Gå til innhold

Ikke hjemmelaga taco..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er greia her inne at det virker som det er så krise bruke kjøpe tacomix og lefser/ shell?

Anonymous poster hash: 9c6eb...8ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? 🙊 Lager folk dette selv??? D meste blir laget fra bunn av, men det går en grense med tacolefser alså😂

Skrevet

Fordi det er veldig mye salt i de ferdige mixene. Jeg bruker dem selv altså, men det er det som er argumentet mot å bruke dette. Nå skal det sies at vi bruker mindre enn det som står, dvs. vi bruker en pk på 600-700 karbonadedeig.

Anonymous poster hash: 78326...713
Skrevet (endret)

180 g hvetemel

180 g mel blanding, gjerne type surdeigsbrød

6 g salt

3 ss smør

2.5 ml bakepulver

180 g vann

Torillalefser :D LAG TORTILLAS: Bland først de tørre ingrediensene sammen og ha i mykt smør. Fordel smøret godt inn i blandingen og tilsett varmt vann. Kjør dette i 10 minutter med eltekrok eller kna det godt dersom du ikke har kjøkkenmaskin. 2. Del deigen opp mindre biter og rull de ut. Vi forsøkte å gjøre de så små som tacoskjell siden de skulle være små porsjoner, men du kan godt lage de litt større hvis du ønsker det.  Legg de små ballene under en våt klut i 30 minutter til en time. Klem eller rull de ut så de er som en liten frisbee. Stek de i en varm tørr panne 30-40 sekunder på hver side.

Endret av Gjest
Skrevet

Mener du krydderet? Vi lager selv fordi vi liker det bedre. Masse finmalt cumin, koriander, paprikapulver og pepper. Og chilipulver.

Skrevet

Her inne er alt halvfabrikat fyyyy.

Men når man ser nivået disse menneskene er på mentalt så tviler jeg sterkt på at de er en perfekt husmor.

Det kan ikke ha tid til å lage alt fra bunnen av, all den tid de henger her inne og lager kvalm. 🙊

Anonymous poster hash: f4ff4...c07

Skrevet

Fordi krydderet har masse salt og sukker, smaker mye med hjemmelaget :) 

Lefser lager jeg når jeg har tid. Ca samme oppskrift som Kelly Taylor sin. 

Skrevet (endret)

180 g hvetemel

180 g mel blanding, gjerne type surdeigsbrød

6 g salt

3 ss smør

2.5 ml bakepulver

180 g vann

Torillalefser :D LAG TORTILLAS: Bland først de tørre ingrediensene sammen og ha i mykt smør. Fordel smøret godt inn i blandingen og tilsett varmt vann. Kjør dette i 10 minutter med eltekrok eller kna det godt dersom du ikke har kjøkkenmaskin. 2. Del deigen opp mindre biter og rull de ut. Vi forsøkte å gjøre de så små som tacoskjell siden de skulle være små porsjoner, men du kan godt lage de litt større hvis du ønsker det.  Legg de små ballene under en våt klut i 30 minutter til en time. Klem eller rull de ut så de er som en liten frisbee. Stek de i en varm tørr panne 30-40 sekunder på hver side.

Når du tror du har kjvlet dem tynne nok, kjevle litt til ;)

Lager av og til tortillachips av dem dagen etter, del i trekanter, smør på litt olivenolje og maldonsalt og stek dem sprø på 180c varmluft. Tar ca 5min. 

Kjempegodt til chili con carne eller som snacks med hjemmelaget salsa og guaqamole

Endret av frk Nilsen
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Tacomix smaker jo høgg i forhold til den du lager selv. For ikke å snakke om hvor usunn den er. Men lefser...der går grensa. De kjøpes i butikk😊

Skrevet

Jeg bruker bare spisskummin som krydder jeg. Det er jo det som ER tacokrydder! ;)

Anonymous poster hash: 3ce0c...0e9

Skrevet

Folk må nå få bruke det de selv vil.  Jeg kjenner nesten ingen som lager dette selv, bortsett fra meg og ei venninne.  Dvs. ingen av oss gidder å lage lefser og skjell, men vi lager krydderblandingen selv fordi det smaker mye bedre og mye mindre salt.  Men jeg spiser det jeg får servert når jeg er hos andre, og jeg vet at en av mine venninner, ikke synes at min hjemmelagede tacosblanding ikke er noe god.  Hun savner Santa Maria-smaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...