Gå til innhold

Hva syns du om navnet Iben?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så usikker på om det er rart å bruke det. Er det dansk? Syns det er så fint 😊

Anonymous poster hash: 3daba...a8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er fint, men litt usikker og..

Jeg vet om jenter og gutter som heter det..

Anonymous poster hash: b0ce9...e14
Skrevet

Nydelig!!! Nesten så jeg vil ha ett barn til... og håpe på jente, og kalle henne for Iben :) Tror det er dansk :) 

Skrevet

I klassen til eldste er det en gutt som heter Iben. For meg er det et guttenavn.

Skrevet

Veldig fint.

Vet det kan brukes på begge kjønn, men for meg er det et jentenavn.

Skrevet

Synes det er veldig fint! Vurderte det selv til jenta vår, men hadde dårlig assosiasjoner som jeg ikke klarte å legge vekk.

Anonymous poster hash: 660af...5e3
Skrevet

Kjønnsløst. Problematisk, synes jeg, dessuten veikt og litt pinglete.

Anonymous poster hash: ee08f...bec

Skrevet

Jeg liker det, men litt slitsomt at man ikke vet av navnet om det er jente eller gutt.

Skrevet

åå som jeg elsker dette navnet! :) 

Iben betyr på dansk jenten med det mørke håret.. 

om jeg noen gang får en jente med mørkt hår (noe jeg regner med, siden vi er begge ganske mørke) og hun passe navnet skal hun ete Iben :D

Anonymous poster hash: ab658...c8a
Skrevet

Kjønnsforvirrende.

Anonymous poster hash: b39da...49f

Gjest Antarctica
Skrevet

om jeg noen gang får en jente med mørkt hår (noe jeg regner med, siden vi er begge ganske mørke) og hun passe navnet skal hun ete Iben :D

Hvilken dansk dialekt da...??

Ib er en dansk kortform av Jakob, så da er vel Iben en tilsvarende forkorting av Jakobine, ikke noe om mørkhårede jenter i det...

Skrevet

Iben er fint, men begynner å bli veldig vanlig her jeg bor... kan være greit å vite om. Flere i omgangskretsen som har valgt det navnet de siste fem årene...

Anonymous poster hash: b0b6d...310
Skrevet

Iben Sofie ❤ Nydelig!!

Anonymous poster hash: 04ffc...651

Skrevet

Iben er nydelig. Jeg bor i Danmark og vurderer å bruke det hvis vi får en datter!

Anonymous poster hash: b291d...d95

Skrevet

Ib er en dansk kortform av Jakob, så da er vel Iben en tilsvarende forkorting av Jakobine, ikke noe om mørkhårede jenter i det...

Det gjelder nok i hele Danmark, ikke bare på en dialekt. ÅOg det kommer nok etter ibenholt...,

......Snehvit, hud hvit som sne, hår sort som ibenholt, lepper røde som blod....

Har du en blond liten tulle som heter Iben? Siden du tar sånn på vei?

Anonymous poster hash: 3fe73...bc4

Skrevet

Fineste navnet jeg vet! For meg er det et guttenavn☺️

Anonymous poster hash: f684e...334

Skrevet

Det gjelder nok i hele Danmark, ikke bare på en dialekt. ÅOg det kommer nok etter ibenholt...,

......Snehvit, hud hvit som sne, hår sort som ibenholt, lepper røde som blod....

Har du en blond liten tulle som heter Iben? Siden du tar sånn på vei?

Anonymous poster hash: 3fe73...bc4

Iben har faktisk ikke så mye med ibenholt å gjøre. Klipper inn en liten forklaring på navnet:

Iben er et kvinnenavn og et mannsnavn. Det har opprinnelse som en nedertysk kjæleform av mannsnavnet Ivo, som er dannet av gammelhøytyske íwa, «barlind, bue».

Og ja, jeg har en liten Iben selv 😄

Anonymous poster hash: 685d2...8c8

Skrevet

Iben er  nydelig på jente, for meg er det jentenavn, kjenner kun jenter med det navnet :)

Skrevet

Veldig fint! Hadde funnet et fint navn til, så blir det ingen tvil om det er gutt eller jente.

Iben Marie ;-)

Skrevet

Kjenner tre små Som heter Iben. Alle er jenter.

Min venninne valgte å kalle sin datter Iben Marie slik at det ikke skulle være tvil om kjønn :)

Anonymous poster hash: b0fc5...ddb

Skrevet

Jenta vår heter det. Syntes navnet er helt topp, her er det ingen som heter det samme og har aldri vært noe spørsmål om kjønn

Anonymous poster hash: 55e86...885

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...