Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Hei hei! Jeg har vært på OUL i dag (er 18 uker på vei), og fikk satt opp samtale med jordmor om en uke vedr. keisersnitt. Er det noe spesielt jeg skal/bør forberede før samtalen? Får jeg vite med en gang om dette blir innvilget, eller er det som oftest flere samtaler før en evt. innvilgelse? Får man dato for planlagt KS med en gang man evt. får det innvilget? Dette er på Rikshospitalet, dersom det er av betydning. Anonymous poster hash: 1e114...c05
JessicaM50 Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Jeg hadde samtale (og keisersnittet) på et helt annet sykehus, men kan likevel svare Du bør ha tenkt igjennom hva du tenker å si, men det kommer selvsagt an på hvorfor du ønsker å få keisersnitt innvilget i utgangspunktet. Jeg fikk vite om jeg fikk det innvilget eller ikke over telefon noen timer senere fordi overlegen ville snakke med kollegaene sine. Jeg var også kun på én samtale med overlege, men veldig mange med jordmødre som prøvde å overtale meg til å føde naturlig. Dette var i forhold til fødeangst, riktig nok. Datoen fikk jeg ca to måneder før termin, i posten.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Jeg har hatt to runder med ønske om keisersnitt på Riksen. Mitt inntrykk er at jordmorsamtalene er meningsløse, siden jordmødrene ikke på noe tidspunkt synes det er en god ide. Helt uavhengig av hva du sier. Du vil snakke med en overlege, det er uansett de som bestemmer. Anonymous poster hash: 6241c...f85
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Jeg har hatt to runder med ønske om keisersnitt på Riksen. Mitt inntrykk er at jordmorsamtalene er meningsløse, siden jordmødrene ikke på noe tidspunkt synes det er en god ide. Helt uavhengig av hva du sier. Du vil snakke med en overlege, det er uansett de som bestemmer. Anonymous poster hash: 6241c...f85 Ja, det er akkurat det jeg frykter. Jeg spurte derfor da jeg fikk satt opp timen om jeg kunne få snakke med lege i stedet for jordmor, men det fikk jeg ikke foreløpig sa de. Får vel bare prøve å stille forberedt. Har jo ikke gjort det der før, så bare usikker på om det er noe spesielt jeg bør ta med eller nevne. HI Anonymous poster hash: 1e114...c05
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Jeg har hatt to runder med ønske om keisersnitt på Riksen. Mitt inntrykk er at jordmorsamtalene er meningsløse, siden jordmødrene ikke på noe tidspunkt synes det er en god ide. Helt uavhengig av hva du sier. Du vil snakke med en overlege, det er uansett de som bestemmer. Anonymous poster hash: 6241c...f85 Fikk du innvilget keisersnitt? Hadde du mange jordmorsamtaler før du fikk snakke med lege? Anonymous poster hash: 1e114...c05
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Jeg skrev ned grunnlaget mitt, siden jeg hadde det med å begynne å grine av å snakke om det. Fått innvilget keisersnitt uten problemer begge gangene, av overlege vel og merke. Jordmødrene fremstod egentlig mest agressive og kunnskapsløse ("PTSD, hva er det for noe?" liksom). Lykke til. Anonymous poster hash: 6241c...f85
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 (En jordmorsamtale før legesamtalen). Anonymous poster hash: 6241c...f85
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Jeg skrev ned grunnlaget mitt, siden jeg hadde det med å begynne å grine av å snakke om det. Fått innvilget keisersnitt uten problemer begge gangene, av overlege vel og merke. Jordmødrene fremstod egentlig mest agressive og kunnskapsløse ("PTSD, hva er det for noe?" liksom). Lykke til. Anonymous poster hash: 6241c...f85 Tusen takk! Må bare spørre litt igjen, når jeg har noen her med litt erfaring; fikk du snakke med overlege samme dag, eller satte de deg opp på en ny time til det senere? Anonymous poster hash: 1e114...c05
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Jeg skrev ned grunnlaget mitt, siden jeg hadde det med å begynne å grine av å snakke om det. Fått innvilget keisersnitt uten problemer begge gangene, av overlege vel og merke. Jordmødrene fremstod egentlig mest agressive og kunnskapsløse ("PTSD, hva er det for noe?" liksom). Lykke til. Anonymous poster hash: 6241c...f85 Tusen takk! Må bare spørre litt igjen, når jeg har noen her med litt erfaring; fikk du snakke med overlege samme dag, eller satte de deg opp på en ny time til det senere? Anonymous poster hash: 1e114...c05 Ny time senere. Det virker som opplegget er at man helst skal snakkes fra denslags av jordmoren, helt uavhengig av hvilke grunner man har. De hadde ikke lest henvisningen som var sendt inn av fastlegen min, hvor hun jo begrunnet ganske godt hvorfor jeg burde ha keisersnitt. Overlegesamtalene var fine begge ganger. Anonymous poster hash: 6241c...f85
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #10 Skrevet 28. september 2015 Jeg har ikke vært på Riksen. Det er ikke jordmor som innvilger keisersnitt, så det høres ut som om du må uansett belage deg på flere samtaler uansett. Selv kom jeg rett til gynekolog uten time til jordmor først, og gynekologen hadde innvilget ks allerede før jeg begynte å snakke (gråte), og jeg fikk dato bestemt der og da. Men vil tro det kommer an på hvilke grunner du har til å ønske ks, og hvor hardt de går inn på å forsøke å få deg til å ombestemme deg. Jeg går her ut fra at du ønsker ks av "ikke-fysiske" grunner. Jeg vil anbefale deg å lese deg opp på keisersnitt på forhånd, og kanskje skrive ned noen stikkord om hvorfor du ønsker deg ks. Du bør virkelig ha tenkt over de negative konsekvensene ved keisersnitt, ikke minst ved senere graviditeter og fødsler, på forhånd. Tror det er bedre at du viser at du er reflektert enn at du tror ks er løsningen på alle problemer, for det stemmer absolutt ikke. Anonymous poster hash: 03476...ee2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå