Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Jeg er student, ferdig utdannet i mai 2016. Jeg har veldig lyst på barn nå, har hatt en lengsel etter å få ett barn til i flere år, og jeg og samboer har snakket om å begynne prøving rundt desember. Men, vi bor jo sammen. Og jeg har bare ekstrajobb frem til mai. Og om vi skulle bli gravide i desember, så får jeg bare jobbet 2-3 mnd etter endt utdanning, så jeg har vel ikke rett på foreldrepenger. Så hvordan blir det da med økonomien? Må vi alle leve av samboers inntekt? Han jobber offshore, 4 uker hjemme, 4 uker borte. Går det Ann at jeg kan få enslig forsørger stønad for de mnd han er på jobb? Anonymous poster hash: 81d36...77a
Mamma til 2 søte Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 (endret) Du er jo ikke enslig forsørger, så nei, det kan du selvfølgelig ikke få. Du får engangsstønad slik alle andre får som ikke har tjent seg opp rett på foreldrepenger. Eller så kan dere vente ett halvår med prøvingen ☺ Ikke sikkert du blir gravid med det samme heller. Ikke ta sorgene på forskudd. Det ordner seg nok. Endret 25. september 2015 av Mamma til 2 søte
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Enslig forsørger? Seriøst? Velferdsstaten har gått i hodet på enkelte 😡 Anonymous poster hash: a43a7...342
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Vent med barn til du kan forsørge de! ☝🏻️ Anonymous poster hash: 1f370...d64
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 He he. Nei du kan ikke være alenemor annenhver mnd Om du har deltidsjobb nå og får fast jobb med en gang etter skolen har du rett på foreldrepenger regnet ut fra den faste jobben. Får du vikariat regner de ett snitt over de 3,6,9 siste mnd. Så du vil ha rett på foreldrepenger så lenge deltidsjobben og den nye jobben er minst 6 av de 10 siste mnd. Anonymous poster hash: ae375...d51
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Søk deg inn på et årsstudium etter endt utdanning. Jeg ble ferdig utdannet juni 2015, med termin starten på oktober. Altså nå snart. Søkte meg inn på et årsstudium og begynte der som vanlig. Møtte opp og betalte semesteravgift. Søkte permisjon og fikk innvilget permisjon. Var bare på skolen noen få uker. Med å gjøre det slik har du rett til foreldrepenger fra lånekassen i permisjonen. Gå inn på lanekassen.no og les deg opp. Lykke til. Anonymous poster hash: 14761...ff0
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #7 Skrevet 26. september 2015 NAV.no Anonymous poster hash: 87ec6...ee4
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #8 Skrevet 26. september 2015 Jeg hadde definitivt ventet med prøvingen til etter neste sommer. Blir du gravid på høsten får du barn på sommeren og har rett på barnehageplass når barnet blir et år. Høres ikke ut som om dere har økonomi til å gå hjemme i ulønnet permisjon i opptil 2 år (som dere må dersom dere blir gravid i des-jan-feb og barnet blir født etter september 2016 og dere ikke får barnehageplass før august 2017). Anonymous poster hash: 1fcb0...bf8
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #9 Skrevet 26. september 2015 Mente rett på barnhageplass august 2018 Anonymous poster hash: 1fcb0...bf8
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #10 Skrevet 26. september 2015 Haha da har mannen din mer enn nok til å forsørge dere alle Anonymous poster hash: c6778...923
Anonym bruker Skrevet 26. september 2015 #11 Skrevet 26. september 2015 Spørs om det er så enkelt å få en jobb i mai med kul på magen. Det er jo ikke lov å diskriminere pga graviditet, men tror nok arbeidsgiver vil velge en som ikke var synlig gravid. Anonymous poster hash: 182fa...0b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå