Gå til innhold

Føde alene da..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Portugal med samboer og mine 2 barn.

Har bodd her et års tid og har fokusert på barna og jobb, ikke omgangskrets. Norsk språk i jobb og barna har hatt engelsk nanny.

 

Er 7,5 mnd på vei og i dag tidlig ba samboer meg om å ryke og reise.

Han er helt ferdig med meg og alt.

Det sa bare klikk!

Og blir ikke med på fødselen.

 

Han er bedre i språket enn meg selv om jeg har på en måte greid meg igjennom legetimer alene. De tilbyr ikke tolk.

Min bror har ikke ferie til gode å får ikke kommet selv om han ønsket.

Min mor har operasjon rundt min termin.

 

Kan noen fortelle meg at dette går heeeelt fint selv om sist fødsel var et mareritt?

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødselen din er ikke avhengig av språk for å gå helt fint. Den går av seg selv, og de som jobber på sykehuset er vant til å ta imot barn og leser kroppspråket ditt.

 

Du kan tenke at de gjør hva de kan for at babyen skal komme ut og være i fin form.

Du er i trygge hender. :)

Skrevet

Fødselen din er ikke avhengig av språk for å gå helt fint. Den går av seg selv, og de som jobber på sykehuset er vant til å ta imot barn og leser kroppspråket ditt.

 

Du kan tenke at de gjør hva de kan for at babyen skal komme ut og være i fin form.

Du er i trygge hender. :)

Samme sa mamma...

Over 30 år og pisse redd!

Har også ytret dette for min nå eks siste uka og null respons...

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Skrevet

Da hadde jeg tatt barna med meg og flyttet hjem til Norge før termin.

 

Anonymous poster hash: ea3f4...bfb

Skrevet

Da hadde jeg tatt barna med meg og flyttet hjem til Norge før termin.

 

Anonymous poster hash: ea3f4...bfb

Det er ikke lov å fly når du er 7,5 mnd på vei. Jeg har leilighet og jobb her. Barna går på skole.

Flytte til Norge kun for å føde? Ærlig talt. .ikke falt meg inn.

Det er vel drastisk.

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Skrevet

Kjenner jeg blir mektig provosert av samboeren din!! Hva f... innbiller han seg at han er?

 

Har du mulighet til å reise hjem til Norge og være her??

 

Lover deg at du vil klare dette alene!! Men du kan jo ta med en venninne...

 

Anonymous poster hash: 1f74f...3ff

Skrevet

Går det ikke an å leie en sånn privat jordmor (heter det doula eller noe sånt) som både kan støtte deg under fødsel, og samtidig være tolk? (Da må hun selvsagt kunne engelsk?)

 

Anonymous poster hash: f6cdc...2e0

Skrevet

 

Da hadde jeg tatt barna med meg og flyttet hjem til Norge før termin.

 

Anonymous poster hash: ea3f4...bfb

Det er ikke lov å fly når du er 7,5 mnd på vei. Jeg har leilighet og jobb her. Barna går på skole.

Flytte til Norge kun for å føde? Ærlig talt. .ikke falt meg inn.

Det er vel drastisk.

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Sannsynligheten for at fødsel nr to går lettere er veldig stor! Og som ei over svarer: jordmødrene ser mer på kroppsspråk og du trenger ikke konversere, bare du har de viktigste ordene (kommandoene :)) på plass. Finnes det noen venninner eller noen andre hjemme i Norge du kan spørre? Samboeren din er jo selve ideen av en en drittsekk!?!

 

 

Anonymous poster hash: 16e06...936

Skrevet

Tror som de andre at fødselen går helt fint, selv om du kanskje må føde uten ledsager. Lurer også som de andre hva slags fyr det er som gjør noe sånt mot sin høygravide kone.

Ba deg ryke og reise? Må du finne deg et nytt sted å bo før fødselen og eller?? Føler virkelig med deg her, men tror i og for seg ikke at det å føde alene er der verste, så sant du vet at de andre barna dine blir ivaretatt.

Skrevet

 

Fødselen din er ikke avhengig av språk for å gå helt fint. Den går av seg selv, og de som jobber på sykehuset er vant til å ta imot barn og leser kroppspråket ditt.

 

Du kan tenke at de gjør hva de kan for at babyen skal komme ut og være i fin form.

Du er i trygge hender. :)

Samme sa mamma...

Over 30 år og pisse redd!

Har også ytret dette for min nå eks siste uka og null respons...

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

 

Og mødre har alltid rett, ikke sant? :) :)

 

Hør på mamma denne gangen og pust med magen. :)

Skrevet

Jeg aner ikke hva som sa klikk. Vi har hatt hans bror og kone på besøk en ukes tid. De hadde en stor krangel før de dro hjem og jeg hørte mannfolka prate. Tror han savner singel livet. Han dro å pilset med jobben, var hjemme og dusja. Til kollega på poker, så byen.

 

Men idioten har tatt med seg et tomt bankkort så da får han låne og greie seg selv!

 

Han kom hjem og klaget over at han ikke ville dra. Og han skulle hvertfall ikke på byen.. Trengte jeg han kanskje? Eller trengte jeg noe som han kunne ordne for meg??

Takket pent nei og jobbet videre. Jobber hjemmefra.

 

Og nei dette er en leilighet jeg leier styggbillig! Jeg har skole på plass, 2 jobber så jeg greier meg.

Men ingen permisjon så har fått 1.mmd fri fra begge jobber. Er godt nok hjemme jeg jobber nå da.

 

I morgen skal jeg ut å bruke opp lønna hans som er satt på min konto etter hans ønske!

Da blir det sprinkelseng med prinsesse stæsj og stellebord! Kanskje en bokse til meg så jeg slipper å gå med smekken åpen også!

Er han riktig heldig så spiser jeg og barna ute så kan han lage middag selv!

 

Ingen venner jeg kunne tenke meg å ha med...

Men skal begynne hans mor om hjelp med mine barn når jeg føder. Har snakket med hans søster så de skulle gjøre et forsøk på å få til noe lurt.

Så får jeg greie å føde alene om det viser seg at han ikke dukker opp.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Skrevet

Går det ikke an å leie en sånn privat jordmor (heter det doula eller noe sånt) som både kan støtte deg under fødsel, og samtidig være tolk? (Da må hun selvsagt kunne engelsk?)

 

Anonymous poster hash: f6cdc...2e0

Er i kontakt med en forening...

Men føler det så privat..

Og jeg er ikke noe menneske som ønsker å bli strøket over panna eller holdt i hånden av en fremmed..

Sør kanskje men det er nå meg!

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Skrevet

Føler du deg komfortabel med å ha med nokon på fødsel? Hør evt med sjømannskirka, dei hjelper ofte med tolking og alt av stort og smått :-)

 

http://www.sjomannskirken.no/costa-del-sol/

God ide!

Og ikke annet kan jeg sende en forespørsel om det er noen som vil være reserve besteforeldre for de barna jeg har og hjelpe meg den lille stunda jeg er på sykehuset...om ikke hans mor kommer.

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Skrevet

Det går fint å fly frem til uke 36, med mindre du har medisinske årsaker for å ikke fly. Få legebekreftelse og reis hjem!!

Skrevet

Da hadde jeg tatt barna med meg og flyttet hjem til Norge før termin.

 

Anonymous poster hash: ea3f4...bfb

Stemmer for denne

 

Anonymous poster hash: febef...0b6

Skrevet

Det går fint å fly frem til uke 36, med mindre du har medisinske årsaker for å ikke fly. Få legebekreftelse og reis hjem!!

Til de som ikke har fått dermed seg: Jeg er hjemme. Dette er mitt hjem nå. Skole til barn og jobber her selv.

Og jeg får faktisk ikke lov til å fly.

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Skrevet

 

Da hadde jeg tatt barna med meg og flyttet hjem til Norge før termin.

 

Anonymous poster hash: ea3f4...bfb

Stemmer for denne

 

Anonymous poster hash: febef...0b6

Der er ikke en avstemning.

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 44244...9d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...