Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Vi har tre barn. Eldste er 14 år og nok litt hormonell for tiden. Mye frekke toner og dårlig holdning. Og han hater henne....forteller henne hver dag hvor dum og tilbakestående hun er. Når jeg forsvarer henne er det jeg som får. Type "dere er faen like dumme begge to". Jeg vil vekk herfra men jeg aner ikke hvordan jeg skal greie det økonomisk...jobber bare 50%...prøver å få mer men det er ikke like lett. Anonymous poster hash: 9842e...6c0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Hvor gamle er dine andre barn da? Kan du ha rett på overgangsstønad? Evt. 50% dagpenger? Dere kan jo ikke bo slik. Anonymous poster hash: 7b351...f90
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Hvis han ikke liker henne eller respekterer hennes "plass" som din datter, er det jaggu ikke rart i hun snakker rett fra levra for å sette han på plass. Flink jente. Man skal ikke finne seg i dritt.Synes ikke du skal undergrave din egen datter ved å referere henne som "frekke toner og dårlig holdning", det gjør seg ikke hverken for deg eller henne. Og vitner bare om at du ikke tar hennes følelser særlig inn over deg. Enten burde du satt på plass mannen din, eller så gjør du best i å ikke være sammen med vedkommende som du selv sier.For den situasjonen du og din datter befinner dere i nå med slike utspill og nedverdigende uttalelser fra både mannen din og deg om din datter gjør seg bare ikke! Det er en GRUSOM følelse å føle seg som tredje hjul på vogna og at ingen hverken forstår eller støtter en, særlig i en så sårbar tid som når man er barn og skal lære om hvordan verden er (!)Det er din plikt som foreller å ikke utsette datteren din for et ustøttende og dårlig miljø rundt henne som dere begge bidrar til nå.Uholdbart!To løvinner greier utmerket godt å sette på plass en løve, men en løve kan forsøke å angripe valper som ikke er hans egne ...Akkurat nå høres det mer ut som om du er med på å medvirke til sistnevnte enn førstnevnte.. Og det er ikke greit, du har faktisk et ansvar som mor.Dattera di er ei løvinne, så slutt å behandle henne som en dum valp. Skal du forsvare henne så kan dere faktisk gjøre det begge to, teknisk sett, selv om det er ditt ansvar som forelder helt til hun er 18 år (og livet ut) å ivareta/være for hennes VE OG VEL! Anonymous poster hash: ee997...b34
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Vi har tre barn. Eldste er 14 år og nok litt hormonell for tiden. Mye frekke toner og dårlig holdning. Og han hater henne....forteller henne hver dag hvor dum og tilbakestående hun er. Når jeg forsvarer henne er det jeg som får. Type "dere er faen like dumme begge to". Jeg vil vekk herfra men jeg aner ikke hvordan jeg skal greie det økonomisk...jobber bare 50%...prøver å få mer men det er ikke like lett. Anonymous poster hash: 9842e...6c0 Han trenger en vekker! Få han med på FVK så fort du kan! Å skjelle ut, sjikanere og bryte ned en tenåring på den måten er utilgivelig. Anonymous poster hash: d5b3b...c54
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #5 Skrevet 26. september 2015 Kan du filme dette i skjul? Kanskje han får seg en vekker hvis han ser det utenfra? Evt ta han med på familievernkontoret og vise det til han der?? Anonymous poster hash: 191da...f23
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #6 Skrevet 26. september 2015 Du kommer deg på NAV på mandag og ber om opplysninger i forhold til hva som kan komme av økonomisk hjelp til deg og ungene om du bryter med han, samtidig prøver du å ordne større arb.stilling, i mellomtiden kontakter du FVK for en time, og sier så ifra til mannen at han har å innfinne seg der. Om du selv ikke tar til tale og forlanger at han slutter, når han starter slik oppførsel, så husk at din stillhet i rommet ikke hjelper 14åringen i det heletatt. Det handler ikke om å ta parti her, men å gjøre det klart at det er en uaktuell situasjon, før den går for langt. OM han ikke evner å slutte, så hadde jeg nok dratt den til han; "Hvordan kan du forvente at hun endrer seg til det bedre, når du så tydelig viser at du hater henne?" om han da sier han ikke hater henne, så er det en enkel respons; "virkelig? for alt ved måten du håndterer henne for tiden, sier noe annet" Anonymous poster hash: 1174a...821
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #7 Skrevet 26. september 2015 Vanskelig for oss å svare på, hi... tenåringer kan være helt jvlige å ha med og gjøre og alle kan gå fra vettet av dem. Hva med at alle tre har "familiemøte " der dere tar opp dette? Anonymous poster hash: 8d29b...3e5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Du må stå opp for barna dine! Ikke hvis de oppfører seg idiotisk. Anonymous poster hash: 8d29b...3e5
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 Vanskelig for oss å svare på, hi... tenåringer kan være helt jvlige å ha med og gjøre og alle kan gå fra vettet av dem. Hva med at alle tre har "familiemøte " der dere tar opp dette? Anonymous poster hash: 8d29b...3e5 Finnes da ingen ting som kan rettferdiggjøre farens oppførsel og holdning i denne saken. "forteller henne hver dag hvor dum og tilbakestående hun er" Anonymous poster hash: 1174a...821
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 Du må stå opp for barna dine! Ikke hvis de oppfører seg idiotisk. Anonymous poster hash: 8d29b...3e5 For å si det slik, om du synes det er greit å kalle ungen sin for dum og tilbakestående _daglig_ eller bare noen ganger i uka. Så håper jeg virkelig du ikke har barn! Har selv vært gjennom 3 runder med tenårene, to av de samtidig, venter den 4 runden om noen få år, men å kalle opp ungen sin slik er TOTALT uaktuelt! Man kan fint få til å håndtere situasjoner, uten å nedverdige ungene sine mentalt! Anonymous poster hash: 1174a...821
Mamma_til_2 Skrevet 26. september 2015 #12 Skrevet 26. september 2015 Du må stå opp for barna dine!Ikke hvis de oppfører seg idiotisk. Anonymous poster hash: 8d29b...3e5 ??? Selvsagt skal HI stå opp for sin datter,hun fortjener da virkelig ikke og bli kalt tilbakestående og du av sin egen far uansett hvor hormonell hun er! En far ( og mor) skal ikke si slike ting og tenårene er vanskelig nok som de er om ikke datteren til hi skal leve med en slik far!
Chl85 Skrevet 26. september 2015 #13 Skrevet 26. september 2015 Ingen tvil om at tenåringer er utfordrende, men ikke ok å kalle dem dum og tilbakestående. Klart man kan bli sint å kjeftesmelle litt av og til... Men å komme med sånne personbeskrivelser er bare trist. Bra du står opp for datteren deres. Du kan søke overgangsstønad, stønad til barnetilsyn på barn i bhg og sfo, bidragsforskudd, bidrag og utvidet barnetrygd. Kontakt NAV og hør.
Mamma_til_2 Skrevet 26. september 2015 #14 Skrevet 26. september 2015 Men HI om du skulle finne muligheten for og bryte med mannen din og flytte, pass på at ikke datteren din får skyldfølelse! Snakk med henne om at det er du personlig som vill dette og at alt blir bedre, ikke la henne tro at det er pga av hun og ikke la mannen din ( om han synker så lavt) få lov til og implementere dette ovenfor henne!
Gjest Antarctica Skrevet 26. september 2015 #15 Skrevet 26. september 2015 Men HI om du skulle finne muligheten for og bryte med mannen din og flytte, pass på at ikke datteren din får skyldfølelse! Snakk med henne om at det er du personlig som vill dette og at alt blir bedre, ikke la henne tro at det er pga av hun og ikke la mannen din ( om han synker så lavt) få lov til og implementere dette ovenfor henne! Hans oppførsel overfor kona er også uakseptabel. Han sjikanerer jo henne også. Hadde aldri godtatt at en mann kalte meg på den måten, selv om vi var barnløse.
Gjest Muji81 Skrevet 26. september 2015 #16 Skrevet 26. september 2015 Du har muligheten til å bryte arvesynden her. Hvis du viser datteren din at du ikke godtar å bli behandlet som en dritt vil hun kanskje finne seg en god mann når hun vokser opp. Hadde du ønsket at hun ble gift med en som din ektemann?
