Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Jeg har pco. Gynekolog ville behandle meg med p-piller siden vi er ferdige med barn. Problemet er bare at jeg har migrene med aura og kan ikke bruke prev. av kombinasjonstypen. Jeg begynnte derfor på cerazette. Nå har symptomene for alvor begynt å vise. Jeg legger på meg sakte men sikkert og får de ikke av! Gått på lavkarbo i ukesvis, men vekta rikker seg ikke! Hårvekst og kviser er også blitt mer av. Jeg har lest at metformin kan være gunstig for oss med pco? Dette har jeg lest meg tiø selv! Gynekolog mente jeg ikke trengte behandling siden jeg ikke skal ha barn, men hva med luvskvalitet?! Nå har jeg bestillt time hos fastlege for å spør om metformin, men jeg er redd han vet for lite. Derfor lurer jeg på om dere med pco har hatt god effekt av disse medisinene ift. vekt, hårvekst osv. Anonymous poster hash: fe839...560
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Jeg har pcos og gikk på Metformin i 6 mnd, i forbindelse med at jeg ville bli gravid. Jeg hadde ikke mensen, men denne kom tilbake etter 2 uker med Metformin og forble regelmessig. Jeg har mye mørk hårvekst i ansiktet og den minsket ikke. Jeg gikk heller ikke ned i vekt, la på meg 2 kg. Jeg klarte ikke å komme opp i full dose med Metformin da jeg ble kjempedårlig i magen (men ser ut som jeg fikk en sterkere dose enn folk flest får, etter det jeg har lest her inne). Anonymous poster hash: ac23c...d9d
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Jeg har pcos og gikk på Metformin i 6 mnd, i forbindelse med at jeg ville bli gravid. Jeg hadde ikke mensen, men denne kom tilbake etter 2 uker med Metformin og forble regelmessig. Jeg har mye mørk hårvekst i ansiktet og den minsket ikke. Jeg gikk heller ikke ned i vekt, la på meg 2 kg. Jeg klarte ikke å komme opp i full dose med Metformin da jeg ble kjempedårlig i magen (men ser ut som jeg fikk en sterkere dose enn folk flest får, etter det jeg har lest her inne). Anonymous poster hash: ac23c...d9d Takk for svar! Anonymous poster hash: fe839...560
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Går på metformin, men det har ingen virkning for meg foreløpig hvertfall. Har gått på det nesten et år. 500 mg om dagen, legen mener det er stor nok dose. Anonymous poster hash: 3c2d1...c97
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Går på metformin, men det har ingen virkning for meg foreløpig hvertfall. Har gått på det nesten et år. 500 mg om dagen, legen mener det er stor nok dose.Anonymous poster hash: 3c2d1...c97 Det var lav dose! En bør gå på 2500-3000 mg i døgnet! Ifølge en artikkel fra den norske legeforening... Scroll ned til "praktisk bruk" http://tidsskriftet.no/article/1883363/ Anonymous poster hash: fe839...560
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Jeg har også prøvd metformin, men måtte slutte pga for mye bivirkninger. Det er mang som sliter med bivirkninger av metformin, men om det gjelder for deg vet du jo ikke før du har prøvd. Ellers tenker jeg at du kanskje er litt utålmodig? Du skriver at du har gått på lavkarbo i ukesvis uten at vekten har rikket seg, men husk at med pco så tar vektnedgang tid! Jeg har gått ned 18 kilo nå, på lavkarbo, det gikk noen mnd etter omlegging av kosten før jeg begynte å se resultater på vekta. Anonymous poster hash: 963b4...6b4
Sage90 Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Jeg har gått på metformin siden Mai nå, og har gått ned 15 kg og fått tilbake regelmessig mens:) gikk fra sykluser på 6-7mnd til en syklus på 35 dager:)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Jeg har gått på metformin siden Mai nå, og har gått ned 15 kg og fått tilbake regelmessig mens:) gikk fra sykluser på 6-7mnd til en syklus på 35 dager:) Hørtes fantastisk ut! Fikk du noen bivirkninger? Anonymous poster hash: fe839...560
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Funker bra for meg. Gått på 2500 mg per dag i flere år nå. Har regelmessig mens, mindre hårvekst, holder vekten nede Anonymous poster hash: 53499...1e1
Sage90 Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Jeg har gått på metformin siden Mai nå, og har gått ned 15 kg og fått tilbake regelmessig mens:) gikk fra sykluser på 6-7mnd til en syklus på 35 dager:)Hørtes fantastisk ut! Fikk du noen bivirkninger? Anonymous poster hash: fe839...560 Nei, jeg merket ingen bivirkninger:) men jeg vet at det er mange som sliter med det. Jeg starta på 500mg og økte ukentlig opp til 2500mg. Der har jeg vært nå siden:)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #11 Skrevet 29. september 2015 Går på metformin, men det har ingen virkning for meg foreløpig hvertfall. Har gått på det nesten et år. 500 mg om dagen, legen mener det er stor nok dose.Anonymous poster hash: 3c2d1...c97 Det var lav dose! En bør gå på 2500-3000 mg i døgnet! Ifølge en artikkel fra den norske legeforening... Scroll ned til "praktisk bruk" http://tidsskriftet.no/article/1883363/ Anonymous poster hash: fe839...560 Ja, jeg og syns det er lav dose. Men legen mener det er nok fordi jeg har normalt blodsukker. Måtte nesten mase for å få begynne på det også.. Men dere som tar større dose har vel høyt blodsukker? Anonymous poster hash: 3c2d1...c97
Sage90 Skrevet 29. september 2015 #12 Skrevet 29. september 2015 Går på metformin, men det har ingen virkning for meg foreløpig hvertfall. Har gått på det nesten et år. 500 mg om dagen, legen mener det er stor nok dose.Anonymous poster hash: 3c2d1...c97 Det var lav dose! En bør gå på 2500-3000 mg i døgnet! Ifølge en artikkel fra den norske legeforening... Scroll ned til "praktisk bruk" http://tidsskriftet.no/article/1883363/ Anonymous poster hash: fe839...560 Ja, jeg og syns det er lav dose. Men legen mener det er nok fordi jeg har normalt blodsukker. Måtte nesten mase for å få begynne på det også.. Men dere som tar større dose har vel høyt blodsukker? Anonymous poster hash: 3c2d1...c97 Nei, jeg har aldri hatt høyt blodsukker:) og gynekologen min sjekka ikke det før hunga meg metformin!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2015 #13 Skrevet 29. september 2015 Så bra flere har positive erfaringe! Tror dette kan være noe for meg håper jeg😉 Anonymous poster hash: fe839...560
Sage90 Skrevet 29. september 2015 #14 Skrevet 29. september 2015 Så bra flere har positive erfaringe! Tror dette kan være noe for meg håper jeg😉 Anonymous poster hash: fe839...560 Ville råde deg til å høre med legen om det osv:) og for eksempel lese litt på amerikanske nettsider! Søke på "metformin success stories" eller noe:) der er det mange som har fått flere barn kun ved å starte på metformin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå