Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #1 Skrevet 26. september 2015 Er det noen som har tatt denne undersøkelsen?Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ta den uten å brekke meg!!!😷 Anonymous poster hash: 00419...946
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #2 Skrevet 26. september 2015 ja, jeg har gjort det en gang. Jeg ringte på forhånd og ga beskjed om at jeg måtte ha beroligende. Jeg har en ekstrem brekkrefleks. De satt dormicum rett i åra mi, og da var jeg ganske så borte! Merket det selvsagt og brakk meg, men ga liksom faen pga beroligende medisinen. Anonymous poster hash: 31422...792
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #3 Skrevet 26. september 2015 Å kjære vene...må man bedøves?!?Kjenner jeg får panikl bare ved tanken....har traumer pga noe halsgreier for mange år siden og skjønner ikke hvordan jeg skal klare dette.Hva skjer om man ikke klarer det?får man en annen undersøkelse? Anonymous poster hash: 00419...946
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #4 Skrevet 26. september 2015 Man brekker seg litt i det slangen føres ned. Man får gode instruksjoner hele veien og man får puste. Jeg fokuserte på å puste og det gikk fint. Undersøkelsen er fort gjort, bare noen minutter. Jeg måtte henvises videre til en større undersøkelse der det er vanlig med beroligende. Jeg ville ikke ha og brukte samme teknikk som ved vanlig gastroskopi og fokuserte på pusten. Gikk fint det også. Behøver altså ikke være så jævlig som mange vil ha det til. Er bare noen minutter. Husk at de som gjør disse undersøkelsen har gjort det hundrevis kanskje tusenvis av ganger tidligere. Lykke til Anonymous poster hash: 564a7...63c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 Kontakt avdelingen så fort som mulig og snakk med dem. Det er mulig å få beroligende, og du kan også få bedøvelsesspray i svelget som gjøre det lettere å få den ned. Jeg tok det uten noe beroligende eller bedøvelse. Guffent, men det gikk greit når de ført fikk den forbi svelget (de trøblet litt fordi legen hadde med seg en turnus eller ass.lege og snakket med denne mens han jobbet). Anonymous poster hash: 9b164...180
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #6 Skrevet 26. september 2015 Gjør akkurat som de sier - så går det nok fint. Jeg konsentrerte meg veldig på å gjøre som de sa og det gikk greit og var unnagjort ganske raskt. Anonymous poster hash: b49e7...ac5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Du får en slags spraybedøvelse i svelget, og om du vil så kan du også få beroligende. Helt ok å brekke seg, slangen er jo uansett nedi der. Anonymous poster hash: fa7d0...60d
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Hvordan virker den bedøvelsen?jeg får panikk av å ikke ha kontroll over svelg og luft...har tilogmed trøbbel hos tannlegen når de skal dytte mye ting inn på en gang Anonymous poster hash: 00419...946
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Siden du spør hva som skjer hvis man ikke klarer det.. Jeg ba om bedøvelse, siden jeg hadde helt panikk for å få noe ned i svelget. Under undersøkelsen gikk jeg helt berserk og prøvde visstnok å sparke bort sykepleieren. Sykepleier og kjæresten måtte holde meg fast mens legen ga nok bedøvelse til en voksen mann. Da fikk de gjennomført uten at jeg husker noe mer. Våknet en liten stund etter på et eget rom. Det gikk egentlig veldig bra! De fikk jo undersøkt, og jeg husker ikke noe Anonymous poster hash: 99c7f...158
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Shit😱hvordan føltes bedøvelsen?at du ikke hadde kontroll over svelget?nummen? Anonymous poster hash: 00419...946
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Jeg fikk spraybedøvelse i halsen før de satte ned slangen, ingen beroligende. Trengte det ikke heller. Alle brekker seg, det er slik vi er laget. Refleksene er jo der. I tillegg pumper de luft ned i magesekken for at de skal få oversikt der nede, da kommer det noen heftige kongeraper. Det synes jeg egentlig var det ekleste.... Jeg synes egentlig at det ikke var så ille som forventet med den slangen, men vi er jo ulike. Anonymous poster hash: 69c6c...bd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå