Gå til innhold

Jeg må slutte å røyke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid 6+3 og må slutte å røyke, hadde 3 røyk igjen i pakka. Tok en nå og har 2 igjen. Alt jeg tenker på er røyk røyk og atter røyk. Er nå 32 år og har røyk siden jeg var 11 år. Kjenner panikken ta meg, jeg kjenner jo ikke til noe annet liv enn røyken. Jeg vet jeg må klare det for lille sin skyld.

Hva er ditt beste røyke slutte tips? Trenger alle den styrke og råd jeg kan få merker jeg.

Anonymous poster hash: 6796b...fc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv den boken av Alan Carr "Endelig ikke-røyker". Røyken er egentlig hjernevasking, det er derfor du får panikk av tanken på å slutte, den boken går inn for å hjernevaske deg andre veien, slik at du fokuserer på hvor heslig røyken egentlig er og at du ikke vil dra all den møkka ned i lungene. Prøv det kanskje?

Anonymous poster hash: 41e5a...def
Skrevet

Last ned slutta -appen til iPhonen din

Anonymous poster hash: f13f9...44d

Skrevet

Skal noterer den ned. Får jeg tak i den på vanlig bokhandel eller må den bestilles på nett? Ja det er nok hjernevasking som du sier. Det er jo både psykisk og fysikk avhengighet, men den psykiske er nok vanskeligst å komme gjennom.

HI

Skrevet

Last ned slutta -appen til iPhonen din

Anonymous poster hash: f13f9...44d

Har Android men skal se om de har den eller noe lignende til min telefon.

Skrevet

Jeg snusa. Sluttet mens vi prøvde. Jeg hadde helt jævlige abstinenser i 14 dager.

Hver gang jeg nesten sprakk googlet jeg skadevirkninger ved å bruke snus/røyk ved en graviditet. DET fungerte for meg.

Ingen vil utsette barnet sitt for slikt.

Var nylig en sak på tv2.no med bilder av barn av røykende og ikkerøykende mødre i magen. Les den.

Mange som tror at det ikke er så farlig i starten av svangerskapet. Det er DA det er farlig fra uke 5-7 dannes feks grunnlaget for tarmene.

Hold ut jeg VET hvor jævlig du har det men det er verdt det.

Anonymous poster hash: 062ee...6f0

Skrevet

Har lest litt om skadevirkninger og det er ikke lystig lesing. Har og prøvd og å si at det blir det samme som om jeg skulle sitte med ett spedbarn på fanget og røyke, noe jeg aldri ville gjort.

Jeg er klar på at det er dette jeg ønsker, men fytti som tankene vandrer av gårde og fokuserer på kun den ene tingene når tiden er inne og dagen er kommet.

Skrevet

Eneste jeg ville tenkt på er at det er stor sjanse for at barnet ditt er dødfødt. Tenk å gå 9 mnd gravid for å så føde et dødt barn fordi du ikke klarte å stumpe røyken. Kan du leve med det?

Skrevet

Røyking kan gi skader på fosteret. Min mor røyket under svangerskapet og jeg er født med en hjertefeil legene mener er fra røyking under graviditeten. Det er de første 6 ukene hjertet formes.

Anonymous poster hash: 5c426...618

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...