Mamma_til_2 Skrevet 26. september 2015 #17 Skrevet 26. september 2015 Men HI om du skulle finne muligheten for og bryte med mannen din og flytte, pass på at ikke datteren din får skyldfølelse! Snakk med henne om at det er du personlig som vill dette og at alt blir bedre, ikke la henne tro at det er pga av hun og ikke la mannen din ( om han synker så lavt) få lov til og implementere dette ovenfor henne!Hans oppførsel overfor kona er også uakseptabel. Han sjikanerer jo henne også. Hadde aldri godtatt at en mann kalte meg på den måten, selv om vi var barnløse. Har jeg antydet at det er ok og oppføre seg slik mot voksne folk? Jeg skrev at HI må passe på at datteren ikke får skyldfølelse og at hun må passe på at datteren vet at hi vill ut av forholdet for en mann som mister alt kan synke så lavt at han sier til jenta "dette er din feil"
Mrs. Kaizer Skrevet 26. september 2015 #18 Skrevet 26. september 2015 Greit nok at hun er tenåring, hormonell og vanskelig å ha med å gjøre. Men han er VOKSEN!!! Ingen voksne snakker sånn til barn og hvertfall ikke sitt eget. Si i fra, enten skjerper han seg eller så forlater du og barna han. Han ødelegger datteren sin ved å snakke sånn til henne..
Gjest Antarctica Skrevet 26. september 2015 #19 Skrevet 26. september 2015 Men HI om du skulle finne muligheten for og bryte med mannen din og flytte, pass på at ikke datteren din får skyldfølelse! Snakk med henne om at det er du personlig som vill dette og at alt blir bedre, ikke la henne tro at det er pga av hun og ikke la mannen din ( om han synker så lavt) få lov til og implementere dette ovenfor henne!Hans oppførsel overfor kona er også uakseptabel. Han sjikanerer jo henne også. Hadde aldri godtatt at en mann kalte meg på den måten, selv om vi var barnløse.Har jeg antydet at det er ok og oppføre seg slik mot voksne folk? Jeg skrev at HI må passe på at datteren ikke får skyldfølelse og at hun må passe på at datteren vet at hi vill ut av forholdet for en mann som mister alt kan synke så lavt at han sier til jenta "dette er din feil" Nei, du har overhodet ikke antydet det. Det var ikke det jeg siktet til. Jeg mente mer for mors del: hvis hun forlater mannen og trenger å rettferdiggjøre sitt valg overfor datteren, trenger hun bare å henvise til at han bruker stygg kjeft og er slem mot sin kone (og i tillegg mot sin datter, noe som ikke gjør det hele noe bedre.) Jeg er helt på linje med deg, datteren skal ikke måtte mistenke at hun er "årsak til bruddet." Jeg tenker at mannens atferd i så fall er årsaken, hans datter og kone er bare skyteskivene...
Mamma_til_2 Skrevet 26. september 2015 #20 Skrevet 26. september 2015 Men HI om du skulle finne muligheten for og bryte med mannen din og flytte, pass på at ikke datteren din får skyldfølelse! Snakk med henne om at det er du personlig som vill dette og at alt blir bedre, ikke la henne tro at det er pga av hun og ikke la mannen din ( om han synker så lavt) få lov til og implementere dette ovenfor henne!Hans oppførsel overfor kona er også uakseptabel. Han sjikanerer jo henne også. Hadde aldri godtatt at en mann kalte meg på den måten, selv om vi var barnløse.Har jeg antydet at det er ok og oppføre seg slik mot voksne folk? Jeg skrev at HI må passe på at datteren ikke får skyldfølelse og at hun må passe på at datteren vet at hi vill ut av forholdet for en mann som mister alt kan synke så lavt at han sier til jenta "dette er din feil"Nei, du har overhodet ikke antydet det. Det var ikke det jeg siktet til.Jeg mente mer for mors del: hvis hun forlater mannen og trenger å rettferdiggjøre sitt valg overfor datteren, trenger hun bare å henvise til at han bruker stygg kjeft og er slem mot sin kone (og i tillegg mot sin datter, noe som ikke gjør det hele noe bedre.) Jeg er helt på linje med deg, datteren skal ikke måtte mistenke at hun er "årsak til bruddet." Jeg tenker at mannens atferd i så fall er årsaken, hans datter og kone er bare skyteskivene... Men da er vi jo på bølgelengde, bare jeg som misforsto litt☺
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #21 Skrevet 26. september 2015 Tenåringer kan være sabla vanskelige og virke "tilbakestående" dvs korttenkte i valgene sine, men en SIER det ikke til dm på den måten! Og eplet faller ikke langt fra stammen, om han banner dere oppi trynet og kaller dere tilbakestående, hvorfor skal hun oppføre seg annerledes? Har han alltid vært en dritt? Anonymous poster hash: 9cd4e...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå