Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Når er det man søke om at fravær pga sykdom blir fjernet fra skolepapirene i ungdomskolen ? Datteren min fikk en alvorlig sykdom noe som har resultert i at hun allrede har endel fravær, har ikke fått noe klart svar fra skolen ang. dette så spørr her. Er det slik at en skal søke om forløpende eller kun på slutten av skoleåret ? Anonymous poster hash: a3643...9bf
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Slutten, inntil 10 dager Anonymous poster hash: 81bce...db8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 De kan vel ikke fjerne fraværet og har hun for mye fravær vil hun stryke i fagene. Og må gå opp igjen. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Vi leverer legeærklæring når det er sykdom 3 dg eller mer. Det blir da strøket. Leverer underveis. Anonymous poster hash: 6da5b...257
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 De kan vel ikke fjerne fraværet og har hun for mye fravær vil hun stryke i fagene. Og må gå opp igjen. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c Med legeerklæring kan man det. Og ingen må ta opp fag på ungdomskolen.. Anonymous poster hash: 81bce...db8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 De kan vel ikke fjerne fraværet og har hun for mye fravær vil hun stryke i fagene. Og må gå opp igjen. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c Eh, dette kunne du Gudrun? Anonymous poster hash: 6da5b...257
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Fraværene har vært korte, 1 dag her og halv dag der for å gå til behandling, sykehus, legetimer osv. Må jeg levere legeerklæring allrede nå ? Anonymous poster hash: a3643...9bf
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 De kan vel ikke fjerne fraværet og har hun for mye fravær vil hun stryke i fagene. Og må gå opp igjen. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c Med legeerklæring kan man det. Og ingen må ta opp fag på ungdomskolen.. Anonymous poster hash: 81bce...db8 Det burde de. Vi hadde to gutter i min klasse som måtte ta 9.klasse på nytt. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Fraværene har vært korte, 1 dag her og halv dag der for å gå til behandling, sykehus, legetimer osv. Må jeg levere legeerklæring allrede nå ? Anonymous poster hash: a3643...9bf Det gjelder jo samme sykdom? Samle opp alt og så ringer du skolen og spør. Anonymous poster hash: 6da5b...257
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 De kan vel ikke fjerne fraværet og har hun for mye fravær vil hun stryke i fagene. Og må gå opp igjen. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c Med legeerklæring kan man det. Og ingen må ta opp fag på ungdomskolen.. Anonymous poster hash: 81bce...db8 Det burde de. Vi hadde to gutter i min klasse som måtte ta 9.klasse på nytt. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c Burde er en annen sak... 10-årig skolegang er 10-årig, selv om eleven skulker hele siste året. Til hi, du må ha bekreftelse fra behandlingsstedet med dato. Greit å samle opp fortløpende Anonymous poster hash: 81bce...db8
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #11 Skrevet 28. september 2015 Fraværene har vært korte, 1 dag her og halv dag der for å gå til behandling, sykehus, legetimer osv. Må jeg levere legeerklæring allrede nå ? Anonymous poster hash: a3643...9bf Det gjelder jo samme sykdom? Samle opp alt og så ringer du skolen og spør. Anonymous poster hash: 6da5b...257 Gjelder samme sykdom ja, har ringt skolekontoret og ikke fått svar. De henviste til lærer som skulle undersøke men nå har det gått en måned uten svar. Virker som de er litt i tvil selv. Anonymous poster hash: a3643...9bf
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #12 Skrevet 28. september 2015 De kan vel ikke fjerne fraværet og har hun for mye fravær vil hun stryke i fagene. Og må gå opp igjen. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c Med legeerklæring kan man det. Og ingen må ta opp fag på ungdomskolen.. Anonymous poster hash: 81bce...db8 Det burde de. Vi hadde to gutter i min klasse som måtte ta 9.klasse på nytt. Anonymous poster hash: 00dcb...f0c Burde er en annen sak... 10-årig skolegang er 10-årig, selv om eleven skulker hele siste året. Til hi, du må ha bekreftelse fra behandlingsstedet med dato. Greit å samle opp fortløpende Anonymous poster hash: 81bce...db8 Kan man be om bekreftele fra sykehuset/leger i ettertid ? MR time, røntgen time, spesialist time. Så har det vært fastlege timer og fysioterapaut timer. Anonymous poster hash: a3643...9bf
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #13 Skrevet 28. september 2015 Få alle bekreftelser med en gang og lever det samlet. Anonymous poster hash: 6da5b...257
Gjest Muji81 Skrevet 28. september 2015 #14 Skrevet 28. september 2015 Bekreftelser kan du få i ettertid, men det er mer jobb for deg (og sekretærne)
