Gå til innhold

Besøk av eksen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde en sammenkomst for litt siden og ekskona til mannen ble invitert av (voksent) barn. Ok. Barnet drar tidlig fra sammenkomsten, så vi blir sittende med ekskona. Grmf. Jeg var stuptrøtt og trakk meg tidlig tilbake. Mitt valg. Ekskona ble full! En av de andre gjestene måtte støtte henne hjem. Hva fader gjør man med slikt?

Anonymous poster hash: de7e5...81f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringer og spør om hvordan formen er dagen derpå...!?

Anonymous poster hash: c9e2f...38a

Skrevet

Møtte henne tilfeldig i dag og hun lot som ingenting.

Kjenner jeg blir skikkelig sur!

Skrevet

Du skulle bedt henne over på eggedosis og bløtkake :D

Ellers så er det vel ikke så mye du kan eller får gjort med det nå...

Anonymous poster hash: f25bf...d32

Skrevet

Hvorfor? Du hadde jo lagt deg?

Skrevet

At jeg hadde lagt meg spiller da for pokker ingen rolle! Dette har hendt tre ganger nå og jeg synes det er drøyt. Mannen min synes det er teit, men hans eneste forslag er å redusere muligheten for alkohol. Vi vil jo gjerne at gjestene skal kose seg, men jeg synes ikke det er greit at hun drikker seg full hos oss! Hva ville DU gjort?

Skrevet

Hvorfor skulle jeg gjort noe? Hun er da voksen?

Anonymous poster hash: 7905d...c96

Skrevet

At jeg hadde lagt meg spiller da for pokker ingen rolle! Dette har hendt tre ganger nå og jeg synes det er drøyt. Mannen min synes det er teit, men hans eneste forslag er å redusere muligheten for alkohol. Vi vil jo gjerne at gjestene skal kose seg, men jeg synes ikke det er greit at hun drikker seg full hos oss! Hva ville DU gjort?

Hva er problemet egentlig? At noen drikker seg full hos dere, eller at det spesifikt er din manns tidligere kone som gjør det?

Anonymous poster hash: ae9e3...372

Skrevet

Du skulle bedt henne over på eggedosis og bløtkake :D

Ellers så er det vel ikke så mye du kan eller får gjort med det nå...

Anonymous poster hash: f25bf...d32

Eggedosis og bløtkake er i alle fall lettspydd...

Anonymous poster hash: 6f721...c6d

Skrevet

Som sagt tidligere, ringt dagen derpå og spurt om formen hennes!

Skrevet

...og hva er opplegget rundt at vertinnen legger seg før sammenkomsten er over? Synes det er passe uhøflig..!

Skrevet

Hvorfor? Du hadde jo lagt deg?

Ville du synes det var greit om eksen til mannen din satt dritings i stua?

Skrevet

Hva er problemet egentlig? At noen drikker seg full hos dere, eller at det spesifikt er din manns tidligere kone som gjør det?

Anonymous poster hash: ae9e3...372

Takk for bra spørsmål!

Begge deler synes jeg er ugreit. Vi har halvstore barn som blir vitne til at hun snøvler og svaier rundt. Hennes barn ble kjempeflau stakkars.

Jeg synes det er spesielt respektløst at det er eksen til mannen. Folk som har passert 45år bør da klare å moderere seg når de er på besøk og sammen med egne og andres barn?

Skrevet

...og hva er opplegget rundt at vertinnen legger seg før sammenkomsten er over? Synes det er passe uhøflig..!

Jeg var sliten og er syk, så det var stor forståelse for at jeg trakk meg tilbake.

Skrevet

Vertinnen? Det var eksen til mannen hennes som ble invitert, mannen er da verten. Hun skal ikke måtte sitte der og høre på fyllevrøvlet til eks-heks.

Anonymous poster hash: 2f021...56b

Skrevet

Vertinnen? Det var eksen til mannen hennes som ble invitert, mannen er da verten. Hun skal ikke måtte sitte der og høre på fyllevrøvlet til eks-heks.

Anonymous poster hash: 2f021...56b

Haha, så han er vert for eksen, men kona er vertinne for resten 😂

Gjest Antarctica
Skrevet

Gjester som ikke skjønner når det er oppbrudd, er da mye uhøfligere.

Skrevet

Dersom dette har skjedd før ville jeg satt som et krav at det ikke skal serveres alkohol om hun kommer. Hun klarer tydeligvis ikke å moderere seg, og dette vil gjenta seg hver gang. Evt kan dere holde sammenkomsten på en annen arena som restaurant e.l.

Har dere prøvd å snakke med henne på forhånd? Har hun generelt problemer med alkohol, eller er det bare de gangene hun tar seg en fest at det tipper over? Hva synes det voksne (og de andre) barna om oppførselen?

Skrevet

Dersom dette har skjedd før ville jeg satt som et krav at det ikke skal serveres alkohol om hun kommer. Hun klarer tydeligvis ikke å moderere seg, og dette vil gjenta seg hver gang. Evt kan dere holde sammenkomsten på en annen arena som restaurant e.l.

Har dere prøvd å snakke med henne på forhånd? Har hun generelt problemer med alkohol, eller er det bare de gangene hun tar seg en fest at det tipper over? Hva synes det voksne (og de andre) barna om oppførselen?

Takk for seriøst svar!

Vi har et par sammenkomster i året pga barna. Første gang det skjedde tenkte jeg "stakkars - så flaut", men må har det hendt to ganger til.

Mannen min synes det er teit, men bryr seg ikke på egne vegne. Barnet synes det er pinlig, men synes nok samtidig at det litt ugreit å si ifra til sin egen mor. Mannen synes ordentlig synd på barnet nå, men vegrer seg litt for å snakke med eksen om det. Jeg fristes lott til å si ifra, men vil gjerne beholde den gode tonen vi ellers har. Vi er alle enige om at det er så fint at hele gjengen kan samles. Nå har samlingene fått en lei bismak...

Hva ville du gjort a perfekte? 😜

Skrevet

Da ville jeg sluttet å servere alkohol på disse sammenkomstene. 

Du får ta ansvar som voksen og ikke legge opp til at barnet gang på gang skal skjemmes over sin egen mor. 

Skrevet

Takk for seriøst svar!

Vi har et par sammenkomster i året pga barna. Første gang det skjedde tenkte jeg "stakkars - så flaut", men må har det hendt to ganger til.

Mannen min synes det er teit, men bryr seg ikke på egne vegne. Barnet synes det er pinlig, men synes nok samtidig at det litt ugreit å si ifra til sin egen mor. Mannen synes ordentlig synd på barnet nå, men vegrer seg litt for å snakke med eksen om det. Jeg fristes lott til å si ifra, men vil gjerne beholde den gode tonen vi ellers har. Vi er alle enige om at det er så fint at hele gjengen kan samles. Nå har samlingene fått en lei bismak...

Hva ville du gjort a perfekte?

kjenner til den bismaken ja... En anelse konfliktsky som jeg er så hadde jeg nok rett og slett drøyd neste sammenkomst. Ellers ville jeg nok heller ha spart alkoholen til samlinger uten henne, og satset på alkoholfritt når hun var med. Ideelt sett burde dere nok ha snakket med henne og hørt hennes versjon. Om hun blåser av det, eller om hun blir lei seg og tar det til seg. Gjør hun det kan dere hjelpe henne med mengdene neste gang :)

Skrevet

Dere har sammenkomster for barnas skyld, da synes jeg løsningen er veldig enkel, man kutter ut alkohol de to gangene iåret

Anonymous poster hash: 80447...6c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...