Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Vurderer å flytte til Oslo for å studere. Tanken er å leie ut huset, selge bilen. Mannen må få seg jobb mens jeg studerer. Det vil bli for ca 6 år. Vi har en fantastisk omgangskrets med naboer og venner/familie. Ingen kjente i Oslo som er 5 timer unna der vi bor nå. Eldste har nettopp begynt på skolen og stortrives, hun kjenner alle i klassen fra nabolaget og har mange gode venner. Minstejenta trives veldig godt i barnehagen. Hjelp!! Hvordan vil det bli for barna?? Anonymous poster hash: ec660...cf9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Hadde aldri gjort det. Burde gjort det før barnet begynte på skolen. Kan du pendle? Anonymous poster hash: 6ca0d...167
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Det hadde jeg aldri utsatt barna for. Det kan hå veldig bra, men det kan også gå veldig dårlig. Hadde ikke tatt sjansen ettersom alt er så bra nå. Kan du ikke finne noe som er nærmere der dere bor nå? Feks ikke mer en ca en times kjøring, eller noe? Selv pendler jeg litt over en time for å komme meg på skolen. Anonymous poster hash: 67a70...4a3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Ville vi aldri gjort. Barnas trivsel først. Anonymous poster hash: 20235...388
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Barn omstiller seg utrolig fort, de har ofte lett for å få nye venner. Mange som er nødt til å flytte med barn, og det går som regel bare fint. Mye verre når ungene er i tenårene... Hilsen ei som har flyttet mange ganger i oppveksten Anonymous poster hash: c228b...861
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Det går nok helt strålende! Osloskolene har nok utskifting til at barna der vil være vant til at det kommer nye i klassen i blant, og en førsteklassing er fremdeles liten nok til fort å bli del av klassemiljøet. (Kan bli verre å returnere med en straks-tenåring). Ville valgt bosted ut fra skoletilhørighet i hovedsak, og satset på et bomiljø som passer dere ifht økonomi, interesser etc. Mange fine steder og gode skoler her i byen. Anonymous poster hash: abdb2...f6f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Hadde absolutt ikke gjort det, spesielt hvis dere skal flytte igjen etter 6 år. Har akkurat flyttet med en 4-åring, og ja, han tilpasser seg og får nye venner fort, men han savner de "gamle" veldig og strever med å finne seg til rette i barnehagen. Selv om han er så liten så har dette vært vanskelig nok for han til at vi har bestemt oss for at vi har flyttet for siste gang i løpet av hans oppvekst. Anonymous poster hash: e35d0...83e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #8 Skrevet 26. september 2015 Uff, som et barn som ble flyttet og aldri klarte helt å komme over det, synes jeg du skal tenkte deg veldig godt om... Anonymous poster hash: 2553f...32e
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Hadde gjort det om planen var å bli værende. Hvis ikke, aldri i verden. Anonymous poster hash: f71cf...588
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 Jeg flyttet med en fireåring 60 mil, bodde der noen år og flyttet tilbake da neste barn var 4 år. Min erfaring er at 4-åringer er i en veldig følsom alder. Jeg hadde aldri trodd at de skulle ta flytting så hardt. Jeg trodde dessverre ikke at de hadde rukket å knytte noe særlig med kontakter enda og rukket "å jorde" seg. Der tok jeg feil. Det er over fem år siden vi flyttet tilbake og yngste savner fortsatt der hun bodde til hun var fire år gammel. Nei,etter å ha sett hvor vanskelig dette faktisk var for barna, så hadde jeg ikke gjort det. Alle barn er ulike og takler ting forskjellig, men det som reagerte sterkest her var altså det barnet vi så på som tøffest og sterkest, som "alltid vil klare seg". Anonymous poster hash: 3f046...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå