Gå til innhold

Lege, eller vente å se?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Redd jeg skal overdrive, så spør hva dere hadde gjort... Begynte med feber den 21. og 22. ingen andre symptomer. Søndagen og mandagen var det ingen feber, men vondt i hode og slapp. Tirsdagen reiste jeg på jobb, da hadde jeg litt feber. Helt elendig når jeg kom hjem. Hadde også begynt å hoste.

Onsdag og torsdag var jeg hjemme fra jobb. Ikke så veldig høy feber, men slapp, sliten og nesten ingen pust siden jeg hoster hele tiden. Fredag og lørdag var likeens, og i dag og søndag er feberen tilbake. Slapp. Andpusten bare jeg går opp en trapp. Er bare tørr hoste, men kiler helt ned i magen. Og har ingen stemme. 

Hadde dere fått en sjekk av lege? Er så sjelden syk. Hadde jeg hatt vondt i halsen, ørene eller vert forkjølet hadde jo skjønt hvorfor jeg har feber.

Anonymous poster hash: 5c071...d93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet en uke til og sett om det ble noe bedre

bedre. Jeg er ikke den som løper til legen akkurat. Men om du føler deg utmattet, evt har pusteproblemer, kan det være lurt å ta en tur til legen for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 5ceb4...45d

Skrevet

Tja, det kommer litt an på hva du mener med "nesten ingen pust" og "hoster hele tiden", og om du føler deg febrilsk eller faktisk har feber.

Om du ikke får puste hele tiden og har smerte når du puster ville jeg tatt en sjekk. Det er jo tiden for forkjølelse og mange føler seg slik du beskriver når de får en kraftig forkjølelse.

Men nå må det sies at jeg er av typen som venter til det går over av seg selv, med mindre jeg ikke klarer å innta drikke og/eller har konstant diaré.

Anonymous poster hash: ccc3d...c7a

Skrevet

Jeg har brent meg på å vente med å gå til lege med slike symptomer. To ganger. Har vist seg å være lungebetennelse begge gangene. Siste gangen hostet jeg så mye at noe har skjedd med lungene mine, så i årene etterpå høres en "klaffelyd" når jeg hoster.

Oppsøk legen, du. Få i hvert fall tatt en crp og senkning. En telefon til legen skader ikke.

Anonymous poster hash: 801fe...f45
Skrevet

Takk, for svar. Har hatt fri noen dager, så da er det ikke noen problemer å hangle litt. I morgen er det jobb igjen, og klarer ikke gå på jobb slik jeg er nå. Feberen ligger rundt 38,5 så er ikke kjempe høy, men nok til at jeg fryser og føler meg elendig. 

Er så sjelden til legen, men en telefon skader jo ikke. HI

Skrevet

Takk, for svar. Har hatt fri noen dager, så da er det ikke noen problemer å hangle litt. I morgen er det jobb igjen, og klarer ikke gå på jobb slik jeg er nå. Feberen ligger rundt 38,5 så er ikke kjempe høy, men nok til at jeg fryser og føler meg elendig. 

Er så sjelden til legen, men en telefon skader jo ikke. HI

Ta den telefonen!

God bedring :)

Anonymous poster hash: 801fe...f45

Skrevet

Lege. Hadde samme symptomer og måtte ha antibiotika. Og be de dyrke bakterien (hvis det er bakterie) så de finner ut av hvilken du har. Jeg måtte bytte type antibiotika etter to dager da jeg hadde en mer uvanlig bakterie den første ikke virket på.

• 2 uker senere...
Skrevet

Var til legen forrige uke, og det viste seg å være lungebetennelse. Har gått på medisin noen dager, og formen er bedre. Men, er så sinnsykt sliten! Peser om jeg går opp en trapp. Utslitt av å gå en liten tur. Hvor lenge er det vanlig å føle det slik? HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...