Gå til innhold

Noen som har vært i Morocco/Marrakech?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne skal dit i en uke i desember. Noen generelle tips og råd? 

Vi lander i Marrakech.  Tenker å bli der en dag, men så har vi lyst å leie bil og rett og slett bare kjøre helt til vi må hjem. Roadtrip gjennom landet. I hvert fall over atlasfjellene inn til Mhamid kanskje. Forslag til steder vi kan kjøre og besøke/reiserute? Hvor er det vakrest i Sahara? Sandboard og kameler har vi lyst til, evt sove en natt med nomadene. Om noen vet hvordan vi kan gjøre det billigst mulig, så blir jeg glad. 

Tenker å hoppe over Agadir pga ikke så veldig glad i turist-steder. Mer kultur!
Tusen takk på forhånd :-) 

Anonymous poster hash: bdaa5...8a0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der, men vurderer å reise! Følger med :)

Skrevet

Har vært i marrakech og hadde ikke dratt tilbake om ️ jeg hadde fått betalt, dessverre.

Ekstremt utspekulerte, mannsdominerende og motbydelig land. Kanskje bedre andre plasser i Marokko.

Anonymous poster hash: 64a61...71c

Skrevet

Håper dere er reisevante. Marokko er et nydelig land, men ville vært forsiktig med å reise bare to norske jenter. Det er en helt annen kultur enn her i nord, vær forsiktige og ikke naive! Deres kvinnesyn er ikke som her, sånn er det bare, og de fleste er fattige og vet at dere har penger. Når det er sagt er de veldig gjestfrie og åpne mennesker. Ouarzazate en vakker by ved inngangen til sahara. Derfra er det ikke lamgt til sanddynene :-) Ved kysten er Essouira en av mange vakre byer. Dere rekker nok ikke så mye på bare en uke. Ville brukt mer enn en dag i Marrakech da, mye å se i soukene, labiryntene i gamlebyen, markedet på kveldene,den moderne bydelen, etc. Men igjen, vær forsiktige og høflige. God tur:-)

Anonymous poster hash: bd6d8...68b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...