GÃ¥ til innhold

Stemor🌺

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg ditt beste tips til hvordan bli glad i stebarn....(sliter på med mor som lyver til barna og det går utover forholdet her igjen...)😥...er egentlig synd i barna...

Anonymous poster hash: 80281...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme! Men det som hjelper her er å finne på små ting med stebarnet så stebarnet får se at du bryr deg, kan være å bake, dere to på tur på butikken, tegne osv.. så får stebarnet fort sine egne meninger :)

Det å bli glad i stebarnet er like lett som vanskelig! Det er ingen som er glad i et barn som viser tydelig at de ikke liker deg, stebarn eller ei!

Men igjen så henger det sammen med det å få et forhold til barnet! Og vi som steforeldre må ta første skritt! Gjør slike små ting du og barnet evt med dine barn og! Så ser barnet at alle er like verdt i dine øyne :) da kommer du lettere inn på barnet og det blir automatisk lettere for begge :)

Jeg har et greit forhold til mitt stebarn, var bedre før men etter min mann har vært i rettsak pga mor vil at far skal ha mindre samvær så merkes det på stebarnet mitt at det blir snakket negativt om våres hjem. Tungt nå men meg og mannen min jobber for å få det tilbake slik det var før :)

Skrevet

Jeg er stemor til to,har vært i snart 10 år. Da jeg kom inn i bildet var det 2 år siden bruddet.

De første årene var litt tøffe siden mor løy,hun løy grovt til barna. Hun har fått diagnose bipolar,så nå henger ting litt mer på greip.

Når barna var små,4 og 6 år,kunne jeg ikke gjøre annet enn ved handling at det mor sa var feil."××× er ikke glad i dere","××× vil ta pappa fra dere","××× sier dere er dumme", og enda verre stygge løgner ble servert.

Jeg har barn selv,så jeg var og er nøye på at alle barna blir behandlet like godt. Koser og klemmer og sier jeg er glad i de osv. Nå er barna tenåringer og vi har hatt mange samtaler om deres følelser under oppveksten,nå skjønner de mer og har tilgitt sin mor.

Jeg er ikke redd for å ta en krangel med barna hvis nødvendig,og det setter de faktisk pris på. Eldste sa i fjor at han likte at jeg "reiste bust" innimellom,for det viste at jeg var ekte.

Ektehet i følelser er noe barn senser kjapt,så vær deg selv og behandle stebarna dine som du behandler dine egne,så går ting til av seg selv,tror jeg.

Anonymous poster hash: abf3d...1e7

Skrevet

Så fine svar du har fått!

Jeg har kom et langt med å finne ut ting som både stebarna og jeg liker. Ikke hele tiden, men å kunne gjøre noe med den jeg vet de liker innimellom er veldig fint og hyggelig😊 Yngste og jeg elsker å bade og sykle - vi sykler og bader. Mellomste digger musikaler, så vi ser sammen en gang i mellom. Eldste liker mat, så han blir invitert med på å lage gode middager. Jeg har brukt mye tid og krefter på å bli kjent og gått mange runder med meg selv. Sier i fra om ekstreme/viktige ting og prøver å overse mest mulig småting. Det er frustrerende, men vi er på svært god vei heldigvis!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...