Gå til innhold

forventninger... hadde dere en samtale før dere fikk barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte dere dere ned sammen og snakket konkret om forventninger før dere fikk barn?

Hva med før overgangen til to barn? Snakket dere da på nytt om forventninger og arbeidsfordeling i hjemmet?

Anonymous poster hash: 11911...af5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Vi kjørte egentlig bare på.

Men samarbeidet veldig godt fra dag 1 så vi kjørte bare på med nr. 2 og nr. 3 uten å sette oss ned og snakke.

Jeg er veldig heldig, kunne ikke funnet en bedre mann å få barn med. :-)

Skrevet

Ja, men ikke om fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet. Vi snakket om oppdragelse og verdier. Økonomien hadde vi allerede snakket om, for vi hadde vært sammen i 4 år og var gift før vi planla barn.

Skrevet

Nei. Vi kjørte egentlig bare på.

Men samarbeidet veldig godt fra dag 1 så vi kjørte bare på med nr. 2 og nr. 3 uten å sette oss ned og snakke.

Jeg er veldig heldig, kunne ikke funnet en bedre mann å få barn med. :-)

Så herlig :) vi kjørte bare på med nr 1. Vi samarbeider godt og har samme syn på oppdragelse. Så det fungerer bra :) kjørte på med nr 2, gikk like fint. Nå venter vi nr 3 og mannen viser tendenser til å bli sløv.

Lurer på om jeg må ta en alvorsprat før ting sklir ut bare...

Skrevet

Ja, men ikke om fordeling av arbeidsoppgaver i hjemmet. Vi snakket om oppdragelse og verdier. Økonomien hadde vi allerede snakket om, for vi hadde vært sammen i 4 år og var gift før vi planla barn.

Hva konkret tok dere opp? Føler vi har sklidd ut litt. Vi var alltid samstemte, men føler mannen har blitt en kjeftesmelle i stedet for å prate med barna om noe skjer...

Skrevet

Vi snakket masse om det, jeg ønsket ikke flere barn, han ville så gjerne, så da ble vi enige om at vi skulle få barnet og han skal ta 90% av ansvaret. Og det gjør han, heldigvis!

Skrevet

Vi snakket om de fleste tema siden vi var kjærester i 7år. Barn:ønsket begge 3,minst 2. Arbeidoppgaver hjemmet var nesten mitt ultimatum til alle kjærester:vi skal gjøre alt sammen jeg er ingen husmor eller skal ikke være hans mor. Jeg var ikke noe god på kjøkkenet og hadde ingen ambisjoner til å bli det. Middager for meg da og nå er ikke høydepunkt men noe som må gjøres for å ha det gøy etter middagen. Mannen min elsker å lage middager så da var saken avgjort. På den andrr siden gjør jeg innkjøp,noe han hater.

Så ja,vi snakket om mange ting før ekteskapet! Veldig fornøyd med det!

Anonymous poster hash: ee415...387

Skrevet

Vi snakket masse om det, jeg ønsket ikke flere barn, han ville så gjerne, så da ble vi enige om at vi skulle få barnet og han skal ta 90% av ansvaret. Og det gjør han, heldigvis!

Der hadde jeg blitt lurt. Godt du har en bra mann :)

Skrevet

Vi snakket om de fleste tema siden vi var kjærester i 7år. Barn:ønsket begge 3,minst 2. Arbeidoppgaver hjemmet var nesten mitt ultimatum til alle kjærester:vi skal gjøre alt sammen jeg er ingen husmor eller skal ikke være hans mor. Jeg var ikke noe god på kjøkkenet og hadde ingen ambisjoner til å bli det. Middager for meg da og nå er ikke høydepunkt men noe som må gjøres for å ha det gøy etter middagen. Mannen min elsker å lage middager så da var saken avgjort. På den andrr siden gjør jeg innkjøp,noe han hater.

Så ja,vi snakket om mange ting før ekteskapet! Veldig fornøyd med det!

Anonymous poster hash: ee415...387

Lurt :)

Skrevet

Ja, vi satt ned og snakket om det. Forventninger rundt det, og hvordan vi skal takle hvis det blir mye våken netter, andre utfordringer som kan oppstå, besøkende, fordeling av husarbeid rett etter fødselen osv. Faktisk hadde vi utrolig stor utbytte av den samtalen, for når den første kom til verden oppsto det selvsagt en del utfordringer. Heldigvis hadde vi snakket mye om det, og klarte og løste det meget bra.

Anonymous poster hash: 7cb70...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...