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #15 Skrevet 28. september 2015 Jeg har bedt om bekreftelse fra alle stedene ungene mine har vært når de har vært på noe som gjelder sykdommen dems. Tilsammen har de vært å mange ulike sykehus, spessialister og vanlige leger. Huske hvem som var hvor i ettertid blir fort vanskelig. Dette gjorde at det var enkelt å søke fri for den ene da vi skulle ha henne på behandlingsreise. En behandlingreise som ikke var dekket av staten, så de vanlige rettningslinjene om fri der gjalt ikke. Med alt dette papirt var det en enkel sak å få gjennom, før kommunen fikk dette så var de ikke positive. Men da de så alt småfraværet grunnet sykdommen hennes, fikk i svar på timen. Så for ettertiden kan det være greit å få samlet opp alt slikt med engang. Anonymous poster hash: e53d4...ba9
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #16 Skrevet 28. september 2015 En helt annen ting er at så lenge ungdommen fortsetter med videre utdanning så er det ingen som ser på ungdomsskolevitnemålet. Jeg har 200dager fravær på mitt på ungdomsskolen, og 150 dager fra vgs. Ingen som noen gang har sett på de vitnemålene, det er jo det fra universitetet de evt vil ha. (Nå har faktisk ingen jobber bedt om det heller. ) Anonymous poster hash: 80d64...7fe
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #17 Skrevet 28. september 2015 Du søker om dette på slutten av året, og de kan stryke dager fra og med dag 4 dersom eleven er sykemeldt/har dokomuentasjon på fravær. Ved noen spesielle tilfeller der det er kronisk sykdom kan det være aktuelt å stryke enkeltdager også. Jeg regner i hvert fall med at det er samme regler for ungdomsskole som for VGS. Hilsen lærer i VGS. Anonymous poster hash: 219ba...65a
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #18 Skrevet 28. september 2015 En helt annen ting er at så lenge ungdommen fortsetter med videre utdanning så er det ingen som ser på ungdomsskolevitnemålet. Jeg har 200dager fravær på mitt på ungdomsskolen, og 150 dager fra vgs. Ingen som noen gang har sett på de vitnemålene, det er jo det fra universitetet de evt vil ha. (Nå har faktisk ingen jobber bedt om det heller. ) Anonymous poster hash: 80d64...7fe 200 fraværsdager på ungdomsskolen? Det er da bare 190 skoledager.... Anonymous poster hash: 6da5b...257
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #19 Skrevet 28. september 2015 En helt annen ting er at så lenge ungdommen fortsetter med videre utdanning så er det ingen som ser på ungdomsskolevitnemålet. Jeg har 200dager fravær på mitt på ungdomsskolen, og 150 dager fra vgs. Ingen som noen gang har sett på de vitnemålene, det er jo det fra universitetet de evt vil ha. (Nå har faktisk ingen jobber bedt om det heller. ) Anonymous poster hash: 80d64...7fe 200 fraværsdager på ungdomsskolen? Det er da bare 190 skoledager.... Anonymous poster hash: 6da5b...257 Gikk du kun ett år på ungdomsskolen?? Anonymous poster hash: 80d64...7fe
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #20 Skrevet 28. september 2015 En helt annen ting er at så lenge ungdommen fortsetter med videre utdanning så er det ingen som ser på ungdomsskolevitnemålet. Jeg har 200dager fravær på mitt på ungdomsskolen, og 150 dager fra vgs. Ingen som noen gang har sett på de vitnemålene, det er jo det fra universitetet de evt vil ha. (Nå har faktisk ingen jobber bedt om det heller. ) Anonymous poster hash: 80d64...7fe 200 fraværsdager på ungdomsskolen? Det er da bare 190 skoledager.... Anonymous poster hash: 6da5b...257 Gikk du kun ett år på ungdomsskolen?? Anonymous poster hash: 80d64...7fe Regnet med at hi spurte om ett år. Hun vet jo ikke om datteren forblir syk. Anonymous poster hash: 6da5b...257
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #21 Skrevet 28. september 2015 HI her, hun har en kronisk sykdom så det blir noe fravær de neste årene. Men foreløpig så går det ikke utover resultatene da hun gjør det bra på skolen. Anonymous poster hash: a3643...9bf
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #22 Skrevet 28. september 2015 En helt annen ting er at så lenge ungdommen fortsetter med videre utdanning så er det ingen som ser på ungdomsskolevitnemålet. Jeg har 200dager fravær på mitt på ungdomsskolen, og 150 dager fra vgs. Ingen som noen gang har sett på de vitnemålene, det er jo det fra universitetet de evt vil ha. (Nå har faktisk ingen jobber bedt om det heller. ) Anonymous poster hash: 80d64...7fe 200 fraværsdager på ungdomsskolen? Det er da bare 190 skoledager.... Anonymous poster hash: 6da5b...257 Gikk du kun ett år på ungdomsskolen?? Anonymous poster hash: 80d64...7fe Regnet med at hi spurte om ett år. Hun vet jo ikke om datteren forblir syk. Anonymous poster hash: 6da5b...257 Nei. Selvfølgelig vet hun ikke om datterem forblir syk. Jeg svarte jo bare at jeg har et skyhøyt fravær på vitnemålene mine selv, og ingen har noen gang brydd seg om det. 😊 Anonymous poster hash: 80d64...7fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå