Gå til innhold

Er babyproduktene til burts bees trygge nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en kjapp tur innom apoteket i går og la merke til at produktene var kommet tilbake. Hadde dessverre ikke tid til å se på dem og studere etikettene. Er det noen som vet om de nå har fjernet det skumle stoffet?

Anonymous poster hash: 42b1b...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Produktene er nå merket riktig, det var pga feilmerking de forsvant fra markedet.

Anonymous poster hash: 9097e...f8a

Skrevet

Så de er egentlig ikke blitt bedre? Bare merket riktig men inneholder fortsatt allergiframkallende stoffer?

Skrevet

Nå ble jeg usikker. Jeg var i permisjon da de ble borte, så husket bare det med feilmerkingen. Har fått oppgitt fra leverandøren at produktene er trygge å bruke, men skal ikke være bastant og si at de har fjernet det stoffet.

Anonymous poster hash: 9097e...f8a

Skrevet

De KAN være allergifremkallende for de som er sensitiv for sitrus. Burt Bees inneholder naturlige dufter og ingredienser fra blomster, planter og oljer. Blant annet limonene som finnes naturlig i planter/blomster. Det finnes i produktene, men er ikke tilsatt direkte/i tillegg. Det står også aller sist på ingredienslisten, mengden er ca kun 0,001 %. Ingrediensen finnes i en haug med vanlige produkter, f.eks tannkrem (sjekk bare skapet på badet ditt). Jeg er liker produktene virkelig godt, og har mer betenkeligheter med å bruke produkter med kunstige, hormonforstyrrende ingredienser. En må bruke litt skjønn.

Anonymous poster hash: 987c7...03f

Skrevet

Tja jeg skjønner ikke hvorfor det skal være duft i produkter til spedbarn i det hele tatt.

Og det at det er naturlig er da heller ikke det samme som det er bra. Mange av de værste allergenene er helt naturlige - slik som limonene. Det hjelper ikke personen som får allergi at stoffet er naturlig og kanskje til og med økologisk.

Jeg leser alltid innholdsfortegnelsen på produkter som jeg bruker på barna mine. Og også på de jeg selv har brukt når jeg har vært gravid. Jeg er kjemiker så jeg skjønner hva som står der.

Burts bees har aldrig vært aktuell å bruke på mine barn. Parfyme har mine spedbarn aldrig hatt bruk for. Naturlige duftstoffer eller kunstige. Og så mener jeg det er ufint å lure kundene sine når de sidestiller naturlig med ufarlig i reklamene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...