Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #1 Skrevet 26. september 2015 Dere som har 3 barn, og som er blitt uplanlagt gravid med nr.4. Hvordan reagerte dere? Og hva fikk dere til å bestemme dere for å beholde/ta abort? Anonymous poster hash: 46f3f...937
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #2 Skrevet 26. september 2015 Jeg begynte å gråte, ante ikke hvordan jeg skulle orke (nr 3 var ganske nøyaktig 1 år gammel da jeg testet positivt) Viste testen til mannen og han sa "Faan, er du gravid". Fra en mann som det går mange år mellom hver gang banner var det litt av et kraftuttrykk Men han summet seg fort, tok rundt meg og sa at dette skulle gå fint, vi fikser dette osv.... Abort var aldri noe tema, ble aldri nevnt og egentlig aldri tenkt heller. Her våkner morsinstinktet umiddelbart så å skrape ut "babyen min" hadde jeg aldri klart. Nå er yngste 6 år og skolegutt. Skal ikke legge skjul på at det er travle dager, men vi har aldri angret og er kjempeglad for at vi fikk denne lille overraskelsen. De to yngste som det jo er under 2 års aldersforskjell mellom er så gode venner og har så stor glede av hverandre, jeg kan virkelig ikke tenke meg hvordan familiedynamikken ville vært om ikke de to hadde hverandre. Den største utfordringen med å ha 4 barn nå som alle går på skolen er økonomien, for 4 barn er dyrt i drift. Nå som alle trenger nye vintersko og vinterklær er det et betydelig innhugg, eldste må i voksenavdelingen nå og skikkelige uteklær må de ha siden vi er en aktiv familie. Fritidsaktiviteter koster, det koster å la barna ha et sosialt liv (en tur på kino, bowling e.l. med kompiser er det liksom forventet at man har mulighet til jevnlig). For ikke å snakke om matbudsjettet, aktive tenåringer har en sinnsyk forbrenning, de er sultne annenhver time Men det er koselig, livlig og herlig, jeg ville aldri hatt det annerledes. Anonymous poster hash: 76874...5d0
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #3 Skrevet 26. september 2015 Tusen takk for et fint svar Minste her blir 4 om en uke , ting var endelig begynt å bli enklere. Endelig får vi sove om nettene. Vi kjøpte nytt hus i februar som er akkurat passe for oss 5 . Osv osv... Så finner jeg ut i dag at jeg er gravid 😞 har alltid sagt at jeg aldri skal ta abort. Men nå vet jeg ikke lengre.... Noen som har tatt abort og vil fortelle sin historie? Anonymous poster hash: 46f3f...937
TinaK 1990 Skrevet 26. september 2015 #4 Skrevet 26. september 2015 Fikk absolutt litt sjokk....men sjokket ga seg og vi gleder oss!!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 Hvor gamle er barna deres? Anonymous poster hash: 46f3f...937
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #6 Skrevet 26. september 2015 Hvor gamle er barna deres? Anonymous poster hash: 46f3f...937 Våre er 6, 8, 11 og 14 år. Anonymous poster hash: 76874...5d0
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 henger meg på tråden da jeg er i samme situasjon som hi. mine er 2, 4 og 6- vi er i sjokk. mannen tror jeg heller mot abort men han tör nok ikke si det höyt. selv er jeg i utgangspunktet i mot abort, men han har gode argumenter for og jeg kan ikke glede meg over en graviditet om det ikke er önsket fra begge parter.... Tror vi er rustet for å klare det nå, men frykter framtiden med ca 4 tenåringer i hus... mannen min tenker på alt det praktiske- hus, bil og Reiser. Selv er jeg mer av et fölelsesmenneske, jeg gråter hver kveld her nå og tenker på hvordan jeg skal håndtere en eventuell abort. mitt argument for en abort må väre at jeg er redd det skal väre noe galt med babyen eller at det er tvillinger.... tror vi skulle klare begge delene like dålig... det blir mange våkennetter framöver kan jeg love.... Anonymous poster hash: c3202...777
Anonym bruker Skrevet 28. september 2015 #8 Skrevet 28. september 2015 Tror mannen her også heller mot abort Han sier de samme tingene som din mann. Alt med hus, bil, ferier, økonomi osv. Jeg står på midten, og klarer ikke funne ut hva jeg vil. Blir tøft å starte opp igjen nå når vi endelig bar kommet oss litt ovenpå Anonymous poster hash: 46f3f...937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå