Gå til innhold

Når oppsøke lege i dette tilfellet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barn på 4 år. Feber i 39-40. Sier hun ikke har vondt noe sted, er forkjøla, responderer bra på paracet. Formen er opp og ned, men grei når paracet virker. Vært syk i tre dager.

Hvor lenge se ann?

Anonymous poster hash: dab8d...31f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hadde kontaktet legevakten nå, fordi er vel 3 dager man skal se an, og så ta kontakt med legen, i alle fall ring og hør hva de sier :)

Skrevet (endret)

Etter fire unger så har jeg blitt mer lugn med årene, og så lenge hun ikke har redusert allmenntilstand, klager over smerter eller ikke drikker / spiser noe særlig, så hadde jeg ikke tatt bryet med legebesøk.

Endret av Gjest
Skrevet

Så lenge feberen synker med paracet, grei allmenntilstanden og barnet får i seg drikke så avventer jeg. Hadde ikke brukt legevakt for dette.

Anonymous poster hash: 396b1...bf9

Skrevet

Jeg hadde sett det an minst et døgn til så lenge allmenntilstanden er bra og feberen går ned med paracet. God bedring😊

Skrevet

Så lenge hun er i grei form og får i seg drikke, ville jeg sett det an :)

Skrevet

Feber kommer lett hos små barn, så hvis tilstanden er fin ellers, er det neppe noe å bekymre seg over.

Jeg pleier å si at det er greit å følge magefølelsen på når man skal kontakte lege.

Anonymous poster hash: c20f4...34a

Skrevet

Ihvertfall ikke før i morgen.

Anonymous poster hash: 44d83...657
Skrevet

Enig med de andre over. Bruk hvert fall ikke legevakten til dette! Da venter du til fastlegen i morgen i tilfelle.

Anonymous poster hash: 61274...6dc

Skrevet

Ikke før hun har dårlig almentilstand og tar til seg lite næring.

Anonymous poster hash: 03d70...7c7

Skrevet

Pleier å vente i fem dager hvis allmenntilstanden er grei og feber synker med paracet og ikke smerter noe spesielt sted. Som regel er det over etter fem dager. :-) (Har hatt alvorlig sykt barn flere ganger, så ser forskjell når det er alvorlig og ikke)

Anonymous poster hash: eddf9...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...