Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Flytter snart inn i min kjærestes leilighet. Han har to barn (pike på 9, gutt på 11) og jeg har en gutt på 6år. Leiligheten har bare to barnerom. Hvem skal dele rom? Jeg tenker guttene bør dele, men aldersforskjellen er jo ganske stor.. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: d00b8...b9c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Jeg tenker at det kunne vært lurt å skaffe seg litt større plass og et soverom til når msn har såpass store barn. Som i tillegg skal lære seg å bo sammen... Jeg hadde trengt et privat område i en sånn omveltning... Anonymous poster hash: 07072...0b1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Det hadde jeg seriøst aldri utsatt barna for. Ikke nok med at de må forholde seg til en stemor, de må plutselig dele rom med en stebror også... Selvfølgelig kan ikke en gutt på 11 år få en 6-åring plassert på rommet sitt. Han er vant til å ha rommet for seg selv, og nå som han er på vei inn i puberteten skal han få en "liten drittunge" inn på rommet sitt. Jeg ville vært særboere til dere har mulighet til å kjøpe noe større så barna får hvert sitt rom. Anonymous poster hash: 3542a...fe3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Det har vi dessverre ikke mulighet til de nærmeste årene hi Anonymous poster hash: d00b8...b9c
Modesty Blaise. Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Det har vi dessverre ikke mulighet til de nærmeste årene hi Anonymous poster hash: d00b8...b9c Da hadde jeg aldri flyttet sammen. Syns det er ufint mot barna å dra de gjennom dette.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Om noen skal dele rom får det nesten bli dine barn, de er nærmest i alder. Men jeg er enig i at dere ikke burde flytte sammen ennå. Ikke fordi alle barna må ha eget rom (det har ikke mine engang), men fordi romdelingen blir litt problematisk når det er så stort spenn i alder og kjønn. Barna skal faktisk trives i eget hjem, ikke føle at de blir stuet sammen/ prakket på hverandre. Anonymous poster hash: c4635...bb0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Det har vi dessverre ikke mulighet til de nærmeste årene hi Anonymous poster hash: d00b8...b9c Da får dere ha 6-åringen på foreldresoverommet eller droppe å flytte sammen. Jeg har en 6-åring og en 11-åring selv og de er på to helt forskjellige planeter akkurat nå når det kommer til interesser og behov. Den prepubertale 11-åringen har ikke mye tålmodighet med 6-åringens "barnslige" leker, hormoner og pubertet krever mulighet for litt privatliv. Anonymous poster hash: 3542a...fe3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Om noen skal dele rom får det nesten bli dine barn, de er nærmest i alder. Men jeg er enig i at dere ikke burde flytte sammen ennå. Ikke fordi alle barna må ha eget rom (det har ikke mine engang), men fordi romdelingen blir litt problematisk når det er så stort spenn i alder og kjønn. Barna skal faktisk trives i eget hjem, ikke føle at de blir stuet sammen/ prakket på hverandre. Anonymous poster hash: c4635...bb0 Sorry, gikk litt fort her. HANS barn får dele rom.. Anonymous poster hash: c4635...bb0
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Ville nok delt rom med mitt søsken, fremfor en fremmed seksåring. Nå vet vi heller ikke oppdragelsen på den yngste. Dette høres ikke lurt ut. Mener du at et av barna skal ofre rommet i sitt eget hjem? Dere får kjøpe en sovesofa i stua til dere voksne, for dere trenger vel ikke mer privatliv enn tenåringene? Anonymous poster hash: a81ff...97c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Kommer litt an på hvor mye de er hos faren. Er det 50% bør dere finne en annen løsning. Er det hver andre helg bør hans barn dele rom og din (er mer hos deg enn faren?) få eget. Anonymous poster hash: a9b34...e9b
smiia Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Kommer litt an på hvor mye de er hos faren. Er det 50% bør dere finne en annen løsning. Er det hver andre helg bør hans barn dele rom og din (er mer hos deg enn faren?) få eget. Anonymous poster hash: a9b34...e9b Er forsåvidt enig i denne, hvis samværet er som skissert ovenfor. Samtidig kan det bli noe negativt for hans barn at dere flytter inn, hvis det betyr at de må gi opp eget rom og flytte sammen. Går det an at en av hans barn har dere voksnes rom de helgene h*n er der?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 I utgangspunktet så er det jo ikke noe problem at barn deler rom, forutsatt at barna er gode venner og tålig nærme i alder. men barna deres skal lære å leve sammen, og trenger en plass de kan trekke seg tilbake til som er de sin egen. Dere bør gi fra dere voksensoverommet, så alle barna får eget rom Anonymous poster hash: c7e63...b55
