Gå til innhold

Noen som har sterilisert seg her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var det? Var det veldig vondt etterpå? Tok det lang tid før du fikk svar på om du fikk lov?

Vi har to barn. Nå vil ikke mannen ha flere barn, han vil at en av oss skal sterilisere seg, men han vil ikke selv pga smertene. Så jeg sa at jeg kunne gjøre det. Så slipper jeg hormonprevensjon..

Jeg ville gjerne hatt flere barn, men siden det er uaktuelt for mannen så går jo ikke det, men er allikevel redd for å angre!

Anonymous poster hash: b82da...9f6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hvis han stikker og får barn med ny dame?

Når det er sagt,jeg gjorde det i forbindelse med KS,så merket ingenting.

Det koster 6-8000 for deg å gjøre det,ikke alle sykehus gjør det så mulig du må dra et stykke. Mannen koster en brøkdel og smerter er minimalt,litt cowboygange et par dager.

Anonymous poster hash: 5419d...6b2

Skrevet

Hvor gammel er du?

Jeg er 41 og steriliserte meg under KS i siste fødsel.

Mannen min er 34. Beggge er enige i at vi ikke vil ha flere barn.

Men jeg føler at om det skjer meg noe eller det blir slutt, vil jeg ikke ta fra hans evt nye dame muligheten til å få barn. Man vet jo aldri.

Men jeg vil uansett ikke ha flere barn. 

Jeg var 36 år da jeg steriliserte meg. Og ingen plager. 

Anonymous poster hash: 732c2...dce
Skrevet

Jeg måtte pga prøverør. Det var veldig vondt i noen dager, ubehagelig i to-tre uker og merkbart i fem uker. Ikke noe plager etter det. Stygge arr bare.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det koster 1200 kr for mannen din og er mye enklere for han å gjøre. Mannen har gjort det (måtte svelge stoltheten) og han angrer ikke! Tok litt paracet samme dag, men merka ikke noe dagen etter. Ikke noe cowboy heller ;)

Skrevet

Jeg er 26år, så er enda ung, men vi har to barn som vi fikk unge, og jeg vil heller ikke at det skal bli for mange år mellom barna, så jeg fler egentlig at det toget er gått siden mannen ikke vil ha flere. Jeg kan ikke tvinge han. Om han skulle få barn med noen andre, så får jeg heller takle det der og da.

Skrevet

Det er laaange køer for å få det gjort for menn, og det koster mer enn 1200,- Det var vel mellom 3-4000. Min mann valgte derfor å gjøre det privat, hvor han kom inn med en gang og det kostet ca 6000,- Dette var før sommeren, så ganske nylig.

Anonymous poster hash: c187d...a78

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er laaange køer for å få det gjort for menn, og det koster mer enn 1200,- Det var vel mellom 3-4000. Min mann valgte derfor å gjøre det privat, hvor han kom inn med en gang og det kostet ca 6000,- Dette var før sommeren, så ganske nylig.

Anonymous poster hash: c187d...a78

Tror det kommer an på hvor det er. Mannen min venta én mnd. Ble henvist av legen til privat med avtale, så betalte bare 1200

Skrevet

Jeg mener nå at det er den som absolutt ikke vil ha flere barn som må gjøre det.. At han ikke vil ha flere barn, men vi at du skal være den som steriliserer seg fordi han er redd for smertene henger ikke på greip i min verden altså. Er han helt sikker på at han ikke vil ha flere barn så tåler han den smerten og steriliserer seg selv.

En sterilisering er et mye større inngrep for kvinner enn menn, så det han sier er at han synes det er greit at du går gjennom en større operasjon for å bli sterilisert, men han vil ikke selv gå gjennom et lite inngrep for å gjøre det samme. For menn er det en liten lokalbedøvelse, et lite snitt og vips steril, for kvinner er det en operasjon i narkose. Hvorfor synes han det er greit at du går gjennom det, men ikke at han tar det mye mindre inngrepet det er for en mann?

Ikke misforstå meg, for jeg mener helt bestemt at ingen skal føle seg presset eller tvunget til sterilisering, det er noe man må være 100% sikker på at er rette løsning for seg selv før man gjør det. Dere er enda unge, så kanskje det er bedre å bare sette inn en hormonspiral? Om du er redd for å angre synes jeg ikke du skal gjøre det...

Jeg er sterilisert, men jeg gjorde det i forbindelse med keisersnitt så jeg merket ikke noe til det og betalte heller ikke noe for det.

Her var vi helt enige om at vi ikke skulle ha flere barn, men vi har 4 barn sammen da og jeg var 35 og han 39 da vi fikk siste og jeg ble sterilisert i samme slengen.

Anonymous poster hash: 45bb7...55f
Skrevet

Jeg er 26år, så er enda ung, men vi har to barn som vi fikk unge, og jeg vil heller ikke at det skal bli for mange år mellom barna, så jeg fler egentlig at det toget er gått siden mannen ikke vil ha flere. Jeg kan ikke tvinge han. Om han skulle få barn med noen andre, så får jeg heller takle det der og da.

Din mann vil ikke ha barn, men han vil heller ikke at han skal sterilisere seg PÅ GRUNN AV SMERTENE? For en dust... du har hatt uutholdelige smerter i timesvis under 2 fødsler, mens han orker ikke to vepsestikk i skrittet? Men han synes det er greit at du steriliserer deg, at du har smerter er liksom ikke så nøye? Be ham om å bruke kondom eller avholdenhet. Jeg synes det er den som ikke vil ha barn som bør sørge for så drastisk prevensjonsmetode som sterilisering, og ikke tvinge det på partneren.

Skrevet

Jeg håper dette er tull. Men uansett: en lege ville helt klart anbefalt at din mann steriliserer seg. Tåler du ikke hormonpreparater? Dersom du ikke røyker er du jo fortsatt så ung at det ikke er særlig risikabelt å bruke slik prevensjon. Regner med kondom er utelukket, spesielt for "mannen" som er redd for både barn og smerter og heller vil at kona skal under kniven i et mye mer omfattende inngrep.

Anonymous poster hash: 9fc57...8c8

Skrevet

Hvis du egentlig ønsker deg flere barn, mens dun pysete egoist av en mann ikke vil det, så burde du ikke sterilisere deg!

Har du prøvd kobberspiral? De nye er veldig bra :)

Sterilisering for menn kan reverseres, vet ikke om sterilisering for kvinner kan det?

Skrevet

Du har sørget for prevensjon hittil, du har vært gravid, født og ammet!

Nå er det HANS tur!!

Kvinnelig sterilisering er en relativt stor operasjon, med full narkose og rekonvalesens!

Mannlig sterilisering er et bittelite inngrep, gjort med lokalbedøvelse på dagkirurgi...

Her må jaggu meg mannen bare stille opp! JA, jeg blir fryktelig provosert!! :P

Anonymous poster hash: d6f73...068

Skrevet

Jeg har sterilisert meg, gjorde det ifm en kikkhullsoperasjon. Derfor var det kort ventetid og betalte kun 300kr i egenandel (som jeg fikk igjen grunnet frikort).

Jeg ble lagt inn på sykehuset kl 8, var hjemme igjen kl 12, hentet ungene kl 14.

Ingen smerter eller komplikasjoner (kun litt luftsmerter i den ene skulderen i kanskje 5 min). Så for meg var det null stress.

Jeg har lagt merke til at mange argumenterer med at det er billigere for mannen, enklere inngrep og "hva hvis han får barn med noen andre" osv, men jeg ser virkelig ikke problemet med at kvinnen steriliserer seg om hun selv ønsker det..

Anonymous poster hash: d7828...279

Skrevet

Jeg har sterilisert meg, gjorde det ifm en kikkhullsoperasjon. Derfor var det kort ventetid og betalte kun 300kr i egenandel (som jeg fikk igjen grunnet frikort).

Jeg ble lagt inn på sykehuset kl 8, var hjemme igjen kl 12, hentet ungene kl 14.

Ingen smerter eller komplikasjoner (kun litt luftsmerter i den ene skulderen i kanskje 5 min). Så for meg var det null stress.

Jeg har lagt merke til at mange argumenterer med at det er billigere for mannen, enklere inngrep og "hva hvis han får barn med noen andre" osv, men jeg ser virkelig ikke problemet med at kvinnen steriliserer seg om hun selv ønsker det..

Men hi; IKKE steriliser deg om du ikke ønsker det 100% selv. Du skal ikke gjøre det som en tjeneste til ham!

Du kan fortsatt få barn, prøverør, men det krever mer tid/planlegging og penger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...