Gå til innhold

Playstation avhengig ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns stesønnen spiller litt for mye på playstation. Med engang han våkner så spiser han og kler på seg og så starter han med spillingen til det er på tide å gå til skolen, med engang han kommer hjem så får han lov til å spille så mye han orker til det er på tide å gjøre leksene.

Det sosiale livet dreier seg ofte om at kompisene blir med hjem hitt og de spiller sammen eller at han går hjem med de og de spiller der. Faren hans mener at vi må akseptere at slik er det nå, at sosiale arenaen er blitt mer digital en når vi var unge. At han gjør det bra på skolen og han har venner som han henger med og at spillingen derfor ikke er et problem. Jeg er ikke helt enig, men er jo bare stemor så kan jo ikke bestemme her. 

Er det virkelig slik at 12 åringene bruker mestparten av tiden sin på spilling ? Og at man ikke skal begrense det når han gjør det så bra på alle andre området ?

Anonymous poster hash: b6a99...8a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns stesønnen spiller litt for mye på playstation. Med engang han våkner så spiser han og kler på seg og så starter han med spillingen til det er på tide å gå til skolen, med engang han kommer hjem så får han lov til å spille så mye han orker til det er på tide å gjøre leksene.

Det sosiale livet dreier seg ofte om at kompisene blir med hjem hitt og de spiller sammen eller at han går hjem med de og de spiller der. Faren hans mener at vi må akseptere at slik er det nå, at sosiale arenaen er blitt mer digital en når vi var unge. At han gjør det bra på skolen og han har venner som han henger med og at spillingen derfor ikke er et problem. Jeg er ikke helt enig, men er jo bare stemor så kan jo ikke bestemme her.

Er det virkelig slik at 12 åringene bruker mestparten av tiden sin på spilling ? Og at man ikke skal begrense det når han gjør det så bra på alle andre området ?

Helt vanlig...dessverre.

Anonymous poster hash: 8f203...e49

Skrevet

At noe er vanlig betyr jo ikke nødvendigvis at det er bra. Jeg synes dette høres veldig mye ut. Driver han ikke med noe fysisk aktivitet? Å bruke hver ledige stund foran en skjerm høres ikke sunt ut.

Anonymous poster hash: e419e...50f

Skrevet

Tidligere så trente han endel men sluttet da det ikke var gøy lenger, virker som han er introvert og trives godt alene men har heldigvis venner.

Skrevet

Ingen flere som har synspunkter ?

Skrevet

Jeg synes det er for mye. Har selv barn og stebarn som elsker å spille. De får ikke spille noe før skolen når de er hos oss, og de må gjøre alle lekser som ikke trenger en voksen til å høre/hjelpe før de kan spille etter skolen. De får spille maks to timer på skoledager, som oftest blir det "bare" rundt en time.

I helgene tar det dessverre av med spilling. Lørdag og søndag spiller de fra de står opp og til en av oss voksne sier stopp. Jeg prøver å være streng og er som regel den som sier det er nok, men mannen kan fint la åtte timers spilling passere... Jeg liker det ikke, men barna er heldigvis ganske aktive av seg også, så de sitter jo ikke bare stille. Den dagen de slutter å være i aktivitet, må de finne seg i grådig redusert spilletid. Skal ikke ha noen musearmer og ryggplager her i huset.

Anonymous poster hash: 6eb7e...95f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...