Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Jeg har jobber 60 % lenge nå, men skal øke stillingen til 80 % nå snart. Jeg er blitt gravid. Om jeg blir så dårlig at jeg trenger sykemelding i noen uker mens det står på, må jeg ha jobbet 4 uker i 80%, eller gjelder den med engang siden jeg har jobbet over 1 år i 60%? Anonymous poster hash: 990f1...a62
Krumelur Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 De regner et snitt dersom du har hatt variabel inntekt, for de tre siste mnd eller noe i den dur. Så dersom du blir sykemeldt rett etter at du har begynt å jobbe 80 % så vil du nok ikke få sykepenger for 80%. Noe lignende skjedde meg i sist svangerskap og det gjorde at jeg fikk mindre sykepenger og foreldrepenger enn jeg hadde regnet med (kom ikke tilbake i full stilling før permisjon). Men sånn er reglene. Sykepenger skal regnes ut fra det du faktisk har jobbet, og det er arbeidsgiver som gjør det når de sender inn inntektsskjema til NAV.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Det skal gjelde fra første dag. Avviket i inntekt er ikke stort nok (med mindre du har ekstremt god lønn) til at det skal snittregnes. Anonymous poster hash: 59e14...6df
Mamma til 2 søte Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Jeg har litt variabel inntekt. Fikk sykepenger av den siste lønna ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå