Gå til innhold

Tinnitus, holder på å bli sprø!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tinnitus siden jeg var ca 12 år( ikke suselyd, men konstant hylelyd på ca 10000 hz, litt som den gamle prøvebilde på tv lyden, bare enda lysere tone). Den er der hele tiden, men dempes selvsagt av bakgrunnlyder som tv, radio o.l.

Jeg har en støyende arbeidsplass, med mye lyd hele dagen (barnehage). Stress forverrer også tinnitusen, og nå er det så ille etter en dag på jobb at det er knapt så jeg får sove... Jeg merker også at jeg "hører" dårligere, det vil si jeg har problemer med å fange opp hva folk sier på jobb, rett og slett fordi det er så mange andre lyder...

Er det noen andre med erfaring med tinnitus, har dere fått redusert hørsel? Er det noen tips eller triks? Begynner å bli redd for at jeg må bytte yrke, men kan jo ikke jobbe et stille sted, da hylelyden overdøver alt...

Anonymous poster hash: 0012e...c9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt tinnitus siden jeg var ca 12 år( ikke suselyd, men konstant hylelyd på ca 10000 hz, litt som den gamle prøvebilde på tv lyden, bare enda lysere tone). Den er der hele tiden, men dempes selvsagt av bakgrunnlyder som tv, radio o.l.

Jeg har en støyende arbeidsplass, med mye lyd hele dagen (barnehage). Stress forverrer også tinnitusen, og nå er det så ille etter en dag på jobb at det er knapt så jeg får sove... Jeg merker også at jeg "hører" dårligere, det vil si jeg har problemer med å fange opp hva folk sier på jobb, rett og slett fordi det er så mange andre lyder...

Er det noen andre med erfaring med tinnitus, har dere fått redusert hørsel? Er det noen tips eller triks? Begynner å bli redd for at jeg må bytte yrke, men kan jo ikke jobbe et stille sted, da hylelyden overdøver alt...

Er som å lese om meg og tinnitusen min! Er utdannet førskolelærer, men har måttet slutte etter bare 3 år i jobben. Det lar seg ikke kombinere med livet som alenemor.. Selv har jeg ekstremt god hørsel, irriterende god til tider. Det skjønner ikke helsepersonell, for tinnitus forbindes oftest med nedsatt hørsel. 

Min erfaring er at det er gode og dårlige dager, men de dårlige er virkelig DÅRLIGE.. Nå, etter 2 år utenfor barnehageyrket, har jeg endelig flere gode dager enn dårlige. 

Ser ut som jeg penser inn på veilederyrker. Type veileder/rådgiver for barn og unge. Vet ikke helt hvor og hva enda, det er en prosess i samarbeid med nav. 

Anonymous poster hash: 73b5a...484

Skrevet

Og tinnitusen min kunne bli så ille etter en dag i bhg, at jeg ble svimmel og kvalm og til slutt kastet jeg som regel opp.

Skrevet

Tanta mi har tinnitus og har jobbet i banesystem i mange år. Hun ble etterhvert nesten døv.

Skrevet

Og tinnitusen min kunne bli så ille etter en dag i bhg, at jeg ble svimmel og kvalm og til slutt kastet jeg som regel opp.

Jeg har slitt med migrene noen dager, og sliter med fatigue/kvalme...

Skrevet

Jeg har slitt med migrene noen dager, og sliter med fatigue/kvalme...

Er jo mulig det er tinnitusen som gir deg migrene. Jeg klarte hverdagen så lenge jeg var singel og barnløs, men nå som jeg er alene med guttungen, går det bare ikke å jobbe i bhg. Du burde ta en prat med fastlegen din, ev øre- nese- halslege og nav. 

Lurt å se på andre yrker før det blir enda verre.. 

Skrevet

Min øresus er ikke hylelyd, men buldrelyd. Som en lastebil som står utenfor døra. Er forferdelig slitsomt.

Men den lar seg 'overdøve' av andre lyder. Så er mest irriterende når jeg skal slappe av og ha det stille.

Stress og at jeg er sliten gjør lyder mye verre, så kan vel si det blir en ond sirkel.

Har ingen råd, dessverre, men du er ikke alene...

Anonymous poster hash: 893b7...ffa

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

All min sympati sendes deres vei!

En gang i skuddåret opplever jeg denne høye pipelyden, ala det prøvebildet som nevnt i hi. Det varer bare i maks 10 sekunder, men jeg holder på å bli gal! Er jo som tortur!!

Syns kjempesynd på dere som må leve med dette! :(

Skrevet

Skift jobb! Dette kan ødelegge livet ditt hvis du ikke tar det på alvor. En slektning av meg er ufør av tinnitus 😕

Anonymous poster hash: 6cdb5...770

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...