Gå til innhold

Hvorfor må man egentlig klippe seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt man skal fundere på! Mens jeg stod og tok på meg mascara i dag funderte jeg litt på dette. Øyevipper blir aldri slitt, de faller av og nye gror frem. Samme med øyebryn og kroppshår ellers på kroppen. Men hodehåret klipper vi!

Er det bare for å få en sveis eller har det faktisk en funksjon? Klippet de håret før i tiden? Vil ikke det slitte håret dø og falle av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte er jo håret kun slitt i tuppene, og da er det jo ganske praktisk å kunne klippe det...

Anonymous poster hash: 76e23...509

Skrevet

Det går fint å ikke klippe seg, men mange synes det blir ugreit med veldig langt hår. Hodehåret faller jo ikke av så raskt som annet hår. Personlig har jeg ikke klippet meg på 10 år. Det går fint, men håret blir veldig langt (ned på rumpa) og det er vesentlig tynnere nederst enn øverst.

For menn er det ikke så viktig å klppe seg for å hindre det i å bli upraktisk langt. De får sjelden hår lengre enn litt nedpå ryggen før det faller av.

Anonymous poster hash: a56ad...aab
Skrevet

Søk på woman never cuts hair, og du får opp en del bilder. Noen ser ok ut, noen ser ganske pistrete ut.

Håret mitt blir bare flatt og ser tynt ut hvis det blir langt.

Skrevet

Jeg har heller ikke klippet meg på nesten 1,5 år, men det er jo slitt i tuppene nå.

Skrevet

Haha.

Aner ikke men nå lurer jeg også.

Jeg tenker vel at årsaken til at bryn og vipper ikke vokser og vokser er fordi dette vil påvirke øynene. Så jeg tror vi heller skal lure på hvorfor DE hårene ikke vokser fremfor hvorfor all annent hår vokser.

Kroppsbehåring er jo for å beskytte mot kulde, mens bryn og vipper skal vel delvis beskytte for at svette og vann renner inn i øynene.

Ser nå for meg øyenvipper i hestehale. 🙊

Anonymous poster hash: 39117...165

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor kjønnshår vokser så fort ut? Om en ikke barberer seg så blir fet jo ikke så langt at det rekker til knærne. Så om en ikke barberer seg så holder det seg til en lengde og med en gang en barberer seg så vonser det så fort ut at en kan Nesten se at det vokser😒

Anonymous poster hash: 0e414...147

Skrevet

Aaaaahhhhh.... Nå ga du meg enda en merkelig ting jeg kan gå rundt og fundere på.... 😜

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor kjønnshår vokser så fort ut? Om en ikke barberer seg så blir fet jo ikke så langt at det rekker til knærne. Så om en ikke barberer seg så holder det seg til en lengde og med en gang en barberer seg så vonser det så fort ut at en kan Nesten se at det vokser😒

Anonymous poster hash: 0e414...147

He he, dette har jeg også grublet på...

Anonymous poster hash: 76e23...509

Skrevet

Hodehår og kroppshår er "programmert" til å vokse i et visst tidsrom før det faller av. Hodehår mye lengre enn annet hår, da.

Kjenner en som hadde en form for hudkreft i ansiktet. De måtte skjære vekk noe hud i panna, og da mistet han øyenbrynet på en side. Det ble transplantert hår fra nakken som ga ham et nytt øyenbryn, men dette måtte han huske å klippe for å holde det kort!

Anonymous poster hash: 31fda...570

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...