Gå til innhold

Forskjellsbehandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har en gutt fra tidligere forhold, han er 10år og det er 9,5år siden det ble slutt med han og xen. Hun har ny mann som hun er gift med, har 3barn med han.

Siden svigers synest så synd på gutten, får han ting hele tiden. Jeg og mannen min har en liten jente på 3år, som kun får til bursdag og jul. Svigers bor 2t unna, da de kan kjøre hit og besøke sine sviger/foreldre og alltid hente med seg gutten til sambo, spesiellt da han er hos mor.

Etter jenta vår ble født, har de vert på besøk utenom bursdager 4 ganger. Nå har de også begynt å betale Tlf regningen hans, fast beløp i mnd. Fortsatt får ikke jenta vår noen ting.

Jeg blir så lei meg på hennes vegne.

:(

Burde jeg få mannen til å si fra om dette? Har snakket litt rundt det, men han avbryter meg alltid og spør om jeg er ute etter bråk.

Anonymous poster hash: 2b117...802

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eldre barnet har helt andre behov. Din datter trenger på ingen måte å få betalt telefonregning eller andre ting fast hver måned. Jeg ville nok vært mer opptatt av at de skulle tilbringe mer tid med jenta deres enn at  hun skal ha det samme i kroner og øre. Hun får kanskje noe når hun blir eldre? En tiåring trenger andre ting for å henge med i vennegjengen enn en treåring. Situasjonen da eldste var født var jo også spesiell, slik at guttens mor nok har hatt behov for en annen type hjelp enn det dere har. Om de ikke føler seg sikker på hva du vil og godtar, så er det nok sikkert enklere å henvende seg til guttens mor som de vet hvor de har. 

Anonymous poster hash: f3a4e...ee6
Skrevet

Haha du tuller? En unge på 3 år skjønner da ikke sånt! Hun har sikkert alt hun trenger, og har ikke godt av å få ting i hytt og pine. At de har besøkt dere 4 ganger i tillegg til bursdag og jul når de bor 2 timer unna er vel ikke SÅ galt? I tillegg har vel dere reist til dem minst like mange ganger?

Anonymous poster hash: 16ff2...8c4

Skrevet

Jeg skjønner så godt at du reagerer på forskjellsbehandling - det ville jeg også gjort!

Mannens familie- mannens hovedansvar... Hva sier han?

Skrevet

Jeg er ikke enig i at yngste ikke merker dette. Eller dvs, hvis gutten oftest blir hentet når han er hos mammaen sin blir det jo hakket mer skjult.

Mine foreldre gjorde forskjell på barna en god stund. De sendte kort til eldste, tok han med på tur med hunden and so on med begrunnelsen at han var eldst og måtte jo få lov til andre ting enn søsteren. Det er bare det at søsteren aldri ble prioritert. Jeg tok det opp med foreldrene mine. Det var hardt, men det måtte gjøres. Datteren min var 1-3 år gammel før jeg sa ordentlig ifra. Hun merket det, uten tvil. Hun gråt sine tapre tårer over å ikke få bli med på gåtur. Hun ventet ivrig på at kortet til henne også skulle overleveres. Selvom de små selvsagt har andre behov, så trenger de iblant også å få oppmerksomhet. På sitt nivå selvsagt.

Men skjønner at mannen synes det er vanskelig å ta det opp. Sånt er vanskelig. Antakelig vil det jo da bli en konflikt mellom ham og foreldrene.

Skrevet

Vel, jeg har et barn på 12 år, og en på 4, det er ingen tvil om at eldste får mer og dyrere ting, samme som minste vil få når han blir eldre. Minste trenger ikke telefon, eller pc til skolearbeid, og bryr seg døyten om klær o.l... Det er forskjell på små og store barn...

Anonymous poster hash: 087ae...fe1

Skrevet

Tror ikke det går an å sammenligne sånt. Gutten har en helt spesiell relasjon til sine besteforeldre, de har tydeligvis gått inn og kompensert masse for at faren forsvant ut tidlig. Syns du skal passe deg for å overføre dine egne forventninger på barnet ditt, og heller tenke som så at den gutten virkelig trenger å få være noens "gullgutt". Både hos mor og hos far er han jo ganske tilsidesatt.

Anonymous poster hash: 8ebca...45a

Skrevet

Jeg gir til og med dyrere julegaver til min venninnes barn enn til mine egne.

Min venninnes barn er eldre og har helt andre behov enn mine. Barn er ikke like og har ikke de samme behovene når de er 3, 13 og 30.

Anonymous poster hash: 49148...ad1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...