Gå til innhold

Barnehagedilemma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi må velge mellom to bhg til minsten på snart året.

Den ene har veldig få barn (under 10) grunnet at mange sa opp plassene sine. Barnehagen har nå ny styrer og ansatte. Dermed var ikke årsplan, planer osv helt på plass.

Likte heller ikke at ungene sov omtrent rett ved porten ute.

Den er åpen fra 07-17.00.

Den andre bhg er en stor basebarnehage hvor de minste har sin egen base. Denne bhg åpner enda tidligere, noe som i grunn hadde passet bra da jeg ofte begynner tidlig på jobb.

Så det står egentlig mellom liten bhg med få barn og ansatte, mye ennå uklart. Og denne soveplassen som jeg ikke liker...og en stor barnehage med mange flere voksne og barn å forholde seg til😕

Hva hadde du valgt?

Anonymous poster hash: b6e55...46d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt den lille barnehagen. UTEN TVIL! :) Hilsen en pedagog som nettopp bytter jobb pga dette (barnet mitt følger med meg) ;) 

Skrevet

Skeptisk til usikkerheten i den minste. Hvorfor sa mange opp plassene sine? Er ikke tilhenger av base egentlig, men det kan fungere fint hvis resten er på stell. Egen base for de minste er og et pluss her, det er da de trenger det mest.

Skrevet

Om jeg fikk godt inntrykk av styrer og ansatte, hadde jeg valgt den lille.

Om den store skulle være aktuell, ville jeg snakket med foreldre som har småbarn der nå, samt med styrer der. Jeg er veldig skeptisk til basebarnehager for ettåringer. Det kan fungere fint, men når det er dårlig er det så utrolig dårlig.

Anonymous poster hash: 6a91b...476
Skrevet

Jeg har barnet mitt i en liten barnehage! 12 unger! Elsker den barnehagen, beste valget jeg har tatt! Der ser dem alle ungene å deres behov! Jeg har faktisk vært vikar der i 2 dager! Kunne aldri tenkt på å bytte til en stor base bhg

Anonymous poster hash: fd554...d93

Skrevet

Takk for svar. Fikk et godt inntrykk av hun ene som jobbet i den lille bhg, hun andre sa ikke stort. Styrer virket hyggelig på tlf..men tok seg ikke tid til å snakke når vi var på besøk😕

Er også usikker pga sovesituasjonen. Virket ikke som de fulgte med så nøye når vi var der

Var en babycall der, men ingen som så at barnet som sov det ute hadde sparket av seg dyna før jeg sa det . Tenker da på om de følger skikkelig med. Vet det er lite sannsynlig, men i og med at barna omtrent sover ved porten er jeg jo en smule bekymret for at noen bare kan trille avgårde med dem...

Hi

Skrevet

Takk for svar. Fikk et godt inntrykk av hun ene som jobbet i den lille bhg, hun andre sa ikke stort. Styrer virket hyggelig på tlf..men tok seg ikke tid til å snakke når vi var på besøk

Er også usikker pga sovesituasjonen. Virket ikke som de fulgte med så nøye når vi var der

Var en babycall der, men ingen som så at barnet som sov det ute hadde sparket av seg dyna før jeg sa det . Tenker da på om de følger skikkelig med. Vet det er lite sannsynlig, men i og med at barna omtrent sover ved porten er jeg jo en smule bekymret for at noen bare kan trille avgårde med dem...

HiAnonymous poster hash: b6e55...46d

Etter diverse hendelser så trodde jeg ikke det var lov å la ungene stå alene...

I bhg vår sitter det fast vakt i vognskuret. Og i en bhg jeg jobbet litt stod vognene lina opp rett utenfor vinduet.

Har du ikke mulighet til å sjekke blant foreldrene i de to bhg?

Ev. skrive "valgets kvaler - hvilken bhg skal jeg velge" på FB, og se om noen svarer deg....

I teorien ville jeg valgt den lille, men det spørs på info...

Anonymous poster hash: 3adb7...cb4

Skrevet

Vi hadde vesla i liten barnehage første året, ho trefte ingen heilt på sitt nivå og var på ein måte litt utanfor. Så vi var lukkelege no når vi fekk skifta til den store bhg. Har ei smilande og sliten snuppe heime på ettermiddagen. Så ein kan ikkje Vita alt på førehand. Gå,for magekjensla, og ut frå det du skriv seier det den store der du ikkje ser noko negativt..lukke til!

Anonymous poster hash: 7f1bb...e70

Skrevet

Ingenting av det du skriver om har egentlig noen betydning.

Jeg kunne levert ungen min til en barnehage inni en container om nåværende pedleder var der. Personalet er alt. Virkelig alt.

Ihvertfall for de små.

Anonymous poster hash: 25b73...bdf

Skrevet

Altså.. mener nå at det har stor betydning om barna blir sett etter eller ei jeg da..

Skrevet

I en liten barnehage skal du være veldig trygg på personalet. Det er få pedagoger og få kjente om de faste plutselig blir syke/slutter.

Hva var grunnen til at mange tok ut barna sine? Hvilken barnegruppe er igjen?

Barnet skal gå i barnehage i mange år. Jeg ville valgt den store. Flere barn å bli venner med, flere voksne å bli trygg på og som man kjenner, flere man skal begynne på skole sammen med, flere ressurssterke foreldre, stor barnegruppe betyr det ofte er feks spesialpedagoger og studenter innom!

Jeg hadde uten tvil valgt den store barnehagen, med tanke på at barnet da slipper bytte barnehage før skolestart.

Hilsen ei som har jobbet i stor og liten barnehage og selv valgte stor barnehage til mine barn.

Anonymous poster hash: c0fd1...ee4

Skrevet

I en liten barnehage skal du være veldig trygg på personalet. Det er få pedagoger og få kjente om de faste plutselig blir syke/slutter.

Hva var grunnen til at mange tok ut barna sine? Hvilken barnegruppe er igjen?

Barnet skal gå i barnehage i mange år. Jeg ville valgt den store. Flere barn å bli venner med, flere voksne å bli trygg på og som man kjenner, flere man skal begynne på skole sammen med, flere ressurssterke foreldre, stor barnegruppe betyr det ofte er feks spesialpedagoger og studenter innom!

Jeg hadde uten tvil valgt den store barnehagen, med tanke på at barnet da slipper bytte barnehage før skolestart.

Hilsen ei som har jobbet i stor og liten barnehage og selv valgte stor barnehage til mine barn.

Anonymous poster hash: c0fd1...ee4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...