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Vanskelig. Her deler 7- og 11-åringen rom, men de er helsøsken. Vi prøvde først at stesøsken delte rom, som er jevnere i alder, men det var ikke noe særlig. Hva tenker barna om at dere skal flytte sammen? Det betyr også noe. Før vi fikk kjøpt et nesten stort nok hus invaderte vi leil til kjæresten min og i den perioden lå det to barn på et rom og tre barn på det andre. Stesøsken delte rom på begge rommene. Det gikk overraskende fint, men var selvsagt ingen varig løsning. Men barna våre lengtet etter og ville virkelig flytte sammen, og da går det meste så mye bedre. Uansett - samværsprosenten betyr også noe i deres tilfelle. Anonymous poster hash: 8f758...41c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #14 Skrevet 26. september 2015 Dere får sove i sovesofa på stua, la barna få hvert sitt rom! De to guttene kan i alle fall ikke dele når aldersforskjellen er så stor og de ikke er vant til å bo i samme hus engang. Er noen av rommene store nok til at dere kan sette opp en lettvegg? Anonymous poster hash: 58444...97e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #15 Skrevet 26. september 2015 Blir regelrett kvalm over hvor mye noen forventer av barna. De skal liksom godta alt. Vent med flyttingen, evt sov på stua selv. Anonymous poster hash: 37740...4b7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #16 Skrevet 26. september 2015 Jeg tenker at dere voksne bare ser deres egne behov, ikke barnas. Anonymous poster hash: c37dc...a5c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #17 Skrevet 26. september 2015 Dette kommer litt an på. Hvis barna hans bor der fast er dette utrolig dårlig gjort! Bor de der annenhver helg må hans barn dele rom. Forøvrig er det stygt gjort å påtvinge dem en slik forandring! Anonymous poster hash: d7158...d80
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #18 Skrevet 26. september 2015 Alle barna bør få egne rom. Så får dere sove på en sovesofa i stua eventuelt sette sovesofa på 6 åringens rom som dere kan sove på. Men på dagen er rommet kun 6 åringens. Å plassere jente og gutt på 9 og 11 år på samme rom tror jeg blir bråk. Det hadde aldri gått med mine stebarn når de var så store, selv annenhver helg. De nærmer seg pubertet og mye skjer i kropp og hode som kan være vanskelig å takle, da har de stort behov for privatliv. Søsken kan være fæle til å erte på hverandre Anonymous poster hash: 06b7c...d55
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #19 Skrevet 26. september 2015 Alle barna bør få egne rom. Så får dere sove på en sovesofa i stua eventuelt sette sovesofa på 6 åringens rom som dere kan sove på. Men på dagen er rommet kun 6 åringens. Å plassere jente og gutt på 9 og 11 år på samme rom tror jeg blir bråk. Det hadde aldri gått med mine stebarn når de var så store, selv annenhver helg. De nærmer seg pubertet og mye skjer i kropp og hode som kan være vanskelig å takle, da har de stort behov for privatliv. Søsken kan være fæle til å erte på hverandre Anonymous poster hash: 06b7c...d55 Enig. Man kan heller ikke forvente at barna som allerede bor der skal gi opp rommet sitt eller være nødt til å dele med en liten inntrenger (slik de kommer til å se på det). Det er en dårlig start. Dette virker som en dårlig gjennomtenkt egotripp for de voksne. Gi barna hvert sitt rom og sov selv på stua til dere kan flytte. Anonymous poster hash: 9e806...0b9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #20 Skrevet 26. september 2015 Enig med resten. Dere sover på stua, resten får sitt rom. Alternativt kan de dele rom etterhvert, men da bør det komme fra barna selv. Jeg delte forresten (sove)rom med min 2 år yngre bror frem til tidlig i tenårene. Vi hadde egne rom til leking på dagtid, men endte opp med køyeseng på felles rom alikavel. Så jeg ser ingen problemer med at barn deler rom, men man må være litt forsiktig når det er snakk om stesøsken og totalt endring i familiestruktur. Ser for meg det fort kan komme skjevt ut hvis ikke. Anonymous poster hash: 1b376...1c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå