Gå til innhold

Kort livmorhals - oppfølging i svangerskap 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige svangerskap ble jeg innlagt på sykehus i uke 28 pga cervix var på 0,9 mm (?) og den varierte veldig (både + og -)  i løpet av tiden jeg var innlagt. Begynnende fødsel ble stoppet, og jeg måtte ligge resten av svangerskapet. Dette ble oppdaget helt tilfeldig. På ordinær ultralyd var alt helt fint og ingenting ble oppdaget der, men jeg vet ikke om de sjekker noe sånt heller på den. 

Nå er jeg gravid igjen. Jeg lurer på om jeg får noen ekstra oppfølging denne gang på grunn av første svangerskap? Jeg hadde blitt berolige om f.eks jeg fikk en ekstra ultralyd rundt samme tid som det ble oppdaget sist. Er det umulig? Kan dette ha noe å si tidlig i svangerskapet også? 

Sist var det sånn at vi fikk omvisning på nyfødtavdeling fordi de trodde babyen skulle komme.. Jeg vil virkelig ikke at babyen skal bli prematur. De har ikke engang prematuravdeling her vi bor nå en gang, så det ville vært maks krise. 

Skal selvfølgelig spørre legen om dette, men det blir ikke før på første kontroll om noen uker. Noen som har  opplevd det samme? 

Anonymous poster hash: 6a270...f2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...