov.

Anonymous poster hash: 79a8c...815

Skrevet

Er jo HUN som ødelegger for barnet da, ikke han.. Han vil egentlig bare få leve litt i fred fra eksen sin.

Skrevet

Er jo HUN som ødelegger for barnet da, ikke han.. Han vil egentlig bare få leve litt i fred fra eksen sin.

Er HAN som velger å straffe barnet fordi mor også er en dust. Ingen god mamma eller pappa velger bort sitt eget barn

Anonymous poster hash: 79a8c...815

Skrevet

De er på fvk hver mnd, uten hell..

Skrevet

Jeg skjønner ikke at ikke mor ser at hun ødelegger for barnet sitt når hun gjør alt hun kan for å være mest mulig vanskelig ovenfor faren.

Anonymous poster hash: 88a4b...c74
Skrevet

Hadde vurdert barnevernet sterkt for det denne moren gjør er psykisk nedbrytende også på barnet.

Min bror var nødt til det da hans barn var små og etter en prosess fikk han hovedomsorgen for barna.

Anonymous poster hash: dfc8f...362

Skrevet

Kun meg som syns det er bekymringsverdig at barnematen har barnet 50%😂😂

Anonymous poster hash: 5537d...574

Skrevet

Haha, jeg så det da jeg postet, gadd ikke å kommentere det 😂 ikke helt bra det, men jenta er fornøyd med situasjonen da :P

Skrevet

Tenker at det er veldig egoistisk av han. Det er sikkert tøft, men det er barnemat (no pun intended) i forhold til hva han vurderer å la barnet  gå gjennom. 

Anonymous poster hash: 29753...66c
Skrevet

Her burde jo far stå opp for seg selv og barnet! Her burde han gå for full omsorg, og at barnet var hos mor annenhver helg.

Be far skaffe seg advokat, kontakte bv og fvk..

Anonymous poster hash: 52e65...485
Skrevet

Å kalle barnefar her egoistisk mener jeg er feil. Årsaken til at han vurderer det er jo fordi han tenker at det kanskje kan bli mer stabilt for barnet.

I noen få tilfeller så kan det være riktig at den ene forelderen trekker seg tilbake om samarbeidet er helt forferdelig. Men jeg synes ikke det er en løsning i dette tilfellet.

Her synes jeg kompisen din må stå opp for seg selv og datteren, Hi! Som nr. 14 så mener jeg at faren bør skaffe seg advokat! Han bør skaffe seg advokat, kontakte barnevernet og fortsette med timer på fvk. Han bør gå for hovedomsorgen.

Jeg vil tro at barnets mor vil snu om når hun har funnet seg en ny mann selv. Jeg vil tro hun nå er ute etter å straffe barnefaren fordi hun selv er ulykkelig. Hun ødela ekteskapet med sin utroskap, hun tar ikke ansvar for det når hun nå prøver å lage hel..te for sin eksmann. Hun er ikke lykkelig, og hun ønsker tydeligvis ikke at andre skal være det heller. Hun er fanget i sine egne følelser og egoisme, og har mistet synet av sin datter. Det er svært skadelig for barnet å leve med en mor som snakker så mye stygt om jentas far, og som også sabotterer samværet.

Om bf gir opp samværet med datteren er jeg overbevist om at moren kommer til å bruke det i stor grad overfor datteren - snakke om at faren aldri har brydd seg om hverken jenta eller henne selv, ikke rart hun selv var utro mot en slik dårlig og slem mann osv. osv. Så her mener jeg faren må stille opp for seg selv og datteren.

Advokat, barnevern, fortsette fvk. Han bør også sette ned foten mtp. at ekskona ikke har rett til innsyn i hans og ny dames liv. Jo mer en slik person får av informasjon, jo mer opphengt blir hun trolig. Så ikke gi henne mer informasjon enn det hun bør kunne forvente under normale omstendigheter - og ta ting videre med advokat og barnevern!

Anonymous poster hash: 76ef2...8a0
Skrevet

Tusen takk for et utfyllende svar :) han elsker datteren sin, er en fantastisk pappa til henne og jeg vet det sitter langt inne for han å måtte overgi henne til moren. Derfor har han også holdt ut så lenge.

Det stemmer at moren er ulykkelig og sjalu, hun er overvektig, driver med desperat nettdating og lever for å gjøre livet surt for pappaen til barnet. Men hun er god til å snakke for seg, og klarer visstnok å få overtaket på fvk uansett hvor jævlig hun er i det daglige. Min kompis er en forsiktig type, tenker lenge før han sier noe og er kanskje ikke så flink til å tale sin sak dessverre, så hun overkjører han og legger frem seg selv som en fantastisk mor og menneske.. Redd han vil få problemer om barnevernet kommer inn i bildet, selv om jeg VET han er en fantastisk pappa.. :( er så urolig for han, han fortjener ikke dette.

Hi

Skrevet

Skaff bevis! Opptak, video, textmeldinger osv hvor hun viser frem sitt beste side og kameraten din burde absolutt få en advokat som kan snakke for han. Deretter burde han øves til å snakke for seg, det kan man gjøre med å stille spørsmål hvor han må svare klart, ordentlig og innenfor en rimelig tid. Han kan ikke snu ryggen til barnet for det fortjener ikke barnet. 

Anonymous poster hash: 8fb24...636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...