Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #1 Skrevet 28. september 2015 Jentungen går i første klasse. Legger seg kl 20 og står opp mellom 06-06.30.. Hun sover aldri lenge selv om hun kan ligge litt mer. Denne uka har jeg fri..hun blir brått sur for ingenting. Jakka er for stor, buksa er for tynn. Fleecejakka er for tykk og hun skal hvertfall ikke bruke skallbuksa. Det var kjølig i morgest. Hun er frekk i munnen også. Vil ikke børste hår og vil ikke pusse tenner. Alt skal diskuteres har en 1,5 åring som også skal i bhg hver morgen. Hun var sur på lørdag også.. Svigermor kom innom og hun hadde kjøpt jakkene til henne. Sikkert 5-600 kr per jakke! Hun ble misfornøyd fordi "hun aldri får leker". Føler ikke vi skjemmer henne vekk med ting, hun er aldri fornøyd med noe. Generelt ofte negativ og utakknemlig. Vet det sikkert er seksårstrass. Blir bare så frustrert.. Og gruer meg til tenårene. Bør hun legges tidligere enn kl 20 hver dag? Anonymous poster hash: 3c11c...733
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #2 Skrevet 28. september 2015 Sånn var min midterste på den alderen! Han er 8 nå og er mindre sur enn før, men var helt grusomt en periode! Vi får satse på at det er alderen! Anonymous poster hash: 0bbe2...99f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #3 Skrevet 28. september 2015 Min fikk også en slik reaksjon når hun begynte på skolen. Spesielt med klær. Tror de ble litt påvirket av eldre barn. Skulle være kult og riktig kledd. Skulle IKKE ha klær som kunne være barnslige. Det er faktisk litt press på slikt alt i 1. klasse. Så nå nytter det ikke å kjøpe klær uten å ha med henne. Bortsett fra basisklær som ullundertøy, truser og sokker. Syns det er greit at hun får bestemme litt selv. Anonymous poster hash: 0a395...9a5
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #4 Skrevet 28. september 2015 Min første tanke er at hun er altfor sent i seng. Min som går i 3. kl er oppe til 20 på skoledager, og han sover til kl 07 - 07:30 ish Anonymous poster hash: d9477...aea
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #5 Skrevet 28. september 2015 Er alderen. Ikke dermed sagt hun skal få drive på som hun vil. Legg frem klærne om kvelden. Børsting av hår og tenner diskuteres ikke. Hilsen en mamma med 4 jenter. Anonymous poster hash: 214c3...0d0
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #6 Skrevet 28. september 2015 Du skaper i alle fall en drittunge om du lar henne styre på sånn der. Hun må skjerpe seg. Tannpuss og hårstell er ingenting å diskutere, hun skal ikke prøve engang. Nå må du markere hvem det er som bestemmer, for akkurat nå høres det mest ut som det er førsteklassingen. Anonymous poster hash: 8fc55...71f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #7 Skrevet 28. september 2015 Mente å skrive at dere begge må skjerpe dere, ikke bare hun, for du har tydelig ikke helt kontroll nå. Og det må du få, ellers kjører hun over deg. Anonymous poster hash: 8fc55...71f
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Min første tanke er at hun er altfor sent i seng. Min som går i 3. kl er oppe til 20 på skoledager, og han sover til kl 07 - 07:30 ish Anonymous poster hash: d9477...aea Tenkte det samme. Mine står opp 07.45 og må legge seg senest 20.30 Anonymous poster hash: 2ac30...50b
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #9 Skrevet 28. september 2015 Høres ut som om hun får litt lite søvn, ja.. Ellers så er jeg enig i det andre her skriver; noen ting er ikke oppe for diskusjon, andre ting kan hun ha medbestemmelsesrett i. Anonymous poster hash: e2531...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå