Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Jeg vet det er legen som avgjør, men hvor vil du si grensa for å for å få sykmelding går når det gjelder svangerskaps kvalme? Jeg er ikke kvalm hele tiden, men den kommer til alle tider på døgnet, og er helt grusom den tiden det står på. Har holdt på ett pr uker nå og ser ta jeg klarer ikke yte optimalt når den kommer mens jeg er på jobb. Blir mye verre av å bevege på meg så å sette ut varer er helt håpløst, sitte i kassa går til en viss grad, så sant jeg ikke få kvalme anfall, da er det grusomt å betjene kunder når jeg må konsentrere meg for å ikke kaste opp er og da. Er usikker på om jeg er ille nok, siden jeg ikke er like dårlig hele døgnet denne gangen. Er bare 6+ 4 så har ennå lenge igjen før kvalmen vil avta. Har ikke lyst til å være ho der om blir snakke om på jobben. Anonymous poster hash: 61f91...095
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Viss dere er IA bedrift kan dere søke til NAV om tilretteleggingstilskudd. Da har du en person som er på jobb sammen med deg noen timer til dagen, og du kan ha mulighet for å trekke deg tilbake litt når kvalmen er på ditt verste. Anonymous poster hash: 93ec5...b4f
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Hvordan vet du hvor lenge det er til kvalmen gir seg? Finnes det en fasit på det? Ikke rart du er ekstra kvalm om du kjenner etter og forventer den skal vare i endel uker/måneder. Anonymous poster hash: 75c98...439
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Viss dere er IA bedrift kan dere søke til NAV om tilretteleggingstilskudd. Da har du en person som er på jobb sammen med deg noen timer til dagen, og du kan ha mulighet for å trekke deg tilbake litt når kvalmen er på ditt verste. Anonymous poster hash: 93ec5...b4f Tror kansje vi er IA men er litt usikker da jeg ikke har satt meg så inn i den biten. Vet at andre på jobb har vært helt og delvis sykmeldt i svangerskap pga bekken, men aldri tenkt over hvordan de har løst det med kvalmen i starten de som har vært plaga med det. Anonymous poster hash: 61f91...095
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Høres tungt ut! Snakk med legen og god bedring kanskje du kan sykemeldes 50% og jobbe halve dager for eksempel? Og gratulerer med graviditeten!! Anonymous poster hash: 41866...84a
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Hvordan vet du hvor lenge det er til kvalmen gir seg? Finnes det en fasit på det? Ikke rart du er ekstra kvalm om du kjenner etter og forventer den skal vare i endel uker/måneder. Anonymous poster hash: 75c98...439 Jeg vet jo selvfølgelig ingenting garantert, men utifra hva jeg leser bruker den å gi seg rundt uke 12 +/- Så er det jeg trøster meg med når jeg henger over skåla og føler jeg blir kvalt av oppkast, at det roer seg om noen uker. Ikke kjenner jeg etter kvalmen heller, men tro meg den er så strek at det er umulig å overse den når den er der Anonymous poster hash: 61f91...095
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Høres tungt ut! Snakk med legen og god bedring kanskje du kan sykemeldes 50% og jobbe halve dager for eksempel? Og gratulerer med graviditeten!! Anonymous poster hash: 41866...84a Takk. Gleder meg veldig til kvalmen slipper taket og jeg kan nyte det å være gravid. For å skal være så ærlig å si at når det står på som verst lurer jeg på hvorfor jeg satte meg i denne situasjonen frivillig. Men vet at premien til slutt er verdt det. Anonymous poster hash: 61f91...095
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Jeg la inn årene for sent. Eneste jeg gjorde da jeg kom hjem fra jobb var å sove eller gråte av utmattelse. Gikk enormt ut over barna vi hadde fra før. Dagen da jeg gikk til legen og ba om 100% sykemelding var den dagen jeg spydde så tett om morgenen at jeg ikke en gang klarte å få fram enstavelsesord til mannen imellom spyriene. Jeg lå på gulvet og spydde, da jeg ikke klarte å stå. Han måtte ringe både legen og jobben min, da jeg jo ikke var istand til noenting. Ikke hold ut så lenge for å være flink. For det er du ikke. Da er du nemlig dum. Jeg burde gitt meg mye før. Både for min livskvalitet, mine barn og ikke minst fordi jeg gjorde en elendig jobb den siste måneden jeg var i jobb. Ble 100% sykemeldt i uke 32. Burde blitt det minst en måned før. Anonymous poster hash: b5a40...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå