Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #1 Skrevet 26. september 2015 Jeg er gravid i uke 21 med mitt tredje barn og har allerede gått opp ti kilo. Fra 60-70 kg. Jeg er 1.71 høy. Er ikke dette fryktelig mye så tidlig? I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 8 kilo totalt. I det første gikk jeg opp 16 kg, men mener at det kom mest på slutten. Synes ikke at jeg spiser spes mye heller. Jeg småspiser en del pga kvalme, men det er små måltider. Burde jeg være veldig forsiktig fremover eller er dette innenfor normal vektoppgang? Anonymous poster hash: bf099...aca
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #2 Skrevet 26. september 2015 Hadde nevnt det for jm. Jeg er nesten like langt som deg og har gått opp 4. Tror det er ganske på snittet. Anonymous poster hash: 15698...951
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #3 Skrevet 26. september 2015 Jeg er gravid i uke 21 med mitt tredje barn og har allerede gått opp ti kilo. Fra 60-70 kg. Jeg er 1.71 høy. Er ikke dette fryktelig mye så tidlig? I mitt forrige svangerskap gikk jeg opp 8 kilo totalt. I det første gikk jeg opp 16 kg, men mener at det kom mest på slutten. Synes ikke at jeg spiser spes mye heller. Jeg småspiser en del pga kvalme, men det er små måltider. Burde jeg være veldig forsiktig fremover eller er dette innenfor normal vektoppgang? Anonymous poster hash: bf099...aca Tror også jeg må ha lagt på meg fem kilo på under en måned. Det er jo helt ekstremt. Legger til at jeg er normalt aktiv. Trener ikke direkte, men går mye på jobb og flyr etter 2 åring ig 4 åring hjemme😞 Anonymous poster hash: bf099...aca
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #4 Skrevet 26. september 2015 Jeg er også i uke 21 og har gått opp 12kg. Veide kun 44kg når jeg ble gravid og er 161cm. Veldig småspist og er det enda så skjønner ikke hvor kiloene kommer fra, men jordmor har ikke sagt at det er unormalt, heller normalt siden det er 2 år siden jeg fødte sist. Anonymous poster hash: b860c...4ed
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 Jeg er også i uke 21 og har gått opp 12kg. Veide kun 44kg når jeg ble gravid og er 161cm. Veldig småspist og er det enda så skjønner ikke hvor kiloene kommer fra, men jordmor har ikke sagt at det er unormalt, heller normalt siden det er 2 år siden jeg fødte sist. Anonymous poster hash: b860c...4ed Men du var jo svært tynn fra før da, så du trenger vel de ekstra kiloene. Det gjør jo ikke jeg. Fikk helt sjokk når jeg gikk på vekta for føler meg ikke spes stor, men man blir vel litt blind for sitt eget speilbilde. Anonymous poster hash: bf099...aca
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #6 Skrevet 26. september 2015 Jeg er også i uke 21 og har gått opp 12kg. Veide kun 44kg når jeg ble gravid og er 161cm. Veldig småspist og er det enda så skjønner ikke hvor kiloene kommer fra, men jordmor har ikke sagt at det er unormalt, heller normalt siden det er 2 år siden jeg fødte sist. Anonymous poster hash: b860c...4ed Men du var jo svært tynn fra før da, så du trenger vel de ekstra kiloene. Det gjør jo ikke jeg. Fikk helt sjokk når jeg gikk på vekta for føler meg ikke spes stor, men man blir vel litt blind for sitt eget speilbilde. Anonymous poster hash: bf099...aca Jo, jeg trenger nok de ekstra kiloene, men det er ingenting som tilsier at jeg skulle gå opp så mye så fort. Jordmor sa som sagt at det var nok pga det var så kort tid siden sist fødsel. Så jeg skulle bare frem til at det er nok helt normalt. :-) Anonymous poster hash: b860c...4ed
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #7 Skrevet 26. september 2015 Jeg er også i uke 21 og har gått opp 12kg. Veide kun 44kg når jeg ble gravid og er 161cm. Veldig småspist og er det enda så skjønner ikke hvor kiloene kommer fra, men jordmor har ikke sagt at det er unormalt, heller normalt siden det er 2 år siden jeg fødte sist. Anonymous poster hash: b860c...4ed Men du var jo svært tynn fra før da, så du trenger vel de ekstra kiloene. Det gjør jo ikke jeg. Fikk helt sjokk når jeg gikk på vekta for føler meg ikke spes stor, men man blir vel litt blind for sitt eget speilbilde. Anonymous poster hash: bf099...aca Jo, jeg trenger nok de ekstra kiloene, men det er ingenting som tilsier at jeg skulle gå opp så mye så fort. Jordmor sa som sagt at det var nok pga det var så kort tid siden sist fødsel. Så jeg skulle bare frem til at det er nok helt normalt. :-) Anonymous poster hash: b860c...4ed Visste ikke at det var lettere å legge på seg når barna er tette, men da får jeg skylde på det. Anonymous poster hash: bf099...aca
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #8 Skrevet 26. september 2015 ganske mye ja! Med sistemann (fødte i sommer) hadde jeg vel knapt gått opp 1 kg på samme tid. Ble totalt 14 alikevel Anonymous poster hash: d5966...c33
Hellinor Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Jeg har også gått opp 10 kg (uke 24), samme forrige svangerskap, da 15 kg totalt. Stort barn på 4,5 kg, mulig d har litt å si. Gikk ned igjen alt mellom svangerskapene (2 år mellom.)
Mamma til 2 søte Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 Er jo ikke sikkert at det fortsetter ☺ det er helt innafor å legge på seg 5-7 kg til. Men du kan jo høre etter på neste kontroll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå